;
coinex

راه‌اندازی سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافران

راه‌اندازی سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافران

سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافران راه‌اندازی شد. چندی پیش از سوی گمرک اعلام گردید که مسافران می‌توانند از این پس به صورت غیرحضوری گوشی‌های خود را رجیستر نمایند.

سامانه مربوط به رجیستری گوشی های مسافران که در گمرک راه‌اندازی شده است هم اکنون در دسترس است و از طریق آن امکان رجیستر غیرحضوری گوشی‌های مسافران امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، گمرک ایران، راه‌اندازی سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافران را رسما اعلام نموده است و در ادامه از اعطای معافیت ۸۰ دلاری به تلفن همراه مسافران خبر داد.

هدف از راه‌اندازی سامانه رجیستری گوشی های مسافران ، دسترسی آسان آنان و همچنین امکان خود اظهاری برای گوشی‌های مسافری بوده که این امر از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت خواهد گرفت.

براساس اطلاعات موجود، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، بخشنامه‌ای را به گمرکات مستقر در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ارسال نموده و در این بخشنامه مهلت زمانی و همچنین نحوه ثبت نام IMEI تلفن همراه مسافران ورودی در این سامانه مشخص و ابلاغ شده است.

بررسی بخشنامه مربوط به رجیستری گوشی های مسافران به صورت غیرحضوری

در این بخشنامه به نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک اشاره شده و آمده است:

1.کلیه مسافران لازم است تا در هنگام ورود به کشور  حداکثر تا مدت ده روز از تاریخ ورود، نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه رجیستری گوشی های مسافران به آدرس اینترنتی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister  اقدام نمایند.

2.مسافرین لازم است تا از طریق سامانه مذکور با احتساب ۸۰ دلار معافیت نسبت به پرداخت حقوق و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مابقی ارزش گمرکی یک دستگاه تلفن همراه برای هر مسافر (حسب ارزش‌های گمرکی مندرج در سامانه) وفق مقررات مسافری اقدام نمایند.

3.با توجه به نامه معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌المللی، آدرس اینترنتیhttp://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister جهت ثبت IMEL تلفن همراه مسافران راه‌اندازی شده و لینک آدرس و همچنین دستورالعمل اجرایی سامانه مذکور بر روی پورتال گمرک برای تمام افراد  قابل رویت است. بنابراین لازم است تا علاوه بر اطلاع‌رسانی تأکید شود که اطلاعات لازم در لینک درج و ثبت گردد.

4.افراد لازم است تا هنگام ورود به کشور از طریق لینک مشخص شده و بخش رجیستری گوشی های مسافران نسبت به ثبت کردن گوشی خود اقدام نمایند.

5.با توجه به بند ۲ صورتجلسه ابلاغ شده تاکید می‌گردد که مراتب فوق از طریق نصب بنر، تابلو و توزیع بروشور به مسافرین ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی گردد و همچنین به شرکت‌های هواپیمایی نیز جهت اطلاع‌رسانی به مسافران به طریق مقتضی ابلاغ گردد.

براساس گزارش موجود مسافران می‌توانند جهت دسترسی آسان‌تر به سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافران و استعلام نمودن شماره سریال IMEI گوشی‌های تلفن همراه وارداتی خود، از Google Chrome استفاده کنند. لازم به ذکر است که لینک ورود به این سامانه‌ها در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید :

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر