;
coinex

بررسی دلایل گرانی تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات

بررسی دلایل گرانی تلفن همراه از زبان وزیر ارتباطات

بسیاری از افراد اجرای طرح رجیستری موبایل را یکی از دلایل گرانی تلفن همراه می‌دانند. به گفته آنها طرح رجیستری است که باعث افزایش قیمت تلفن همراه شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، بعد از آغاز اجرای طرح رجیستری، تعدادی از برندهای مختلف تلفن مشمول این طرح قرار گرفتند. همچنین قرار است طرح رجیستری برای گوشی‌های دست دوم نیز اجرا شود. براساس اطلاعات موجود 14 بهمن ماه نیز یک برند دیگر تحت پوشش رجیستری قرار می‌گیرد.

سخنان وزیر ارتباطات در مورد دلایل گرانی تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است که طرح رجیستری موبایل هیچ ارتباطی با افزایش قیمت گوشی‌ها ندارد و نمی‌توان آن را از دلایل گرانی تلفن همراه در نظر گرفت. محمد جواد آذری جهرمی اعلام نمود که افزایش قیمت دلار و ارز آزاد باعث شده است تا قیمت تلفن‌های همراه افزایش یابد.

محمدجواد آذری جهرمی امروز به طرح ثبت تلفن همراه اشاره نمود و اعلام کرد که بعضی از افراد اجرای طرح رجیستری موبایل را یکی از دلایل گرانی تلفن همراه می‌دانند. این افراد افزایش قیمت 25 درصدی تلفن همراه را دلیل اجرای طرح رجیستری اعلام کرده‌اند در حالی که چنین چیزی صحیح نیست.

آذری جهرمی ادامه داد که در زمان اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، قیمت دلار چیزی حدود ۳۹۰۰ تومان بود، اما قیمت دلار روز به روز در حال افزایش است تا جایی که امروز قیمت آن به بالای ۴۵۰۰ تومان نیز رسیده است.

وی تاکید نمود که در زمان آغاز اجرای طرح رجیستری، ارز مبادله‌ای ارائه می‌شد، اما اکنون تنها ارز آزاد در دسترس است و بنابراین طبیعی است که قیمت موبایل افزایش یابد و نباید آن را به طرح رجیستری مرتبط نمود.

ادامه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با قاطعیت

محمد جواد آذری جهرمی تاکید نمود ‌که اجرای طرح رجیستری موبایل در کشور با قاطعیت پیش خواهد رفت و ادامه داد که اگر این طرح باعث افزایش درآمد واردکنندگان رسمی باشد، نشان از موفقیت این امر دار. به گفته آذری جهرمی این افزایش درآمد به معنای رونق پیدا کردن کانال رسمی واردات گوشی است.

هدف از اجرای طرح رجیستری موبایل در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد دلایل گرانی تلفن همراه ، اعلام نمود که هدف از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در کشور این است که برای واردات گوشی از مجرای قانونی، انحصاری ایجاد نگردد و افزایش قیمت تلفن‌ در بازار اتفاق نیافتد. وی ادامه داد که برای صدور مجوز نیز محدودیتی وجود ندارد.

وزیر ارتباطات اعلام نمود که از این به بعد گوشی‌هایی که مشمول رجیستری می‌شوند، آسیایی هستند و بازار زیادی نیز برای آنها وجود دارد. وی همچنین در ادامه تاکید نمود که بحث‌هایی وجود دارد که بتوان به فروشگاه‌های عرضه تجهیزات الکترونیکی به صورت آنلاین مجوز داده شود و ادامه داد که مسئولین لازم است در برابر اشکالاتی که برای مردم به وجود می‌آید پاسخگو باشند.

درآمد حاصل از طرح رجیستری به نفع کدام سازمان است؟

محمد جواد آذری جهرمی اعلام نمود که حتی یک ریال از درآمدی که ممکن است طرح رجیستری داشته باشد به نفع وزارت ارتباطات نخواهد بود و ادامه داد که اجرای طرح ثبت تلفن همراه حتی برای این سازمان هزینه بر نیز بوده است. وی ادامه داد که این وزارتخانه حتی از بعد مسئولیت‌پذیری نیز هزینه‌هایی را پذیرفته است. وی در ادامه به تاثیرگذار بودن هزینه‌های قاچاقی که به دولت برمی‌گردد و همچنین تاثیر آنها در توسعه اقتصاد نیز اشاره نمود.

منافع حاصل از اجرای رجیستری برای مردم

محمد جواد آذری جهرمی تاکید نمود که اجرای طرح رجیستری موبایل به نفع مردم است و ادامه داد که این امر از سرقت گوشی‌های تلفن همراه که مشکلات زیادی را تاکنون برای مردم ایجاد کرده است، تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند. وی در پایان تاکید نمود که نظارت خوبی در بازار وجود دارد و قرار است تا 14 بهمن‌ماه نیز یک مدل گوشی دیگر تحت پوشش رجیستری قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر