;
coinex

افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل ؛ ترفندهای برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد گوشی

افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل و بهبود عملکرد تلفن هوشمند به همراه کاهش هزینه‌های مربوط به اینترنت گوشی، همه و همه در یک مقاله، با تکراتو بیاموزید.

امروزه 4 جی و ال‌تی‌ای (LTE) تقریبا در هر نقطه‌ای قابل استفاده هستند. البته ممکن است، بنا به دلایلی مجبور به استفاده از اینترنت 3 جی باشید. هرچند اینترنت 3 جی نیز تا حدی گزینه قابل قبولی است، اما با توجه به گسترش استفاده‌های روزانه‌ای که نیازمند اینترنت پر سرعت هستند، استفاده از اینترنت 3G موجب مختل شدن فعالیت‌های روزمره می‌شود. در ادامه این مقاله به راهکاری‌های برای افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل خواهیم پرداخت.

هرچند راهکارهای ارائه شده، تا حدی سرعت اینترنت تلفن همراه شما را افزایش می‌دهند، اما نمی‌توان انتظار داشت، تلفن از رده خارج شما با ترفندهای افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. هرچند اگر مقصود شما، کم کردن زمان انتظار در هنگام استفاده از مرورگر موبایل خود باشد، شما را به مطالعه ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

استفاده از اپرا مکس برای افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل

اپرا مکس برای هرکسی که نیاز به کنترل بیشتری بر روی میزان مصرف اینترنت موبایل خود داشته باشد توصیه می‌شود. این اپلیکیشن از سوی دیگر، به نحوی طراحی شده تا در مواردی که سرعت اینترنت شما کم است، بهترین عملکرد را داشته باشد، بنابراین افزایش سرعت لود شدن صفحات وب، از دیگر مزایای این مرورگر است.

افزایش سرعت اینترنت گوشیاپرا به تازگی توانسته مرورگر ویژه خود را ارتقا دهد، به این ترتیب تقریبا 25 درصد سریعتر صفحات وب را باز می‌کنید و همزمان مصرف دیتای شما به نصف کاهش می‌یابد. بنابراین برای افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل اولین قدم نصب اپلیکیشن اپرا مکس است.

فیس بوک لایت

اپلیکیشن فیس بوک معمولی، علاوه بر مصرف شدید باتری، به تنهایی حجم بسیار زیادی از پهنای باند را به خود اختصاص می‌دهد. فیس بوک لایت از طرف دیگر برای استفاده کاربرانی که در مناطقی با کیفیت اینترنت پایین زندگی می‌کنند، ساخته شده است. این اپلیکیشن با حجم بسیار کمتر دیتا، به شما امکان می‌دهد کماکان از امکانات این شبکه اجتماعی بهره‌مند شوید.

بنابراین با پاک کردن اپلیکیشن رسمی فیس بوک و نصب فیس بوک لایت، دومین قدم برای افزایش سرعت اینترنت 3G تلفن هوشمند خود را برداشته‌اید. هرچند ممکن است از برخی قابلیت‌های ویژه فیس بوک محروم شوید، اما کماکان با اینترنت کم سرعتی که استفاده می‌کنید، به این شبکه اجتماعی دسترسی دارید.

غیر فعال کردن تصاویر در مرورگر

برای رسیدن به حداکثر سرعت استفاده از اینترنت باید مرورگر خود را در حالت نمایش متن بدون عکس قرار دهید. هرچند تمام مرورگرها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، اما در اکثر موارد با ورود به منوی تنظیمات و فعال سازی حالت Text Only به این ویژگی دسترسی خواهید داشت. با فعال سازی این حالت، مطمئنا، افزایش سرعت لود شدن صفحات وب در گوشی خود را خواهید دید.

پیدا کردن بهترین مرورگر وب برای موبایل ؛ افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل

کروم یک مرورگر عالی برای کاربران معمولی است. علاوه بر امکان همسان سازی با دستگاه‌های مختلف، برای کسب تجربه‌ای منحصر به فرد از امکانات اینترنت، این مرورگر امکانات ویژه‌ای نیز دارد. به عنوان مثال، ذخیره تمام پسوورد‌ها و بوک مارک‌های شما و انتقال آن بین دستگاه مختلف. اما سرعت بالای لود شدن صفحات وب و ترافیک کم مصرفی دیتای موبایل، از مزایای ویژه کروم به شما نمی‌رود.

بهبود عملکرد گوشیدر کنار کاهش ترافیک مصرفی و افزایش سرعت لود شدن صفحات وب، اپرا مکس به یک وی پی ان، نیز مجهز است. امکان ذخیره اطلاعات مشاهده شده در شبکه‌های اجتماعی، ویدئو، موزیک به همراه اپلیکیشن اشتراک تصویر، از مزایای دیگر این اپلیکیشن هستند.

با استفاده از اپرا مکس علاوه بر افزایش محسوس سرعت اینترنت 3 جی موبایل امکان مدیریت پهنای باند و حتی افزایش سرعت اینترنت وای فای نیز وجود دارد. هرچند اپرا مینی، از اپرا مکس نیز سریع‌تر است، با استفاده از این مرورگر می‌توانید به اکثر امکانات یک مرورگر معمولی دست پیدا کنید. پیشنهاد ما، دانلود و استفاده از هر دو نسخه اپرا مکس و اپرا مینی در موبایل شماست.

پاک سازی کش

در صورتیکه متد‌های بالا را انجام داده‌اید و هنوز افزایش قابل توجه سرعت اینترنت تلفن همراه خود را مشاهده نکرده‌اید، احتمالا مشکل مربوط به گوشی شماست. با توجه به فراگیر شدن اینترنت فور جی، سازندگان اپلیکیشن تغییراتی در برنامه‌های خود اعمال کرده‌اند. این تغییرات ممکن  است باعث بروز مشکل کاهش سرعت اینترنت گوشی در هنگام استفاده از موبایل دیتا شما شده باشد.

پاک کردن کش موبایلهرچند ورژن‌های جدید‌تر اندروید، امکان مدیریت بهتری در منابع تلفن هوشمندتان به شما می‌دهند، اما کماکان ذخیره اطلاعات فراوان کش موبایل، موجب کاهش سرعت و عملکرد گوشی می‌شود. این مشکل مشترک تلفن‌های اندرویدی جدید و قدیمی است.

با پاک سازی کش گوشی، علاوه بر افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل ؛ بهبود عملکرد گوشی را نیز مشاهده خواهید نمود. برای انجام این‌کار دستورالعمل‌های زیر را به دقت انجام دهید. برای پاک سازی کش ذخیره شده مربوط به یک اپلیکیشن خاص، به قسمت تنظیمات (Settings) رفته، سپس وارد اپلیکیشن‌ها (Applications) شوید. پس از انتخاب اپلیکیشن مورد نظر، بر روی پاک سازی کش (Clear Cache) بزنید.

اگر مطمئن نیستید، کدام اپلیکیشن با تلنبار کردن اطلاعات کش، موجب کاهش سرعت اینترنت موبایل شما شده است، از اپلیکیشن‌های کمکی نظیر اپ کش کلینر استفاده نمایید. با کمک این اپلیکیشن، می‌توانید تمام اطلاعات کش موجود در گوشی را به یکباره پاک کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندی سریع و آسان برای افزایش سرعت وای فای

پاکسازی اپلیکیشن و ویجت‌های بلا استفاده

به طور کلی هرچقدر اپلیکیشن کمتری بر روی سیستم عامل اندروید نصب شده باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت. ممکن است اجرای تعداد زیادی اپلیکیشن در حالت پس زمینه گوشی موجب کاهش سرعت گوشی و عملکرد آن شده باشند. ویجت‌ها نیز در صورت استفاده از حافظه، به بروز این مشکل کمک می‌کنند. بنابراین تمام ویجت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر از آن‎‌ها استفاده نمی‌کنید را پاک کنید.

تغییر حالت شبکه ترجیحی

اگر با انجام تمام مراحل بالا، تغییر محسوسی در افزایش سرعت گوشی و اینترنت را مشاهده نکردید، احتمالا مشکل به تنظیمات حالت شبکه شما مربوط می‌شود. متاسفانه تنظیمات مربوط به تغییر حالت شبکه، در گوشی‌ها مختلف با هم متفاوت هستند، اما با قدری جست‌و‌جو در قسمت تنظیمات، می‌توانید، گزینه مورد نظر را پیدا کنید.

جی اس ام، مربوط به اینترنت 2 جی، دابلیو سی دی ام آ، مربوط به حالت 3 جی و ال تی ای، مربوط  به حالت 4 جی هستند. به طور پیشفرض گوشی شما در حالت GMS/WCDMA/LTE قرار دارد. در این حالت، به طور خودکار، گوشی به بالاترین درجه از خدمات دیتا – در صورت وجود داشتن در منطقه- متصل خواهد شد. – یعنی در جایی که امکان اتصال به شبکه 4 جی باشد، به طور خودکار به شبکه 4 جی متصل خواهد شد، در غیر اینصورت به ترتیب، 3جی و 2جی.

هرچند در برخی مکان‌ها، اینترنت 4جی در دسترس، به دلایل مختلف با کاهش سرعت رو به رو می‌شود. در این مواقع، در صورتیکه تمام مراحل قبلی را انجام داده‌اید، حالت شبکه خود را به GSM/WCDMA تغییر دهید. به این ترتیب، گوشی شما به شبکه 4 جی موجود اهمیتی نداده، به شبکه 3 جی یا 2 جی متصل خواهد شد.

بهترین حالت شبکه برای اینترنتمی‌توانید، با تغییر گزینه‌های مختلف حالت شبکه، به حالتی که بیشترین سرعت اینترنت گوشی را تجربه می‌کنید، برسید. توجه داشته باشید، تغییرات انجام شده، نیاز به چند ثانیه تاخیر برای اعمال شدن دارند. از این رو، پس از هر تغییر قدری صبر کنید، تا نتایج آن‌را مشاهده نمایید.

افزایش سرعت اتصال به اینترنت

ترفندها و پیشنهادات آموزش داده شده، که مربوط به افزایش سرعت اینترنت 3 جی موبایل بود را انجام دهید. اکثر پیشنهادات ارائه شده، مربوط به کاهش مصرف منابع تلفن هوشمند و بهبود عملکرد مرورگر گوشی شما بودند. ممکن است راهکار‌های دیگری نیز برای افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه وجود داشته باشد، در صورت اطلاع از این روش‌ها، از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر