;
coinex

قیمت کالاها در بازار کامپیوتر 20 درصد افزایش یافت!

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، قیمت کالاها در بازار کامپیوتر 20 درصد افزایش یافت. وی ادامه داد که کاهش نرخ ارز پیش بینی نمی‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ کالاها در بازار رایانه خبر داده است. وی در این زمینه اعلام نمود که کاهش نرخ ارز پیش‌بینی نمی‌شود و ادامه داد که بهتر است دولت به فکر ازر باشد تا بازار از دست نرود.

مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه صحبت‌های خود در مورد قیمت کالاها در بازار کامپیوتر ، همچنین در مورد نوسان و افزایش قیمت‌ها در بازار فناوری اطلاعات IT سخن گفت. به گفته وی به دنبال افزایش قیمت دلار در کشور، افزایش قیمت کالا در تمام بازارها اتفاق افتاده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام نمود که به دلیل افزایش نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار IT حدود 15 درصد و در مورد برخی از کالای دیگر تا 20 درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران همچنین اعلام نمود که به عنوان مثال افزایش نرخ ارز باعث شده تا قیمت یک کالای هزار دلاری حدود 500 تا 600 هزار تومان بیشتر شود.

به گفته میرمهدی این افزایش قیمت کالاها در بازار کامپیوتر و همچنین در بازار سایر کالاها کاذب است و اگر نرخ دلار تثبیت شود و یا اینکه نرخ دلار به حالت قبل بازگردد، از بین خواهد رفت. وی ادامه داد که زمانی که نرخ دلار در نوسان باشد، فروشندگان نیز کالاهای خود را که با قیمت قبل خریداری کرده‌اند، بر اساس نرخ جدید دلار می‌فروشند زیرا باید کالاهای جدید مورد نیاز خود را با قیمت جدید خریداری کنند.

آیا نرخ دلار کاهش خواهد یافت؟

میرمهدی در مورد نرخ دلار اعلام نمود که به نظر نمی‌رسد قیمت آن کاهش یابد و اضافه کرد که دولت بهتر است فکری به حال نرخ دلار و کنترل آن نماید تا بازار سال 97 نیز مانند سال 96 کساد نباشد. میرمهدی در پایان اعلام نمود که مردم فکر می‌کنند که افزایش نرخ دلار به نفع کسبه است، اما چنین نیست و افزایش نرخ دلار باعث می‌شود تا بازار از مشتری خالی شود و به این ترتیب بازار از دست رود. به گفته وی تنها در صورتی‌ که قیمت‌ها تثبیت شود، مردم تمایل به خرید و بازار خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر