;
coinex

ساماندهی خدمات پیامکی با هدف رضایت مشترکین و حمایت از کسب و کارها

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات از ساماندهی خدمات پیامکی خبر داد. به گفته وی این امر با هدف تامین رضایت مشترکین و حمایت از کسب و کارها انجام می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی بر ضرورت ساماندهی خدمات پیامکی تاکید نموده است. وی همچنین در مورد ضرورت توجه به حفظ حقوق کامل مشترکان، گسترش و رونق بخشیدن به کسب و کارهای جدید مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی از طریق شبکه‌های ارتباطی، سخن گفت و ادامه داد که براساس مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، خدمات محتوایی پیامکی به دو دسته انبوه و ارزش افزوده تقسیم می‌شوند.

به گفته دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، فرایند ارسال خدمات پیامکی انبوه تبلیغاتی و همچنین اطلاع‌رسانی برای مشترکان رایگان است، اما چون ارسال پیامک‌ها بدون دریافت رضایت مشترکین انجام می‌شود، ممنوع است و  ساماندهی خدمات پیامکی ضروری است. وی تاکید نمود که ارائه‌دهندگان خدمات پیامکی حق ندارد بدون کسب اجازه قبلی از مشترکین، هیچ گونه پیامک تبلیغاتی را ارسال نمایند.

ساماندهی خدمات پیامکی با هماهنگی رگولاتوری

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در ادامه صحبت‌های خود در مورد ساماندهی خدمات پیامکی اعلام نمود که براساس مصوبه‌ی مشخص شده، اپراتورها لازم است تا برای کسب رضایت و اجازه مشترکین برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه‌ای با هماهنگی رگولاتوری با قالب واحد و قابل استفاده برای تمامی مشترکان ارایه دهند.

بررسی خدمات پیامکی ارزش افزوده

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در مورد خدمات پیامکی ارزش افزوده که مبتنی بر درخواست مشترک هستند و با اجازه وی ارسال می‌شوند سخن گفت و اعلام نمود که این خدمات در سه دسته تراکنشی، استعلامی و سایر، دسته‌بندی شده‌اند. وی تاکید نمود که برای شروع ارائه این خدمات به مشترکین و برای اینکه حقوق مصرف‌کننده رعایت شده باشد، باید در ابتدا اطلاع رسانی تعرفه و شرایط ارایه خدمات به مشترکین انجام شود و در ادامه پس از دریافت تایید از مشترک ارائه خدمات آغاز گردد.

فلاح بر لزوم ساماندهی خدمات پیامکی تاکید نمود و اعلام کرد که ارایه‌کنندگان خدمات پیامکی ارزش افزوده از نوع دسته سوم یعنی سایر نیز لازم است تا برای ارائه خدمات پیامکی مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند. وی همچنین ادامه داد که اپراتورها باید اصل بی طرفی را در ارائه این نوع از خدمات، رعایت کنند.

وی ادامه داد که براساس مصوبه مشخص شده اپراتورها باید یک سامانه‌ی در دسترس و قابل استفاده برای تمام مشترکین ایجاد کنند که از طریق آن امکان انتخاب نوع دریافت خدمات پیامکی برای مشترکان وجود داشته باشد.

بررسی ارسال پیامک انبوه از سرشماره‌های شخصی

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، علاوه بر پرداختن به موضوع ساماندهی خدماک پیامکی ،  درباره ارسال پیامک‌های انبوه از سرشماره‌های شخصی نیز سخن گفت و اعلام نمود که بر اساس مصوبه ۲۷۰ کمیسیون و همچنین براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها لازم است تا پیامک‌های اضطراری را به تمامی مشترکان ارسال کنند و لازم است تا ارسال پیامک‌های انبوه از طریق سرشماره‌های شخصی را ردیابی کنند و متوقف نمایند.

فلاح جوشقانی در پایان از اینکه ابلاغ این مصوبه بتواند علاوه بر رونق کسب و کارهای مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی، رضایتمندی مشترکین را مبنی بر احترام به حقوق شهروندی آنان افزایش دهد، ابراز امیدواری نمود.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر