;
coinex

شرایط لازم برای اجرای مصوبه بیت استریم فراهم شد!

زیرساخت‌های اجرای مصوبه بیت استریم فراهم شد. این زیرساخت‌ها توسط شرکت مخابرات ایران ایجاد شدند و آماده‌ی عقد قرارداد با شرکت‌های FCP و Servco هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در راستای اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات مربوط به اجرای مصوبه بیت استریم، با هماهنگی رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه را ایجاد نمود. اکنون شرایط برای عقد قرارداد آماده است.

تلاش برای اجرای مصوبه بیت استریم

حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صحبت‌های خود در مورد اجرای مصوبه بیت استریم ، به مصوبه 260 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اشاره نمود و اعلام کرد که مصوبه ۲۶۰ کمیسیون به دلیل دستیابی به موارد زیر تصویب شده است:

  • رقابتی شدن هرچه بیشتر بازار
  • تسهیل در ارایه خدمات در حوزه ارتباطات ثابت سیمی / کابلی
  • فراهم کردن فرصت برای استفاده حداکثری از منابع و امکاناتی که از طریق اشتراک در بخش دسترسی، در اختیار دارندگان پروانه شبکه قرار دارد.
  • امکان توزیع و گسترش شبکه با سرعت بیشتر در تمام نقاط کشور

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین به پیگیری‌های رگولاتوری و هماهنگی ایجاد شده بین شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور غالب و شرکت های FCP و Servco اشاره کرد و اعلام نمود که با اجرای مصوبه بیت استریم ، زیرساخت‌های فیبرنوری در بخش دسترسی شرکت مخابرات ایران با شرکت های FCP و Servco به اشتراک گذاشته می‌شود. وی تاکید نمود که با رفع انحصار مخابرات در این بخش، کیفیت خدمات ارائه شده نیز افزایش خواهد یافت و امکان انتخاب نیز برای مشترکین فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از شرکت مخابرات ایران به دلیل شروع کننده این خدمات قدردانی نمود و اظهار کرد که تمامی شرکت‌های FCP و Servco قادر خواهند بود تا قراردادهای خود را در قالب قراردادهای عمده‌فروشی با شرکت مخابرات ایران منعقد کنند و در ادامه به مشتریان خود خدمات لازم را ارایه نمایند.

فلاج جوشقانی در پایان تاکید نمود که تمامی قراردادها و ضوابط ارایه شده توسط این خدمات باید در قالب چارچوب‌های تعیین شده در مصوبه ۲۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باشد و ادامه داد که رگولاتوری به صورت کامل بر اجرای این مصوبه نظارت خواهد نمود تا خدماتی بهتر در بخش ثابت به مردم ارائه گردد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر