;
coinex

فروش آیفون 8 در سه ماهه آخر 2017 بیشتر از فروش آیفون X بوده است

براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت های تحقیقاتی از بازار ایالات متحده، فروش آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X (آیفون 10) اپل در مجموع 61 درصد از فروش آیفون های سه ماهه آخر سال 2017 را تشکیل دادند.

این موضوع نشان می دهد نسل جدید آیفون نتوانسته در مقایسه با سری آیفون 7 با فروش 72 درصدی در مدت زمان مشابه سال 2016 عملکرد بهتری داشته باشد. از سوی دیگر هر دو گوشی هوشمند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با فروش خوبی رو به رو شدند و تقریبا یک چهارم فروش در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند. البته آمارها نشان داده که تقاضا حتی برای این مدل های قدیمی نیز کاهش داشته است.

نسخه های پلاس آیفون محبوب تر از همیشه

با این حال، از آنجایی که آیفون X دیرتر و در تعداد محدودی روانه بازار شد، انتظار می رفت که بیشترین فروش سه ماهه پایانی سال 2017 در بازار ایالات متحده را به خود اختصاص دهد.


بیشتر بخوانید:  بررسی کامل آیفون ۸ اپل


 آیفون 8

البته یکی از دلایلی که باعث فروش کمتر آیفون های جدید سال 2017 در مقایسه با نسخه‌های 2016 شد، همین تاخیر در عرضه آیفون X بود. اپل در 3 نوامبر آیفون 10 را عرضه کرد که در مقایسه با عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اختلاف زمانی یک ماهه داشت. این اسمارتفون به دلیل مسائل تولید، تاخیری در عرضه آن به وجود آمد.

تولید برخی قطعات چون سیستم تشخیص چهره فیس آیدی بر روند تولید این گوشی هوشمند تاثیر گذاشت، در نهایت میزان تولید اپل با تقاضا صورت گرفته یکسان نبود و کمپانی را با مشکل تامین قطعات رو به رو کرد.


بیشتر بخوانید:  بررسی آیفون X اپل


یکی از نقاط برجسته فروش آیفون ها در مدت سه ماهه پایانی سال 2017، افزایش فروش نسخه های پلاس یا آیفون X بود که نشان می‌دهد مشتریان اپل در حال مهاجرت به سمت تلفن های هوشمند با نمایشگر بزرگتر از 4.7 اینچ هستند.

این می‌تواند خبر خوبی باشد که نسل بعدی آیفون های اپل با صفحه نمایش بزرگتر بین 5.8 تا 6.4 اینچی روانه بازار شوند. البته یک نسخه آیفون X پلاس نیز در راه است که از نمایشگر 6.4 اینچی برخوردار می‌شود.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر