;
coinex

حمایت سازمان فناوری اطلاعات از استارتاپ های اشتغال زا

سازمان فناوری اطلاعات کشور از استارتاپ های اشتغال زا که ایده‌ای برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعت دارند، حمایت می‌کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، استارتاپ های اشتغال زا که ایده‌ای برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات دارند و در این زمینه توانمند هستند، می‌توانند طرح خود را به مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب ‌و کارهای نوپا ارائه دهند تا از حمایت سازمان فناوری اطلاعات کشور بهره‌مند شوند.

هدف سازمان فناوری اطلاعات از حمایت از استارتاپ های اشتغال زا

حمایت سازمان فناوری اطلاعات از این استارتاپ های اشتغال زا ، در راستای تلاش برای اشتغال‌زایی و همچنین توسعه مناطق کمتر توسعه ‌یافته و روستایی خواهد بود. هدف از حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران از استارتاپ های اشتغال زا ، توسعه کسب‌ و کارهای نوپا، حمایت از اشتغال جوانان کارآفرین کشور و توسعه خدمات الکترونیکی لازم برای مناطق کمتر توسعه ‌یافته و روستاها است.

رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بر لزوم توجه و کمک به اشتغال در مناطق محروم و روستایی تاکید نمود و اعلام کرد که این حمایت در راستای اجرای قانون توسعه اشتغال روستایی، کارآفرین‌ها و صاحبان ایده خواهد بود. وی ادامه داد که افراد صاحب ایده می‌توانند در حوزه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بخش کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فروش محصولات روستایی، با مراجعه به سایت kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت طرح خود اقدام نمایند.

نحوه ارسال ایده‌ برای بهره‌مندی از حمایت سازمان فناوری اطلاعات

وی در ادامه سخنان خود در مورد حمایت از طرح‌های استارتاپ های اشتغال زا اعلام نمود که استارت‌آپ‌هایی که ایده و توانمندی برای فعالیت‌های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات دارند، می‌توانند از طریق درگاه سایت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب ‌و کارهای نوپا به نشانی ictstartups.ir نسبت به ارایه طرح‌ها و ایده‌های خود اقدام نمایند.

در ادامه سازمان فناوری اطلاعات ایران از طریق این مرکز، طرح‌ها و ایده‌های دریافت شده را بررسی کرده و از پذیرفته‌شدگان دعوت خواهد شد تا برای بررسی و امکان‌پذیری ملزومات مورد نیاز مطابق با نیازمندی‌ها، طرح خود را معرفی کنند. در آخر طرح‌هایی که بتوانند مورد قبول واقع شوند، از حمایت سازمان فناوری اطلاعات برخوردار خواهند شد.

سامانه بررسی وضعیت کیفیت ارایه سرویس و اطلاعات ارتباطی در روستاهای کشور

در مدت سه ماه نخست فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از 64 هزار روستا پایش شد. این اقدام باعث شد تا در ادامه سامانه‌ای فراهم شود که بتواند وضعیت سه سرویس ارتباطی ثابت، همراه و اینترنت را به همراه وضعیت پوشش جاده‌ای، صدا و سیما و مراکز و خانه‌های بهداشت این روستاها را با جزییات مشخص نماید.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به راه‌اندازی سامانه بررسی وضعیت کیفیت ارایه سرویس و اطلاعات ارتباطی در سطح روستاهای کشور اشاره کرد و در ادامه بر نقش کاربردی خدمات ارتباطی تاکید نمود.

وی در این مورد ادامه داد که بازار مصرف فضای مجازی و خدمات ارتباطی را باید به نوعی به کار گرفت که روستاییان نیز توانمند شوند نه اینکه فقط در فضای مجازی سرگرم شوند. به گفته آذری جهرمی خدمات موضوعی مهم‌تر از سرگرمی است و اگر قرار باشد تا در کنار ارتباطات، خدماتی عرضه نگردد، روستاییان به بازار مصرف تبدیل شده‌اند.

پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در پنج استان

علی ربیعی، وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی نیز اخیرا در مورد پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در پنج استان کشور خبر داد. وی در این مورد اعلام نمود که در مرحله اول از تعداد ۵۰ هزار درخواست وام، حدود ۸۰۰۰ درخواست پذیرفته شده است و قرار است تا از روز پنجشنبه پرداخت این وام‌ها در ۵ استان کشور انجام گیرد. به گفته وی رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری در سال جاری در نظر گرفته شده است، که از این میزان امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن به صورت وام پرداخت خواهد شد.

بنابراین این احتمال وجود دارد که بخشی از این وام اشتغال روستایی در راستای حمایت از اشتغال جوانان کارآفرین و همچنین توسعه خدمات الکترونیکی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها استفاده شود. این امر یکی از اهداف مهم سازمان فناوری اطلاعات است، که کارآفرین‌ها و صاحبان ایده می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه روستاییان نیز از بازار مصرف فضای مجازی و خدمات ارتباطی، بهره‌مند خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر