;
coinex

بررسی سامسونگ گیر اسپرت (Samsung Gear Sport)؛ ساعت هوشمندی برای سلامتی

به نظر می‌رسد که سامسونگ با دو هدف مشخص، گیر اسپرت (Samsung Gear Sport) خود را تولید کرده است. اول آنکه ساعت باریک‌تری از مدل قبلی گیر اس 3 را معرفی کند و ثانیا ساعتی را بسازد که بتواند مورد توجه علاقمندان به شنا قرار بگیرد. در این مطلب به بررسی سامسونگ گیر اسپرت پرداخته‌ایم.

بازار ساعت‌های هوشمند برای رقابت، بازار بسیار سختی است. ارتقا و به روزرسانی‌هایی که کمپانی‌های سازنده در این زمینه انجام می‌دهند می‌تواند به موفقیت و یا عدم موفقیت آنها بیانجامد، ارتقا کم می‌تواند موجب حذف یک برند از بازی بزرگان در این حوزه باشد.

سامسونگ این موضوع را به خوبی می‌داند. این شرکت یکی از پیشروترین سازندگان جهان در بازار ساعت‌های دیجیتالی است و این موضوع را در ساخت ساعت گیر اسپرت خود نیز به نمایش گذاشته است.

بررسی سامسونگ گیر اسپرت

بررسی گیر اسپرت سامسونگ

سامسونگ تمام توجه خود را در ساعت هوشمند گیر اسپورت به ساخت جمع و جورتر آن اختصاص داده و محصولی را تولید کرده که سبک‌تر از مدل قبلی گیر اس 3 است. چیزی در حدود 10 گرم وزن کمتر باعث می‌شود که در هنگام بستن گیر اسپرت در پشت دستتان احساس ناخوشایندی نداشته باشید.

نکات مثبت

  • طراحی باریک و جمع و جور
  • مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آب (تا عمق 50 متر)
  • رابط کاربری جذاب دایره‌ای تایزن
  • مجهز به GPS
  • نمایشگر سوپرآمولد با کیفیت بالا

نکات منفی

  • وجود دستیار صوتی S Voice

طراحی

سامسونگ گیر اسپرت در اندازه‌های 44.6 در 42.9 در 11.6 میلی‌متر گسترده شده است

سامسونگ گیر اسپرت در اندازه‌های 44.6 در 42.9 در 11.6 میلی‌متر گسترده شده است. وجود قاب چرخشی دور نمایشگر عملکرد خوبی داشته و به گونه‌ای طراحی شده است که در عین راحتی برای چرخش توسط کاربر، به صورت تصادفی نچرخد.

دو کلید فیزیکی در سمت راست آن قرار گرفته و با بند پلاستیکی 20 میلیمتری آن مشکلی نخواهید داشت. بدنه فلزی این ساعت به زیبایی طراحی شده و احساس لوکس بودن را منتقل می‌کند.

طراحی گیر اسپرت

سامسونگ در ساخت صفحه نمایش به بهترین فناوری‌ها دست یافته و از این قابلیت خود در نمایشگر گیر اسپرت نیز بهره برده است. صفحه نمایش سوپر آمولد این اسمارت واچ، رنگ‌ها را شفاف و پرجنب و جوش نشان می‌دهد و این دقیقا همان چیزی است که از این سازنده‌ی کره‌ای انتظار می‌رود.

نمایشگر گیر اسپرت 1.2 اینچ است که نسبت به گیر اس 3 با نمایشگر 1.3 اینچی، 0.1 اینچ کوچکتر شده است. طراحی‌های مدور ممکن است که به اندازه طرح‌های مربعی شکل، تصاویر را به نمایش نگذارند، اما از جهت زیبایی شناسی، شکل و ظاهر بهتری دارند.

ساعت هوشمند Samsung Gear Sport بدنه مقاومی دارد، وضوح صفحه نمایش بسیار مناسب است (360 در 360 پیکسل) و وجود گوریلا گلس 3 از آن در برابر ضربه‌ها و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند.

ردیابی تناسب اندام

به وضوح می‌توان گفت که سامسونگ در مدل Gear Sport به سلامتی و تناسب اندام بسیار اهمیت داده است و این به لطف برنامه‌ هایی است که این ساعت هوشمند می‌تواند انجام دهد.

یکی از مهمترین چیزهایی که در این گجت مورد توجه سامسونگ بوده، سوزاندن کالری و ثبت روزانه آن است. این موضوع می‌توان ایده بسیار خوبی برای کسانی باشد که برای حفظ تناسب اندام خود را بر اساس مصرف کالری روزانه، برنامه ریزی می‌کنند.

در ساعت گیر اسپرت تقریبا برای هر فعالیت بدنی برنامه مخصوص به خود در نظر گرفته شده است که می‌تواند تعداد حرکات را انجام شده را نشان دهد، ضربان قلب را در هنگام تمرین‌های مختلف ثبت کرده و در نهایت میزان کالری سوزانده شده را نیز محاسبه کند.

این ساعت حرکات مختلفی را پوشش می‌دهد، دویدن، راه رفتن، دوچرخه ثابت، درازنشست، دوچرخه سواری، شنا و حتی برای برخی از نرمش‌ها، مانند یوگا نیز تمرین‌هایی وجود دارد که می‌توانید در طول روز از آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب در ساعت گیر اسپرت ردیابی الگوی خواب (Sleep Tracker) است. این ویژگی می‌تواند در طول خواب شبانه ضربان قلب و ریتم مختلف آن را ثبت کرده و کاربر را از وضعیت جسمانی خود در هنگام خواب مطلع کند. سنسور ضربان قلب گیر اسپرت در پشت آن جای گرفته و عملکرد نسبتا خوب و دقیقی دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز ساعت هوشمند جدید سامسونگ وجود استانداردهای بالای ضد آب است

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز ساعت هوشمند جدید سامسونگ وجود استانداردهای بالای ضد آب است. سامسونگ محصولی را به بازار عرضه کرده که تا 50 متر می‌تواند فشار آب را تحمل کند.

با این ویژگی شما قادرید تا با ساعت خود در استخر، به راحتی و با آرامش خیال شنا کنید، مقاومت این ساعت در برابر نمک‌های محلول در آب نیز بالاست، اما توصیه می شود که برای اطمینان بیشتر، بعد از آب‌تنی در دریا آن را با آب شیرین بشویید.

رابط کاربری

سامسونگ برای اولین بار رابط کاربری تایزن 3.0 را در گیر اسپرت به نمایش گذاشت. تایزن 3.0 شاید از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد، اما برخی چیزها بهتر شده است.

ساعت هوشمند Samsung Gear Sport

رابط کاربری دایره‌ای تجربه کاربری خوبی و راحتی را در اختیارتان می‌گذارد، فقط کافی است که با چرخش قاب ساعت به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی داشته باشید. با ایده قاب چرخان، کاربر می‌تواند تعامل بسیار خوبی را با ساعت هوشمند گیر اسپرت برقرار ‌کند. البته نمایشگر لمسی این ساعت نیز به شما امکان می‌دهد که با یک ضربه برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید:  سامسونگ گیر اسپرت در نمایشگاه IFA 2017 برلین


برای بهینه سازی مصرف انرژی نیز می‌توانید حالت Power Saving Mode را انتخاب کنید. این باعث می‌شود تا باتری انرژی کمتری را مصرف کند.

برای دسترسی به منوی تنظیمات نیز کافی است تا بر روی نمایشگر ساعت، انگشت خود را از بالا به پایین بکشید. با این کار برخی از میانبرهای موجود نمایش داده می‌شود، به عنوان مثال می‌توانید روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید، حالت هواپیما را فعال کرده و یا ساعت هوشمند خود را در حالت شنا قرار دهید.

برای دسترسی به منوی تنظیمات نیز کافی است تا بر روی نمایشگر ساعت، انگشت خود را از بالا به پایین بکشید. با این کار برخی از میانبرهای موجود نمایش داده می‌شود

دو دکمه‌ای که در سمت راست بدنه ساعت جای گرفته‌اند، کاربردی هستند. برای توقف تمرینات ورزشی می‌توانید از دکمه بالایی استفاده کنید و با فشردن دکمه پایین قادر خواهید بود که برنامه‌های مختلف را باز کنید و یا به صفحه اصلی بازگردید.

در گیر اسپرت می‌توان از طریق دستیار هوشمند آن با ساعت تعامل داشت، اما کمی عجیب است که چرا سامسونگ در این گجت هوشمند از دستیار صوتی بیکسبی خود استفاده نکرده است.

شاید یکی از ضعف‌های سامسونگ گیر اسپرت همین موضوع باشد. S Voice ابتدایی‌ترین روشی است که سامسونگ آن را برای صحبت کردن با دستگاه‌های خود، از سال‌های گذشته انتخاب کرده و جالب اینجاست که در آخرین ساعت هوشمند خود نیز مجددا آن را به کار گرفته است.


بیشتر بخوانید:  بهترین دستیارهای صوتی هوشمند ؛ کدامیک برنده بازی است؟


هوش این دستیار صوتی هرگز به اندازه بیکسبی نبوده و این برای گیر اسپرت یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. S Voice در برخی مواقع به خوبی متوجه منظور ما نشده و کمی گیج کننده نشان می‌دهد.

باتری

یکی از چیزهایی که باعث جذابیت ساعت هوشمند گیر S3 است، عمر باتری آن است. باتری گیر اس 3 دارای ظرفیت 380 میلی‌آمپر ساعت و می‌تواند تقریبا به مدت 4 روز با یک شارژ کامل دوام آورد.

سامسونگ در ساخت گیر اسپرت تصمیم گرفت تا از باتری کوچکتری استفاده کند (یکی از دلایلی که باعث شده تا گیر اسپرت از گیر اس 3 سبک‌تر باشد).

باتری گیر اسپرت 300 میلی‌آمپر ساعت است. کوچکتر شدن باتری طبیعتا بر روی طول عمر آن نیز اثر گذاشته است. درواقع با یک شارژ کامل می‌توان انتظار 2 تا دو روز و نیم کارایی را از این ساعت هوشمند داشت.

گیر اسپرت از استاندارد شارژ چی (Qi) پشتیبانی می‌کند.

گیر اسپرت از استاندارد شارژ چی (Qi) پشتیبانی می‌کند. داک کوچک شارژ از طریق یک پورت کوچک میکرو یو اس بی به برق وصل می‌شود و به صورت بی سیم این ساعت هوشمند را شارپ می کند. از طریق نیروی مغناطیسی، گیر اسپرت به داک متصل شده و شارژ می‌شود.

کلام آخر

گیر اسپرت سامسونگ یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است.

گیر اسپرت سامسونگ یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است. طراحی زیبا و چشم‌گیری دارد و عملا تمرکز اصلی سامسونگ در ساخت ان، ورزشکاران بوده است. جمع و جور شدن این ساعت چه از نظر اندازه و چه از نظر وزن این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید:  بهترین ساعت های هوشمند ۲۰۱۷ ؛ چه برندهایی بهترین کارآیی را دارند؟


شاید تنها نکته منفی این گجت هوشمند، کم شدن ظرفیت باتری نسبت به مدل گیر اس 3 باشد، البته همان طور که گفته شد، S Voice نیز عملکرد چندان قابل توجهی ندارد.

در هر صورت اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک ساعت هوشمند لوکس می‌گردید، گیر اسپرت می‌تواند همان گزینه مورد نظرتان باشد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر