;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه)

پرفروتشرین فیلمهای سینمایی هفته

در این نوشته به معرفی و بررسی اجمالی پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا از نگاه مجله متعبر سینمایی IMDB خواهیم پرداخت…

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق درباره اخبار و اطلاعات مربوط به دنیای هنر هفتم که به صورت منظم و در بازه‌های مختلف زمانی، فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته در آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا را منتشر می‌کند. وب‌سایت IMDB در حال حاضر متعلق به شرکت آمازون است.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه)

در سومسن هفته از سال 2018 میلادی، سه فیلم جدید Forever My Girl و Den of Thieves و ‍12 Strong با فروش مناسب در گیشه توانستند در اولین هفته اکران و نمایش عمومی خود جایگاهی را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته به خود اختصاص دهند. قسمت دوم فیلم جومانجی نیز با ادامه روند وفق خود مانند هفته گذشته بر صدر این جدول تکیه زد. فیلم Proud Mary نیز با تنها یک هفته حضور، از این فهرست خارج گردید. فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi نیز که با فروش خارق العاده خود توانست لقب پرفروشترین فیلم سینمایی سال 2017 را به خود اختصاص دهد، این هفته نیز جایگاه هشتم را از آن خود نمود.

بر اساس اعلام IMDB پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) عبارتند از:

  • Forever My Girl
  • Insidious : The Last Key
  • Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi
  • The Commuter
  • Paddington 2
  • The Greatest Showman
  • The Post
  • Dens of Thieves
  • 12 Strong
  • Jumanji : Welcome to the Jungle

10. Forever My Girl

(IMDB: 6.2 – Metascore: 37)

فیلم جدید Forever My Girl توانست به موفقیت نسبی در گیشه، عنوان دهم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) به نام خود ثبت نماید. این فیلم با فروشی برابر با 4.7 میلیون دلار (معادل 22.1 میلیارد تومان با احتساب دلار 4.700 تومانی در زمان نگارش مطلب) موفق به کسب این جایگاه گردید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته

فیلم Forever My Girl یک اثر در ژانر درام عاشقانه بوده که کارگردانی آن توسط بتانی اشتون ولف (Bethany Ashton Wolf) صورت گرفته است. فیلمنامه این فیلم نیز توسط خود کارگردان و بر اساس داستان کوتاه پرفروشی از هیدی مک لافلین (Heidi McLaughlin) نوشته شده است. این فیلم که مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 44 دقیقه دارد، مناسب برای گروه سنی PG (تماشای کودکان با نظارت والدین) ساخته شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان حاضر در فیلم سینمایی Forever My Girl می توان به بازیگران فهرست زیر اشاره نمود:

  • الکس رز (Alex Rose) در نقش لیام پیج (Liam Page)
  • جسیکا روث (Jessica Rothe) در نقش جوزی (Josie)
  • جان بنجامین هیکی (John Benjamin Hickey) در نقش پاستور برایان
  • تراویس تریت (Travis Tritt) در نقش والت پیج (Walt Page)
  • ابی رایدر فورستون (Abby Ryder Forston) در نقش بیلی
  • تایلر ریگز (Tyler Riggs) در نقش جیک (Jake)
  • پیتر کمبر (Peter Cambor) در نقش سم
  • جیلیان ویگ من (Gillian Vigman) در نقش دوریس
  • مورگان الکساندریا (Morgan Alexandria) در نقش کیرا (Kiera)
  • لاورن گراس (Lauren Gros) در نقش لاورا (Laura)

خلاصه داستان

لیام پیج (با بازی الکس روز) یک خواننده و آهنگساز بسیار موفق و مشهور سبک کانتری است. پس از نزدیک به یک دهه دوری از خانه و محل زندگی، لیام بازگشته و با عشق دیرینه خود که مدت‌ها از او بی خبر بود و برای کسب شهرت و مال او را ترک کرده بود، دیدار می‌ کند. در جریان مراسم تدفین یکی از نزدیک ترین دوستان مشترک…

9. Insidious : The Last Key

(IMDB : 6.1 – Metascore : 49)

فیلم سینمایی Insidious : The Last Key یا Insidious : Chapter 4 توانست با فروش بالا در تعطیلات آخر هفته، رتبه نهم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم با درآمدی در حدود 5.9 میلیون (معادل 27.7 میلیارد تومان) توانست این جایگاه را در اختیار خود قرار دهد. این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلم‌های Insidious بوده که اولین بار در سال 2010 میلادی راهی سینماهای آمریکا و جهان گردید و توانست با فروشی در حدود 100 میلیون دلار در سرتاسر جهان به عنوانی موفق تبدیل گردد.

به این ترتیب میزان کلی فروش این فیلم ترسناک پس از سه هفته اکران و نمایش عمومی به رقمی در حدود 58.7 میلیون دلار (معادل 276 میلیارد تومان) در طی این مدت رسید و توانست این جایگاه را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته به خود اختصاص دهد.

بهترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (5 ژانویه تا 7 ژانویه)

فیلم Insidious : The Last Key یک اثر سینمایی در ژانر وحشت ماورایی بوده که توسط آدام روبیتل (Adam Robitel) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش فیلمنامه این تریلر نیز بر عهده لی وانل (Leigh Wannell) و بر اساس شخصیت‌های خلق شده شده توسط خود او قرار داشته است. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 43 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) طراحی و اجرا شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان نقش آفرین در فیلم Insidious : The Las Key می‌توان از هنرپیشگان فهرست زیر یاد کرد:

  • لین شی (Lin shaye) در نقش الیزه رینیر (Elise Rainier)
  • لی وانل در نقش اسپکس (Specs)
  • انگوس سامپسون (Angus Sampson) در نقش تاکر (Tucker)
  • کرک آسه‌وادو (Kirk Acevado) در نقش تد گارزا (Ted Garza)
  • کیتلین جرارد (Caitlin Gerard) در نقش ایموجن رینیر (Imogene Rainier)
  • اسپنسر لاک (Spencer Locke) در نقش ملیسا رینیر (Melissa Rainier)
  • جاش استیوارت (Josh Stewart) در نقش جرالد رینیر (Gerald Rainier)

خلاصه داستان

الیزه رینیر (با بازی لین شی) یک پزشک روان شناس است. او در ترسناک‌ترین و دلهره آورترین ماجرای زندگی خود مواجه شده و باید به رویارویی با ارواح و شیاطین در خانه پدری و دوران کودکی خود بپردازد. علاوه بر این خانواده وی نیز در گیر این ماجرا شده و …

8. Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi

(IMDB : 7.5 – Metacritic : 85)

عنوان هشتم در جدول پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) به آخرین قسمت از سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای اختصاص پیدا کرد. فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi هشتمین عنوان از این سری فیلمهای علمی-تخیلی فضایی بوده که اولین بار در سال 1977 میلادی توسط جورج لوکاس (George Lucas) ساخته شد. این فیلم توانست در ششمین هفته اکران و نمایش خود مطابق انتظار و مانند هفته‌های گذشته فروشی موفق را تجربه کرده و درآمدی برابر با 6.6 میلیون دلار (معادل 31 میلیارد تومان) را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب مجموع کلی فروش این فیلم پس از پنج هفته به رقمی فوق العاده و در حدود 604.3 میلیون دلار (معادل 2.840 میلیارد تومان) رسیده و میزان درآمد خود به عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی سال 2017 میلادی افزایش دهد.

فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi توانست با توجه به استقبال فوق العاده مخاطبان با تنها 3 هفته اکران و نمایش عمومی به عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی سال 2017 میلادی معرفی شود.

فیلم Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi یک فیلم علمی تخیلی اکشن است. این فیلم توسط ریان جانسون (Rian Johnson) کارگردانی شده است. نگارش فیلمنامه نیز بر عهده رایان جانسون و بر اساس شخصیت های خلق شده توسط جورج لوکاس بوده است.

هنرپیشگان

از فهرست بلندبالای هنرپیشگان حاضر در فیلم  Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi می‌توان به نام‌هایی مانند دیزی ریدلی (Daisey Ridley) در نقش ری (Rey)، مارک همیل (Mark Hamill) در نقش لوک اسکای واکر (Luke Skywalker)، کری فیشر (Carrie Fischer) در نقش لیا اورگانا (Leia Organa)، آدام درایور (Adam Driver) در نقش کایلو رن (Kylo Ren)، جان بویگا (John Boyega) در نقش فین (Finn) اشاره نمود.

سایر ستارگان حاضر در این فیلم عبارتند از : اسکار آیزاک (Oscar Isaac) در نقش پو دامرون (Poe Dameron)، اندی سرکیس (Andy Serkis) در نقش اسنوک (Snoke)، لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) در نقش ماز کاناتا (Maz Kanata)، گوندولین کریستی (Gwendoline Cristie) در نقش کاپیتان فاسما (Phasma)، بنیچیو دل تورو (Benicio Del Toro) در نقش دی جی (DJ) و فرانک اوز (Frank Oz) برای نقش یودا (Yoda).

فیلم  Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi یک عنوان طولانی بوده و مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 32 دقیقه دارد. این فیلم مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه و تولید شده است و یکی از بهترین فیلمهای سال 2017 نیز به حساب می آید.

خلاصه داستان

داستان فیلم  Star Wars : Episode VIII – The Last Jedi حول شخصیت‌های فیلم‌های پیشین این سری بوده و در فضا و سه دهه پس از ماجراهای فیلم‌های قبلی اتفاق می افتد. ری (با بازی دیزی اسکات) به کمک لوک اسکای واکر (با بازی مارک همیل) توانایی‌ها و قابلیت‌های جدید را در خود کشف می‌کند. در همین زمان گروه مقاومت نیز قصد دارد تا آماده جنگ جدید با گروه شکست خورده First Order شده و…

7. The Commuter

(IMDB : 6.6 – Metacritics : 56)

رتبه هفتم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) در اختیار فیلم The Commuter قرار گرفت. این فیلم توانست در دومین هفته اکران و نمایش عمومی خود به فروشی برابر با 6.7 میلیون دلار (معادل 31.5 میلیارد تومان) دست یافته و به این جایگاه دست یابد. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Commuter پس از دو هفته حضور بر پرده سینماها به رقمی در حدود 25.7 میلیون دلار (معادل 121 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم The Commuter یک فیلم در ژانر اکشن جنایی است. کارگردانی این فیلم توسط ژائوم کولت سرا (Jaume Collet Serra) انجام پذیرفته و فیلمنامه و سناریو نیز توسط بایرون ویلینگر (Byron Willinger) و فیلیپ دی بلسی (Philip de Blasi) و رایان انگل (Ryan Engle) بر اساس داستانی از ویلینگر و دی بلسی نوشته شده است. فیلم The Commuter مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 44 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان ایفای نقش کرده در فیلم اکشن The Commuter می‌توان به هنرمندان زیر اشاره کرد:

  • لیام نیسون (Liam Neeson) در نقش مایکل مک کالی (Michael MacCauley)
  • ورا فارمیگا (Vera Farmiga) در نقش جوانا (Joanna)
  • پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش الکس مورفی (Alex Murphy)
  • جوناتان بنکس (Jonathan Banks) در نقش والت (Walt)
  • سم نیل (Sam Neill) در نقش کاپیتان هاوتورن (Hawthorne)
  • الیزابت مک گاورن (Eمizabeth McGovern) در نقش کارن مک کالی (Karen MacCauley)
  • کیلیان اسکات (Killian Scott) در نقش دایلان (Dylan)
  • شازاد لطیف در نقش وینس (Vince)
  • دین چارلز چپمن (Dean Charles Chapman) در نقش دنی مک کالی (Danny MacCauley)

خلاصه داستان

یک تاجر (با بازی لیام نیسون) در هنگام بازگشت از محل کار به خانه درگیر یک ماجرایی جنایی و توطئه مجرمانه شده و با همکاری دوست خود کارآگاه الس مورفی (با بازی پاتریک ولیسون) مجبور است که برای رهایی از این مخمصه …

6. Paddington 2

(IMDB : 8.1 – Metacritic : 89)

جایگاه ششم در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) به فیلم انیمیشن/سینمایی Paddington 2 اختصاص پیدا کرد. این فیلم دومین مجموعه بر اساس ماجراهای این خرس کوچک و جذاب خلق شده توسط مایکل باند (Michael Bond) بوده که اولین بار در سال 2014 به نمایش عمومی درآمد. فیلم Paddington 2 توانست با فروشی در حدود 8.2 میلیون دلار (معادل 39 میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته به این رتبه دست پیدا نماید و با کسب نمرات بالا، نظر منتقدان و کاربران را به خود جلب نماید. به این ترتیب میزان کلی این فیلم پس از دو هفته نمایش و اکرام عمومی به رقمی در حدود 25 میلیون دلار (معادل 117.5 میلیارد تومان) رسید و رتبه ششم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته به خود اختصاص داد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم Paddington 2 یک فیلم کمدی فانتزی ماجرایی ترکیبی (انیمیشن و رئال) بوده که توسط پاول کینگ (Paul King) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش سناریو و فیلمنامه نیز بر عهده خود کارگردان و سایمون فارنابی (Simon Farnaby) بر اساس شخصیت پدینگتون خرس ساخته مایکن باند قرار داشته است. فیلم Paddington 2 مدت زمانی برابر یا 1 ساعت و 43 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (مشاهده با نظارت والدین) طراحی، تهیه و اجرا شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان و صداپیشگان حاضر در فیلم سینمایی انیمیشن Paddington 2 می‌توان از نام‌های زیر یاد نمود:

  • مایکل گامبون (Michael Gambon) با صداپیشگی عمو پاستوزو (Uncle Pastuzo)
  • ایملدا استانتون (Imelda Staunton) با صداپیشگی عمه لوسی (Aunt Lucy)
  • بن ویشاو (Ben Whishaw) با صداپیشگی پدینگتون
  • سالی هاوکینز (Sally Hawkins) در نقش ماری براون (Mary Brown)
  • هیو بونویل (Hugh Bonneville) در نقش هنر براون (Henry Brown)
  • ساموئل یوسلین (Samuel Joslin) در نقش جوناتان براون
  • جولی والترز (Julie Walters) در نقش خانم برد (Mrs. Bird)
  • بن میلر (Ben Miller) در نقش کلنل لنکستر (Lancaster)
  • هیو گرنت (Hugh Grant) در نقش فونیکس بوچانان (Phoenix Buchanan)
  • ماری فرانس آلوارز (Marie France Alvarez) در نقش خانم دوبویس

خلاصه داستان

پدینگتون (با صدای بن ویشاو) زندگی خوش و خرمی را با خانواده براون داشته و به عنوان یک عضو شاد و محبوب در بین خانواده و جامعه شناخته می شود و هر جا که پا می‌گذارد، موجب سرگرمی و سرخوشی حاضرن می‌شود. وقتی که پدینگتون به دنبال یک هدیه مناسب برای تولد 100 سالگی عمه لوسی دوست داشتنی خود (با بازی ایملدا استانتون) می گردد، با یک کتاب عتیقه فروشی مواجه می‌شود. برای تهیه و خرید این کتاب پدینگتون مجبور به پشت سر گذاشتن ماجراها و کارهایی عجیب می‌شود. اما این کتاب به طور ناگهانی دزدیده شده و وظیفه پیدا کردن سارق و کتاب بر عهده او قرار می‌گیرد…

5. The Greatest Showman

(IMDB : 8.0 – Metacritic : 48)

فیلم The Greatest Showman توانست با فروشی مناسب در آخر هفته و مشابه به هفته پیش، رتبه پنجم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم با فروشی در حدود 11 میلیون دلار (معادل 52 میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته توانست این جایگاه را به نام خود ثبت نماید. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Greatest Showman پس از پنج هفته نمایش به رقمی در حدود 113.5 میلیون دلار (معادل 534 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (22 دسامبر تا 24 دسامبر)

فیلم The Greatest Showman یک فیلم در ژانر درام تاریخی موزیکال بوده و توسط مایکل گریسی (Michael Gracey) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش فیلمنامه و سناریو این فیلم نیز بر عهده جنی بیکز (Jenny Bicks) و بیل کاندون (Bill Condon) بر اساس داستانی از جنی بیکز قرار داشته است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان ایفای نقش کرده مطرح در فیلم The Greatest Showman می توان به هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش پی. تی بارنام (P. T. Burnam)، زک افرون (Zac Efron) در نقش فیلیپ، میشل ویلیامز (Michelle Willimas) در نقش چریتی بارنام (Charity Barnum)، زندایا (Zendaya) در نقش آنه ویلر (Anne Wheeler)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) .در نقش جنی لیند (Jenny Lind) و یحیی عبدالمتین در نقش دبلیو. دی. ویلر (W. D. Wheeler) و الیس رابین (Ellis Rubin) در نقش کودکی بارنام و اسکایلار دان (Skylar Dunn) در نقش کودکی چریتی اشاره کرد.

این فیلم موزیکال مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 45 دقیقه داشته و به عنوان یک فیلم جذاب و مناسب برای گروه سنی PG (نظارت با والدین) ساخته شده است. از نکات جالب توجه در خصوص فیلم سینمایی The Greatest Showman می‌توان به حضور Benj Pasek و Justin Paul از ترانه‌سارایان فیلم لا لا لند (La La Land) که موفق به کسب جایزه اسکار در سال گذشته شد اشاره نمود که ترکیب موسیقایی بسیار زیبا به این فیلم بخشیده است.

خلاصه داستان

این فیلم موزیکال بر اساس ایده‌ها و تصورات بارنام (با بازی هیو جکمن) ساخته شده و سیر تحول و تکامل نمایش‌های این گروه را از سطوح ابتدایی تا همه‌گیر شدن و شهرت در سرتاسر جهان به نمایش می‌گذارد.

4. The Post

(IMDB : 7.4 – Metacritics : 83)

رتبه چهارم در لیست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) به فیلم The Post اختصاص پیدا کرد. این فیلم که در سه هفته اولیه اکران خود علیرغم کسب امتیازات مناسب از کاربران و منتقدان نتوانسته بود فروشی موفق را تجربه کرده و در این جمع قرار گیرد، پس از ورود در چهارمین هفته و ادامه روند موفقیت آمیز، با فروشی برابر با 12.2 میلیون دلار (معادل 57 میلیارد تومان) توانست جایگاه چهارم را در این فهرست به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان فروش فیلم The Post پس از پنج هفته اکران و نمایش عمومی به رقم 45.2 میلیون دلار (معادل 212 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم The Post در ژانر درام تاریخی بوده که توسط کارگردان شهیر عالم سینما، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخته شده است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط لیز هانا (Liz Hannah) و جاش سینگر (Josh Singer) نوشته شده است. این فیلم تاریخی/بیوگرافی مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 56 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) طراحی و اجرا شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان و ستارگان مشهوری در این فیلم جدید استیون اسپیلبرگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. از فوق ستارگان حاضر در فیلم The Post می‌توان از اسامی فهرست زیر یاد نمود:

  • مریل استریپ (Meryl Streep) در نقش کی گراهام (Kay Graham)
  • تام هنکس (Tom Hanks) در نقش بن بردلی (Ben Bradlee)
  • سارا پاولسون (Sarah Paulson) در نقش تونی بردلی
  • باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در نقش بن بادیکیان (Ben Bagdikian)
  • تریسی لتس (Tracy Letts) در نقش فریتز بیب (Fritz Beebe)
  • بردلی ویتفورد (Bradley Whitford) در نقش آرتور پارسونز (Arthur Parsons)

خلاصه داستان

فیلم The Post داستانی است تاریخی در خصوص ماجرای پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن خبری و رسانه‌ای که در زمان چهار رئیس جمهور ایالات متحده در دهه‌های 1970 میلادی. در این فیلم کی گراهام (با بازی مریل استریپ) به عنوان اولین ناشر روزنامه زن در ایالات متحده و بن بردلی (با بازی تام هنکس) به عنوان یک سردبیر درگیر یک ماحرای خطرناک شده و وارد مبارزه‌ای مابین مطبوعات و دولت ایالات متحده می‌شوند.

3. Den of Thieves

(IMDB: 7.5 – Metascore:52)

رتبه سوم فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته گذشته در اختیار فیلم جدید Den of Thieves قرار گرفت. این فیلم توانست با فروشی موفق و در حدود 15.3 میلیون دلار (معادل 72 میلیارد تومان) این جایگاه را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته پیش (19 ژانویه تا 21 ژانویه) در اختیار خود گیرد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه) | معرفی و بررسی پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته ای که گذشت از نگاه IMDB

فیلم Den of Thieves یک عنوان در ژانر اکشن جنایی است. کارگردانی این فیلم نیز توسط کریستیان گودگاست (Christian Gudegast) صورت گرفته است. شخص کارگردان به همراهی پاول شورینگ (Paul Scheuring) نیز وظیفه نگارش سناریو و فیلمانه را بر عهده داشتند. این فیلم مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 20 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از 17 سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان پرتعداد ایفای نقش پرداخته در این فیلم سینمایی اکشن می توان به اسامی زیر اشاره نمود:

  • جرارد باتلر (Gerard Butler) در نقش نیک فلاناگن (Nick Flanagan)
  • جوردن بریجز (Jordan Bridges) در نقش باب گولایتلی (Bob Golightly)
  • پابلو شریبر (‍Pablo Schreiber) در نقش مریمن (Merrimen)
  • اوان جونز (Evan Jones) در نقش باسکو (Bosco)
  • داون اولیویری (Dawn Olivieri) در نقش دبی (Debbie)
  • اوشی جکسون (O’Shea Jackson Jr.) در نقش دانی (Donnie)
  • کورتیس جیمز جکسون (50 Cent) موسیقیدان آمریکایی در نقش لوی انسون (Levi Enson)
  • کوپر اندروز (Cooper Andrews) در نقش مک (Mack)
  • سونیا بالمورز (Sonya Balmores) در نقش مالیا (Malia)

خلاصه داستان

فیلم Den of Thieves داستان مبارزه گروهی از بهترین نیروهای پلیس LA County با موفق‌ترین گروه تبهکاران و سارقان بانک را روایت می‌کند. این گروه حرفه‌ای از سارقان قصد دارند تا طی یک عملیات فوق العاده سخت و پیچیده، بانک Federal Reserve در شهر لس آنجلس را مورد سرقت قرار دهند. اما بین این گانگسترهای تبهکار و نیروی نخبه پلیس برخوردها و ارتباطاتی شخصی و خانوادگی وجود داشته که موجب بروز مشکلاتی غیرمترقبه و ناگهانی می‌شود…

2. 12 Strong

(IMDB: 7.1 – Metacritic: 55)

فیلم سینمایی 12 Strong موفق به کسب رتبه دوم در بین فیلمهای سینمایی پرفروش هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) گردید. این فیلم توانست حضوری موفق را در اولین هفته اکران و نمایش عمومی خود تجربه کرده و درآمدی در حدود 16.5 میلیون دلار (معادل 77.5 میلیارد تومان)‌ را کسب نماید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه) | معرفی و بررسی پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته ای که گذشت از نگاه IMDB

فیلم سینمایی 12 Strong یک عنوان در ژانر اکشن جنگی با درونمایه ای درام است. کارگردانی این فیلم نیز توسط نیکولای فوگلسیگ (Nicolai Fuglsig) صورت گرفته و تد تالی (Ted Tally) و پیتر کریگ (Peter Craig) نیز بر اساس کتاب Horse Soldier اثر داگ استانتون (Doug Stanton) فیلمنامه و سناریو را به رشته تحریر درآورده‌اند. فیلم سینمایی 12 Strong مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 10 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از 17 سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

  • کریس همسورث (Chris Hemsworth) در نقش کاپیتان میچ نلسون (Mitch Nelson)
  • مایکل شنون (Michael Shannon) در نقش هال اسپنسر (Hal Spencer)
  • مایکل پنیا (Michael PeNa) در نقش سم دیلر (Sam Diller)
  • نوید نگهبان در نقش ژنرال داستم (Dustom)
  • تروانت رودس (Trevante Rhodes) در نقش بن میلو (Ben Milo)
  • تاد لاکینبیل (Thad Luckinbill) در نقش ورن میکائلز (Vern Michaels)
  • عرشیا مندوی در نقش نجیب
  • السا پاتاکی (Elsa Pataky) در نقش جین نلسون

خلاصه داستان

فیلم 12 Strong روایتی است از اولین گروه سربازان و نیروهای ویژه آمریکایی که پس از حادثه 11 سپتامبر به کشور افغانستان اعزام شدند. این گروه به رهبری یک فرمانده جدید به نام کاپیتان میچ نلسون (با بازی کریس همسورث) وظیفه داشته که به جنگ با گروه‌های تروریستی افغان رفته و با همکاری یکی از افسران عالی رتبه این کشور، نیروهای افراطی اسلام گرای طالبان را شکست دهد.

1. Jumanji : Welcome to the Jungle

(IMDB : 7.3 – Metacritic : 58)

رتبه اول در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) مانند هفته گذشته در اختیار فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle بود. این فیلم، دنباله و قسمت جدیدی از فیلم مشهور و محبوب جومانجی است. اولین قسمت این فیلم در سال 1995 میلادی و با بازی هنرمند فقید رابین ویلیامز (Robin Williams) ساخته شد که توانست موفقیت زیادی را کسب نماید.

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle توانست در تعطیلات آخر فروشی برابر با 20 میلیون دلار (معادل 94 میلیارد تومان) را تجربه کرده و میزان کلی فروش خود را پس از پنج هفته اکران و نمایش عمومی به رقم قابل توجه 317 میلیون دلار (معادل 1.490 میلیارد تومان)‌ برساند و عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) را به خود اختصاص دهد و خود را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی پرفروشترین فیلمهای سینمایی سال مطرح نماید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (22 دسامبر تا 24 دسامبر)

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle یک فیلم کمدی ماجرایی بوده که توسط جیک کاسدان (Jake Kasdan) کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر نیز توسط کریس مک کنا (Chris McKenna)، اریک سومرز (Eric Sommers)، اسکات روزنبرگ (Scott Rosenberg) و جف پینکنر (Jeff Pinkner) بر اساس داستانی از کریس مک کنا و بر پایه کتابی با نام جومانجی اثر کریس ون آلسبرگ (Chris Van Allsburg) نوشته شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان حاضر در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle می‌توان به دواین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش اسپنسر (Spencer)، کوین هارت (Kevin Hart) در نقش فریج (Fridge)، جک بلک (Jack Black) در نقش بتانی (Bethany)، کارن جیلان (Karen Gillan) در نقش مارتا (Martha) و نیک جوناس (Nick Jonas) اشاره کرد. الکس ولف (Alex Wolff) نیز در نقش جوانی اسپنسر، داریوس بلین (Darius Blain) در نقش جوانی فریج، مدیسون ایسمان (Madison Iseman) در نقش جوانی بتانی و مورگان ترنر (Morgan Turner) نیز در نقش جوانی مارتا به بازی و اجزا پرداخته اند.

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 59 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

داستان بر پایه بازی مشهور جومانجی موجود در قسمت اول این فیلم اتفاق می‌افتد. 4 نوجوان یک بازی تخته‌ای قدیمی را پیدا کرده و پس از به دام افتادن در بخش جنگل این بازی، به بازیکنانی بزرگسال مشابه نماد انتخاب شده آنها در بازی تبدیل می‌شوند. برای فرار از این چند این چهار نوجوان که اکنون 4 فرد بالغ هستند باید…

پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته گذشته (19 ژانویه تا 21 ژانویه) در یک نگاه

نام فیلم رتبه هفته رتبه هفته پیش میزان فروش هفتگی
(میلیارد تومان)
میزان فروش کلی
(میلیارد تومان)
IMDB Metascore ژانر هفته‌های نمایش
Jumanji : Welcome to the Jungle 1 1 94 1.490 7.3 58 کمدی ماجرایی 4
12 Strong 2 77.5 77.5 7.1 55 اکشن تاریخی 1
Den of Thieves 3 72 72 7.5 52 اکشن جنایی 1
The Post 4 2 57 212 7.4 83 درام تاریخی 5
The Greatest Showman 5 5 52 534 8.0 48 درام تاریخی 5
Paddington 2 6 7 47 117.5 8.1 89 کمدی 2
The Commuter 7 3 31.5 121 6.6 56 اکشن 2
Star Wars : Episode VIII : The Last Jedi 8 6 31 2.840 7.5 85 تخیلی 6
Insidious : The Last Key 9 4 27.7 276 6.1 49 ترسناک 3
Forever My Girl 10 22.1 22.1 6.2 37 درام عاشقانه 1

گالری تصاویر فیلمهای پرفروش آخر هفته گذشته

منبع: IMDB

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر