;
coinex

بهترین ساعت های هوشمند 2024 ؛ راهنمای خرید اسمارت واچ در بازار ایران

در این مطلب با بهترین ساعت های هوشمند 2024 آشنا می‌شوید که مجهز به امکاناتی مثل ثبت نوار قلب، ارزیابی میزان اشباع اکسیژن خون، دمای بدن و غیره هستند.

اولین ساعت ماشین حساب‌دار در حدود دهه 1970 میلادی روانه بازار شد؛ اما ساعت‌های هوشمند امروزی بسیار مجهزتر از قبل هستند. در واقع بهترین ساعت های هوشمند بازار تبدیل به گجت‌هایی تمام عیار برای نظارت بر وضعیت سلامت کاربران شده‌اند.

این گجت‌ها، قابلیت نمایش اعلان‌های گوشی، نظارت بر ضربان قلب، پیگیری سطح فعالیت، ثبت حرکات ورزشی، رکوردهای شما و غیره را دارند. حتی با استفاده از این ساعت‌های هوشمند می‌توانید تماس تلفنی برقرار کرده و به انواع اپلیکیشن‌های مهم از جمله اپلیکیشن‌های مدیتیشن، تایمر، اطلاعات آب و هوا و غیره دسترسی داشته باشید.

چه هدف شما از انتخاب ساعت هوشمند، همراه داشتن گجتی برای ورزش باشد و چه به دنبال ساعتی برای تکمیل استایل خودتان باشید، ساعت هوشمند گزینه خوبی است و امروزه این ساعت‌ها تنوع زیادی دارند. برای این که به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم، در ادامه مطلب نگاهی به فهرست بهترین ساعت های هوشمند از جمله ارزان ترین ساعت های هوشمند بازار خواهیم داشت اما قبل از آن معیارهای انتخاب بهترین ساعت های هوشمند را بررسی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


معیارهای انتخاب بهترین ساعت های هوشمند

متأسفانه، گزینه‌های شما برای خرید ساعت هوشمند، بستگی به نوع تلفن هوشمندتان دارد؛ چون هر ساعت هوشمندی، با همه گوشی‌ها سازگار نیست. مثلاً اپل واچ فقط با گوشی‌های آیفون کار می‌کند؛ ساعت‌های سامسونگ و گوگل و سایر ساعت‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS هم فقط با دستگاه‌های اندروید کار می‌کنند اما می‌توانید از ساعت سامسونگ با گوشی گوگل استفاده کنید و بالعکس.

بهترین ساعت های هوشمند
بهترین ساعت های هوشمند

گجت‌های پوشیدنی فیت‌بیت فقط با اپلیکیشن خود این برند همگام‌سازی می‌شوند اما معمولاً این دستگاه‌ها به شدت متمرکز بر قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام هستند و همه اپلیکیشن‌های قوی و سرویس‌های موجود در سایر ساعت‌های هوشمند را ندارند.

بیشتر گجت‌های پوشیدنی، حدود یک روز ماندگاری شارژ دارند اما محصولات برند گارمین، تا چند هفته ماندگاری شارژ دارند. تنها چند مورد از ساعت‌های معرفی شده در این مطلب، ماندگاری شارژ طولانی‌تری دارند.

در نهایت، قیمت ساعت‌های هوشمند بالا است و خیلی از آنها نسبتاً به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند. پس حتماً قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یکی از گران ترین ساعت های هوشمند بازار اول مشخصات آن را به طور کامل بررسی کنید.

با توجه به این نکات، بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار عبارتند از:

اپل واچ سری 9

بهترین ساعت های هوشمند
بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۴
  • مزایا: پردازنده قدرتمند، نمایشگر روشن، پشتیبانی از حرکات جدید برای کار کردن بدون دست، پشتیبانی از Siri روی خود دستگاه، پیدا کردن دقیق برای خانواده آیفون 15، امکان انتخاب بند کربن-خنثی
  • معایب: طراحی آشنا

معرفی بهترین ساعت های هوشمند 2024 را با اپل واچ سری 9 شروع می‌کنیم که مجهز به مجموعه امکاناتی کامل در زمینه سبک زندگی، تناسب اندام، سلامت و ایمنی است؛ به همراه بهترین اپلیکیشن‌های شخص ثالث. جدیدترین نسخه از این ساعت هوشمند اپل، مجهز به نمایشگری با سطح روشنایی 2000 نیت است (یعنی دو برابر نسل قبل) که باعث شده تصویر صفحه زیر نور آفتاب کاملاً قابل مشاهده باشد بدون اینکه ماندگاری شارژ ساعت کاهش پیدا کند. تراشه جدید S9 SiC این ساعت امکان ایجاد قابلیت‌هایی مثل کار کردن با Siri، پیدا کردن محل دقیق دستگاه و پشتیبانی از حرکات جدید برای کار کردن با یک دست را فراهم کرده است.

با در نظر گرفتن این امکانات، اپل واچ سری 9 یکی از بهترین ساعت های هوشمند اپل برای کاربران آیفون است. اگر به دنبال اسمارت واچی پر امکانات برای برقراری ارتباط با دیگران، نظارت بر وضعیت سلامت و تناسب اندام خودتان هستید، اپل واچ سری 9 بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار برای شما خواهد بود.

با اپل واچ سری 9 که بهترین ساعت هوشمند جهان برای اکثر کاربران با سلیقه‌های مختلف است، امکان انتخاب قاب 41 میلی‌متری (کوچک) یا 45 میلی‌متری (بزرگ) آلومینیومی یا استیل را به همراه تکنولوژی‌هایی مثل بلوتوث، جی‌پی‌اس، وای فای یا شبکه همراه دارید. مدل‌های مجهز به سیم‌کارت و جنس استیل این ساعت هزینه بیشتری دارند. همه مدل‌های آلومینیومی سری 9 با یک بند ورزشی جدید ساخته شده از مواد بی‌ضرر برای محیط زیست به دست کاربران می‌رسند.

لازم به ذکر است که هر سه مدل اپل واچ معرفی شده در این مطلب که جزء بهترین ساعت های هوشمند اپل هستند، فقط با آیفون Xs یا جدیدتر و با iOS 17 یا نسخه جدیدتر این سیستم‌عامل کار می‌کنند و با گوشی‌های اندروید سازگار نیستند.

بیشتر بخوانید:

بررسی می بند 8 پرو

بهترین گجت های ورزشی

گارمین Venu Sq 2

بهترین ساعت های هوشمند

  • مزایا: نمایشگر لمسی بزرگ AMOLED، ماندگاری شارژ یک هفته‌ای، طراحی سبک، امکانات متعدد برای سلامت، سیستم پرداخت بدون تماس، جی‌پی‌اس
  • معایب: عدم شمارش تعداد پله‌های طی شده، تمرین‌های موجود در این ساعت، حالت انیمیشنی ندارند، محدودیت قابلیت‌های مربوط به سبک زندگی

معرفی بهترین ساعت های هوشمند بازار را با گارمین Venu Sq 2 ادامه می‌دهیم که یک ساعت هوشمند بسیار مجهز است. این ساعت هوشمند گارمین، دارای یک نمایشگر لمسی AMOLED بزرگ، با طراحی مربع شکل است که خوانایی متون در آن نسبت به سایر ساعت‌هایی با نمایشگر گرد بسیار بیشتر است. ماندگاری شارژ طولانی مدت هم جزء ویژگی‌های مهم این ساعت است و در صورت استفاده سبک، شارژ باتری ساعت تا 9 روز دوام دارد.

این مچ بند هوشمند هم در اصل بیشتر برای ورزش و تناسب اندام طراحی شده و مجهز به مجموعه امکاناتی قوی برای پیگیری وضعیت سلامت و ورزش است؛ اما در کنار این قابلیت‌ها، اپلیکیشن‌های آب و هوا، تقویم، آلارم، سیستم گارمین پی و امکانات نمایش اعلان‌های گوشی هم در این ساعت وجود دارند.

اگر به دنبال یکی از بهترین ساعت های هوشمند ارزان قیمت موجود در بازار با تمرکز بر سلامت و تناسب اندام هستید، گارمین Venu Sq 2 می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این ساعت از طریق اپلیکیشن Garmin Connect با گوشی‌های دارای iOS 15 به بعد و اندروید 7 به بعد قابل استفاده است؛ بنابراین مشکلی از نظر سازگاری ندارید. علاوه بر مدل اصلی، گارمین یک مدل به نام Music Edition هم از این ساعت هوشمند تولید کرده که قابلیت ذخیره حداکثر 500 آهنگ را دارد.

سامسونگ گلکسی واچ 6

بهترین ساعت های هوشمند
بهترین ساعت هوشمند جهان
  • مزایا: نمایشگر روشن‌تر و بزرگتر نسبت به مدل قبلی، مجموعه اپلیکیشن‌هایی وسیع، حاشیه دیجیتال برای اسکرول سریع‌تر، اطلاعات قوی درباره خواب، حسگر دمای پوست فعال، تشخیص خودکار ورزش به صورت دقیق، دو مدل در ابعاد مختلف و امکان پشتیبانی از سیم‌کارت
  • معایب:  ماندگاری شارژ یک روزه، مشکلات جزئی در زمینه نظارت بر ضربان قلب

جدیدترین مدل گلکسی واچ سامسونگ که یکی از بهترین ساعت های هوشمند 2024 است، با قابلیت‌هایی مثل نمایشگر بسیار روشن‌تر (2000 نیت) و بزرگتر به دست کاربران می‌رسد. البته ماندگاری شارژ باتری این ساعت نسبت به مدل قبل کمی کمتر است و طراحی مشابهی با سری قبل دارد.

سری گلکسی واچ 6 با Wear OS کار می‌کند که امکان دسترسی به همه اپلیکیشن‌های گوگل مثل دستیار، نقشه، پیام‌ها و پلی استور گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. از نظر سلامت، گلکسی واچ 6 امکاناتی دارد که در اپل واچ یا پیکسل واچ وجود ندارند؛ از جمله ارزیابی خر و پف شبانه و همچنین ترکیب کلی بدن. این قابلیت‌ها، گلکسی واچ 6 را تبدیل به یکی از بهترین ساعت های هوشمند کرده‌اند.

گلکسی واچ 6، یک حاشیه لمسی هم برای مرور سریع‌تر گزینه‌ها دارد به همراه یک قاب آلومینیومی و بند اسپورت ضد آب. اگر به دنبال حاشیه چرخان فیزیکی هستید تا امکان اسکرول سریع‌تر و دقیق‌تر را داشته باشید، می‌توانید گلکسی واچ 6 کلاسیک را انتخاب کنید که این مدل هم با وجود قیمت بالاتر، جزء بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ است.

گلکسی واچ 6 بهترین جایگزین اپل واچ برای بیشتر کاربران اندروید محسوب می‌شود. این ساعت یک مدل کوچک (40 میلی‌متری) و بزرگ (44 میلی‌متری) با رنگ‌های مختلف آلومینیوم (نوک مدادی، طلایی یا نقره‌ای) و دو گزینه برای اتصال (با یا بدون LTE) دارد؛ در نتیجه می‌تواند رضایت خریداران زیادی را جلب کند. اگر در فضای بیرون ورزش می‌کنید، احتمالاً گلکسی واچ 5 پرو که یکی دیگر از بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ است، با داشتن ماندگاری شارژ طولانی‌تر، قاب تیتانیم بادوام‌تر و نمایشگر کریستالی قوی‌تر گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

این ساعت هم فقط مختص کاربران گوشی‌های اندروید 10 یا بالاتر با بیشتر از 1.5 گیگابایت رم است. همچنین، در صورت استفاده از گوشی‌های اندرویدی غیرسامسونگی، به بعضی از قابلیت‌ها مثل اعلام نامنظم بودن ریتم قلب، تفکیک هشدارهای گوشی و اپلیکیشن کنترل کننده دوربین دسترسی ندارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست های پلی استیشن 4

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

شیائومی Watch 2

بهترین ساعت هوشمند بازار

  • مزایا: ماندگاری شارژ طولانی، طراحی زیبا، قابلیت ردیابی 160 فعالیت ورزشی مختلف

شیائومی اخیرا از یک ساعت هوشمند رونمایی کرده که قابلیت‌ها و طراحی جذابی دارد. Watch 2 از بهترین ساعت هوشمند شیائومی است که سیستم عامل Wear OS گوگل را اجرا می‌کند. این اسمارت واچ از پردازنده اسنپدراگون W5 Plus Gen 1 بهره می‌برد و قدرت پردازش بالایی دارد.

شیائومی مدعی شده که این ساعت هوشمند جدید می‌تواند 65 ساعت شارژدهی داشته باشد. شیائومی در ساخت این ساعت هوشمند 2024 از فریم آلیاژ آلومینیوم استفاده کرده که مقاومت بالایی دارد. همچنین در شیائومی Watch 2 از نمایشگر 1.43 اینچی استفاده شده که به‌خاطر وضوح و کیفیتش، توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. مزیت دیگری که باعث شده تا این ساعت شیائومی در لیست راهنمای خرید ساعت هوشمند قرار بگیرد، قابلیت ردیابی 160 ورزش مختلف است؛ از جمله ردیابی اسکی با استفاده از GPS که مسیر کاربر در کوه‌ها را دنبال می‌کند.

شیائومی Watch 2 همچنین از سنسور ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون و ردیابی کیفیت خواب نیز بهره می‌برد.

اپل واچ SE (2022)

بهترین ساعت های هوشمند
بهترین ساعت هوشمند بازار
  • مزایا: ارتقای پردازنده نسبت به سری قبل، حسگر حرکت جدید با قابلیت تشخیص برخورد، ماندگاری شارژ بیشتر، وزن سبک، مجموعه‌ای عالی از اپلیکیشن‌ها و امکانات امنیتی، قیمت کمتر نسبت به نسل اول
  • معایب:  نداشتن نمایشگر همیشه روشن، نداشتن حسگر ECG، SpO2 یا دمای بدن، نداشتن گواهینامه ضد نفوذ گل و خاک

بررسی بهترین ساعت های هوشمند 2024 را با یکی از ارزان‌ترین و کوچک‌ترین ساعت‌های هوشمند اپل ادامه می‌دهیم. نسل دوم این ساعت هوشمند، نسبت به نسل اول تغییرات چشمگیری نداشته اما قیمت این مدل 30 دلار کمتر و مجهز به پردازنده‌ای جدید و حسگر تشخیص تصادف شده و کاور پشت آن با مواد سازگار با محیط زیست تولید شده است. در این مدل، امکاناتی مثل نمایشگر همیشه روشن و حسگرهای ECG، SpO2 و دما وجود ندارد؛ اما سایر امکانات ورزشی، سلامت و اتصال سری 9 را با قیمت 150 دلار ارزان‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد.

از جمله امکانات مربوط به ایمنی در این ساعت هوشمند می‌توان به تماس اضطراری، تشخیص زمین خوردن و ارسال اعلان برای ضربان قلب و ریتم نامنظم اشاره کرد. مدل‌های سیم‌کارت‌دار این مچ بند هوشمند از قابلیت تماس اضطراری در سطح بین المللی پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از این مدل‌ها، می‌توانید در بیشتر از 120 کشور و منطقه مختلف بدون نیاز به استفاده از گوشی در سفرها، تماس برقرار کنید.

برای کاربرانی که تصمیم به خرید اولین مچ بند هوشمند خودشان دارند و همچنین برای نوجوانان، کودکان و افراد مسن، این ساعت اپل یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار است. یک گزینه Family Setup هم در این ساعت وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید ساعت را برای افرادی که آیفون ندارند، مدیریت کنید. در مجموع، اپل واچ SE یکی از بهترین ساعت های هوشمند ارزان قیمت موجود در بازار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکرهای بلوتوث 2024

بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024

اپل واچ اولترا 2

بهترین ساعت های هوشمند

  • مزایا:  سطح روشنایی 3000 نیت، پردازنده قدرتمن، افزایش ارتفاع قابل استفاده، دارای مدل کربن-خنثی، امکانات زیاد برای اتصال
  • معایب:  گران قیمت، محدودیت‌های نقشه

اپل واچ اولترا 2 یکی دیگر از بهترین ساعت های هوشمند اپل است که دارای بدنه‌ای قوی و ماندگاری شارژ طولانی‌تر از مدل‌های قبلی به همراه قابلیت‌هایی است که به حفظ ایمنی شما هنگام ورزش در محیط‌های بیرونی کمک می‌کنند. سری اولترا،  طراحی متفاوتی نسبت به سایر مدل‌های اپل واچ دارد، به همراه دکمه اکشن نارنجی قابل تنظیم، پیچ دیجیتال قوی‌تر که امکان تشخیص دست را حتی در صورت پوشیدن دستکش دارد و گلس کاملاً تخت برای افزایش ماندگاری دستگاه. در این سری هم از تراشه S9 SiC اپل استفاده شده که قابلیت‌هایی مثل پردازش Siri روی دستگاه، دنبال کردن دقیق حرکات و همچنین پشتیبانی از حرکت double-tap را به این ساعت اپل اضافه می‌کند.

این ساعت هوشمند هم در حالت پیش فرض قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت را دارد و به دلیل وجود سیستم دو اسپییکر و سه میکروفون، کیفیت تماس آن نسبت به قبل ارتقاء یافته است. نمایشگر روشن‌تر، افزایش میزان مقاومت در برابر آب، جی‌پی‌اس دو فرکانس برای دقت بیشتر و آژیر اضطراری 86 دسیبلی که از فاصله 600 فوتی قابل شنیدن است، از سایر امکانات این ساعت هوشمند اپل هستند. همچنین، این اسمارت واچ اپل با داشتن گواهینامه EN13319، قابلیت اندازه‌گیری عمق و حسگر تشخیص دمای آب، یکی از بهترین ساعت های هوشمند اپل برای ورزش‌های زیر آبی محسوب می‌شود.

اپل واچ اولترا 2 که یکی از گران ترین ساعت های هوشمند بازار است، برای ورزش‌های مقاومتی، علاقمندان به دریا و همه افرادی که وقت زیادی را در طبیعت و بیرون می‌گذرانند، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. این ساعت اپل تا عمق 40 متری کار می‌کند و یک اپلیکیشن مخصوص به نام Oceanic+ هم برای ورزش‌های آبی دارد؛ اما قیمت آن زیاد است و طراحی نسبتاً بزرگ آن باعث شده که برای کاربرانی با مچ کوچک انتخاب خوبی نباشد.

شیائومی Watch S3

بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۴
بهترین ساعت هوشمند 2024

مزایا: طراحی کلاسیک، سنسورهای حرکتی، ماندگاری شارژ طولانی

محصول دیگری که در لیست بهترین ساعت های هوشمند بازار ایران قرار می‌گیرد، شیائومی Watch S3 است که طراحی کلاسیک و زیبایی دارد. جالب اینجاست که می‌توان قاب دور نمایشگر را تغییر داد. هرکدام از قاب‌ها، استایل مخصوص به خود را دارند و زمانی که استفاده می‌شوند، واچ‌فیس خاص خود را اجرا می‌کنند.

Watch S3 که از بهترین ساعت های هوشمند شیائومی 2024 است، از یک نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED، سنسور ضربان قلب و فریم آلیاژ آلومینیوم بهره می‌برد. مزیت دیگر این واچ هوشمند، شارژدهی باتری 15 روزه است. این محصول از قابلیت فست شارژ نیز پشتیبانی می‌کند و شیائومی مدعی شده که این ساعت تنها با 5 دقیقه اتصال به شارژر، می‌تواند تا چند روز روشن بماند.

سنسورهای حرکتی که در Watch S3 به‌کار رفته، به شما اجازه می‌دهند با حرکت دادن مچ دست خود، فعالیت‌هایی مثل پاسخ دادن یا رد کردن تماس را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

بهترین هدفون های انکر 2024

فیت‌بیت ورسا 4

بهترین ساعت های هوشمند

  • مزایا:  طراحی شیک و راحت، واکنش پذیری بیشتر نمایشگر لمسی دستگاه نسبت به نسخه قبلی، ارتقای کارایی دکمه فیزیکی ساعت، 40 حالت ورزشی، ماندگاری شارژ طولانی، تعداد زیادی واچ فیس، دنبال کردن تغییرات دمای پوست در شب
  • معایب:  عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، یکسری از اپلیکیشن‌های مربوط به سبک زندگی، از نسخه قبلی حذف شده‌اند، نداشتن حسگر استرس و ECG

معرفی بهترین ساعت های هوشمند بازار را با فیت‌بیت ورسا 4 ادامه می‌دهیم که یک ساعت هوشمند بسیار قوی با تمرکز بر تناسب اندام است. این ساعت فیت‌بیت، طراحی جذابی داشته و نسبت به نسل قبل چند تغییر مهم در آن مشاهده می‌شود؛ از جمله دکمه فیزیکی، نمایشگر واکنشی‌تر و قابی باریک‌تر. همچنین، جدیدترین مدل فیت‌بیت، 40 حالت ورزشی مختلف دارد در حالی که تعداد این حالت‌ها برای نسل قبلی 20 عدد بود. این قابلیت‌ها فیت‌بیت ورسا 4 را تبدیل به یکی از بهترین ساعت های هوشمند کرده‌اند.

بعلاوه، سری ورسا جزء ارزان ترین ساعت های هوشمند بازار محسوب می‌شود و ساعت‌های این سری، ماندگاری شارژ بسیار خوبی هم دارند. ماندگاری شارژ این ساعت فیت‌بیت در صورت فعال بودن نمایشگر همیشه روشن و قرار داشتن سطح روشنایی تصویر روی حداکثر حالت ممکن، به 4 روز می‌رسد. علاوه بر قابلیت‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام، فیت‌بیت ورسا 4 مجهز به انواع امکانات پرکاربرد مثل السکا، گوگل مپز و گوگل پی است. متأسفانه این ساعت از دانلود اپلیکیشن‌های شخص ثالث به استثنای واچ فیس پشتیبانی نمی‌کند.

اگر به دنبال یکی از بهترین ساعت های هوشمند ارزان قیمت موجود در بازار با قابلیت‌های جذاب در زمینه نظارت بر تناسب اندام هستید، فیت‌بیت ورسا 4 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما این ساعت فیت‌بیت، قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث و تماس با سیم‌کارت را ندارد. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند مجهزتر دارای قابلیت‌هایی مثل حسگر ECG و حسگر cEDA (برای کمک به مدیریت استرس) هستید، فیت‌بیت سنس 2 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

برای فعال‌سازی و تنظیم دستگاه‌های فیت‌بیت، باید از اپلیکیشین مخصوص Fitbit استفاده کنید که با گوشی‌های اندروید دارای اندروید 9 به بعد یا iOS 15 به بعد سازگار است. در حال حاضر، فیت‌بیت در حال تلاش انتقال اپلیکیشن خودش به پلتفرم احرازهویت گوگل است. حالا همه کاربران جدید، برای لاگین به اپلیکیشن Fitbit نیاز به یک اکانت گوگل دارند. کاربران قدیمی فیت‌بیت باید به زودی برای لاگین، اکانت خودشان را به پلتفرم گوگل منتقل کنند. در مجموع، همانطور که قبلاً اشاره شد، فیت‌بیت ورسا 4 یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار است.

گارمین Lily

بهترین ساعت های هوشمند
بهترین واچ های هوشمند
  • مزایا:  طراحی کلاسیک شیک، قابلیت ارزیابی تنفس، سطح انرژی و استرس، حسگر SpO2، مجموعه ویجت‌های جذاب، اپلیکیشن همراه بسیار مفید
  • معایب:  نداشتن جی‌پی‌اس داخلی، نداشتن نمایشگر رنگی

Lily کوچکترین ساعت هوشمند گارمین، یکی از بهترین ساعت های هوشمند 2024 است که برای خانم‌ها طراحی شده و دارای یک طراحی جذاب با بند 14 میلی‌متری است. بند این ساعت گارمین، نسبت به بند بسیاری از ساعت‌های هوشمند باریک‌تر است و می‌توانید آن را در کنار سایر جواهرات استفاده کنید. ساعت لیلی به غیر از زیبایی قابلیت‌هایی مثل ارزیابی میزان اشباع اکسیژن خون، کالری‌های مصرف شده، سطح انرژی، ضربان قلب، تنفس، خواب، گام‌ها، میزان استرس و ورزش را دارد. همچنین، این ساعت قابلیت‌های مهم سایر ساعت‌های هوشمند مثل نمایش اعلان‌های گوشی، کنترل پخش موزیک، ویجت‌های تقویم و آب و هوا را هم دارد.

اگر به دنبال یکی از بهترین ساعت های هوشمند هستید که کمتر کسی شبیه آن را داشته باشد، گارمین لیلی گزینه خوبی برای شما است. طراحی زیبای این ساعت که برای خانم‌ها انجام شده، بزرگ‌ترین مزیت آن است اما از طرفی نباید قابلیت‌هایی مثل ماندگاری شارژ طولانی، امکانات مربوط به سلامت و قابلیت اتصال به گوشی‌های اندروید و iOS از طریق اپلیکیشن Garmin Connect را فراموش کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های سامسونگ 2024

بهترین هدفون های شیائومی 2024

ناتینگ CMF Watch Pro

راهنمای خرید ساعت هوشمند

  • مزایا: صفحه نمایش بزرگ، ماندگاری شارژ عالی، قیمت مناسب به‌نسبت مشخصات
  • معایب: برخی مشکلات در برقراری اتصال

ساعت هوشمند CMF Watch Pro از برند ناتینگ، یک گجت زیبا و خوش‌قیمت است و ارزش بهای پرداختی را دارد. این محصول دارای GPS داخلی است و تا 13 روز ماندگاری شارژ دارد. ویژگی دیگری که این محصول را به یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار ایران تبدیل کرده، طراحی عالی در بخش‌ نرم‌افزار و سخت‌افزار است. اگر می‌خواهید یک اسمارت واچ جذاب با چند ویژگی سلامتی داشته باشید، CMF Watch Pro گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

این ساعت هوشمند ۲۰۲۴ برخلاف ساعت‌های سامسونگ و اپل، از برنامه‌های شخص ثالث انباشه نمی‌شود. نکته‌ دیگر اینکه قبل از برقراری تماس با ساعت، باید مخاطب را به‌صورت دستی به فهرست CMF Watch Pro اضافه کنید. سیستم عامل این ساعت نیز بسیار ساده است. به‌طور کلی، اگر می‌خواهید یکی از بهترین واچ های هوشمند را با قیمت مناسب (نسبت به مشخصات) تهیه کنید، مشخصات CMF Watch Pro را با دقت بیشتری بررسی کنید.

این ساعت ناتینگ با سیستم‌ عامل iOS 13 (به بالا) و اندروید 8 (به بالا) سازگاری داد. در این ساعت از یک صفحه نمایش 1.96 اینچی AMOLED استفاده شده که تصاویر را با وضوح 502×410 پیکسل نشان می‌دهد. کمپانی ناتینگ این اسمارت واچ را به تراشه اسنپدراگون Wear 4100 مجهز کرده که قدرت کافی و مناسبی دارد. یک رم 8 گیگابایتی هم در نظر گرفته شده تا پردازش کارها با سرعت بهتری انجام شود.

CMF Watch Pro از تکنولوژی شارژ وایرلس Qi و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند و گواهی IP68 هم دارد.

گوگل پیکسل واچ 2

بهترین ساعت های هوشمند
بهترین ساعت های هوشمند بازار
  • مزایا:  افزایش ماندگاری شارژ نسبت به نسخه قبلی، امکانات بیشتر برای تناسب اندام و سلامت، سرعت بالا، رتبه IP68، قاب ساخته شده از فلز صددرصد بازیافتی، طراحی راحت و جذاب
  • معایب:  قیمت بالا، ارزیابی بعضی از شاخص‌های سلامت نیاز به پرداخت هزینه دارد، نداشتن قطب نمای از پیش نصب شده، تنها یک سایز دارد

معرفی بهترین ساعت های هوشمند بازار را با گوگل پیکسل واچ 2 ادامه می‌دهیم. این ساعت که توسط شرکت گوگل طراحی شده، با سیستم‌عامل Wear OS که با اندروید سازگاری دارد، کار می‌کند. از نظر طراحی، این ساعت صفحه‌ای برجسته دارد که روی مچ شبیه به یک قطره آب به نظر می‌رسد. در این ساعت هم امکاناتی مثل برقراری تماس، ارسال پیام، پرداخت‌های موبایلی و کنترل‌های خانه هوشمند وجود دارد.

گوگل پیکسل واچ 2 امکانات زیادی برای پیگیری وضعیت سلامت و تناسب اندام دارد؛ به همراه حسگرهای نظارت بر دمای پوست و واکنش به استرس. همچنین، با توجه به امکان دسترسی به پلی استور، می‌توانید ساعت خودتان را با انواع اپلیکیشن‌های شخص ثالث تنظیم کنید.

پیکسل واچ 2 با اندروید 9 یا جدیدتر کار می‌کند اما با گوشی‌های آیفون سازگار نیست. در صورت استفاده از این ساعت هوشمند با گوشی‌های اندروید غیر پیکسل، محدودیت خاصی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های 2024

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

موبوی TicWatch پرو 5

بهترین ساعت های هوشمند

  • مزایا:  ماندگاری شارژ سه روزه، نمایشگر AMOLED پرنور، طراحی جذاب، مجموعه اپلیکیشن‌های قوی
  • معایب: عدم پشتیبانی از دستیار گوگل در هنگام راه‌اندازی، طراحی شده فقط در یک اندازه، عدم پشتیبانی از سیم‌کارت، کند بودن نمایش ضربان قلب در تست‌ها

مچ بند هوشمند موبوی تیک واچ پرو 5 از این جهت نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند در بازار متفاوت است که با هر بار شارژ، تا 80 ساعت ماندگاری شارژ دارد؛ رقمی که گلکسی واچ 5 پرو را به چالش می‌کشد. قطعاً نمایشگر کم مصرف این ساعت نقش مهمی در این ماندگاری شارژ دارد. با استفاده از این ساعت موبوی به امکاناتی مثل قطب نما، اندازه‌گیری سطح SpO2 و ضربان قلب دسترسی خواهید داشت. سایر امکانات و قابلیت‌های این ساعت عبارتند از طراحی کلاسیک جذاب (و البته کمی بزرگ) و تراشه پرسرعت.

این ساعت موبوی قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت و دستیار گوگل را ندارد؛ اما با خرید آن به مجموعه زیادی از اپلیکیشن‌های گوگل پلی و همچنین انواع قابلیت‌های مربوط به پیگیری سلامت و تناسب اندام دسترسی خواهید داشت.

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند با سیستم‌عامل WearOS هستید، بهتر است به این ساعت موبوی که البته فقط با اندروید سازگاری دارد، نگاهی داشته باشید. این ساعت هم مجموعه امکاناتی شبیه به گوگل پیکسل واچ 2 دارد به همراه ماندگاری شارژ سه برابری و ساختار با دوام‌تر.

گلکسی واچ 6 کلاسیک

بهترین ساعت های هوشمند
پرامکانات ترین ساعت هوشمند
  • مزایا:  حاشیه چرخان، قاب استیل، بند چرم مصنوعی جذاب، نمایشگری روشن‌تر و جذاب‌تر از قبل، ارایه اطلاعاتی ارزشمند و مفید درباره وضعیت خواب، حسگر دمای پوست فعال، تشخیص دقیق و خودکار حرکات ورزشی، دارای دو مدل مختلف با قابلیت پشتیبانی از LTE
  • معایب: سنگین‌تر از مدل معمولی، ماندگاری شارژ متوسط، مشکلات جزئی در زمینه دقت شناسایی ضربان قلب

معرفی بهترین ساعت های هوشمند بازار را با یکی از بهترین ساعت هوشمند سامسونگ به پایان می‌بریم. این ساعت سامسونگ بیشتر به خاطر حاشیه چرخان آن شناخته شده اما نباید تأثیر این طراحی را بر پیمایش سریع اپلیکیشن‌ها، منوها، متون و سایر اطلاعات را فراموش کرد.

با استفاده از این قابلیت، به راحتی می‌توانید منوها را با یک یا دو انگشت در هر جهت دلخواهی پیمایش کنید. قاب استیل این ساعت نسبت به سری قبل براق‌تر و بادوام‌تر است و یک بند ساخته شده از چرم مصنوعی دارد. گلکسی واچ 6 کلاسیک هم که جزء گران ترین ساعت های هوشمند بازار محسوب می‌شود، مثل مدل معمولی این ساعت با Wear OS کار می‌کند و با استفاده از آن به گوگل مپز، پلی استور و مجموعه‌ای متنوع از اپلیکیشن‌های شخص ثالث دسترسی خواهید داشت.

سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک برای اشخاصی که به دنبال یک ساعت هوشمند متمرکز بر سبک زندگی و سازگار با اندروید هستند، گزینه بسیار خوبی است. اگر طراحی خاص و حاشیه چرخان این ساعت برای شما جذاب است، این مدل می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

گلکسی واچ 6 کلاسیک با گوشی‌های دارای اندروید 10 یا بالاتر و دارای بیشتر از 1.5 گیگابایت رم سازگار است اما کاربران آیفون، امکان استفاده از آن را ندارند. این ساعت در دو مدل 43 و 47 میلی‌متری و به رنگ‌های مشکی و نقره‌ای ساخته شده است. مدل‌های پایه این ساعت از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید مدل سیم‌کارت‌دار آن را با پرداخت 50 دلار بیشتر خریداری کنید که جزء گران ترین ساعت های هوشمند بازار است.

جمع‌بندی

در این مطلب با بهترین ساعت های هوشمند از جمله بهترین ساعت های هوشمند اپل و سامسونگ آشنا شدید. سعی کردیم که در این فهرست، مجموعه‌ای متنوع از ساعت‌های هوشمند از جمله  ارزان ترین ساعت های هوشمند بازار را به شما معرفی کنیم. اما همانطور که قبلاً اشاره شد، هنگام انتخاب ساعت هوشمند باید به سازگاری ساعت با گوشی توجه داشته باشید. مثلاً همه ساعت‌های هوشمند اپل با watchOS که سیستم‌عامل اختصاصی اپل است کار می‌کنند و فقط با دستگاه‌های iOS سازگاری دارند. امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب، بتوانید بهترین ساعت هوشمند سازگار با گوشی خودتان را پیدا کنید.

سوالات متداول

بهترین ساعت های هوشمند هواوی کدام مدل‌ها هستند؟

در حال حاضر، هواوی واچ GT3 بهترین ساعت هوشمند هواوی محسوب می‌شود که دارای نمایشگر 1.47 اینچی OLED با نرخ نوسازی 60 هرتز است.

کدام ساعت بیشترین ماندگاری شارژ را دارد؟

ناتینگ CMF Watch Pro بیشترین ماندگاری شارژ را دارد و می‌تواند تا 13 روز روشن بماند.

بهترین ساعت های هوشمند شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

شیائومی Watch 2، شیائومی Watch S3، می اسمارت بند 8، ردمی واچ 2 لایت، می اسمارت بند 7 پرو و می S1 اکتیو واچ از جمله بهترین ساعت‌های شیائومی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین ساعت های هوشمند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر