;
coinex

بررسی دو خودروی محبوب ایرانی ها ؛ ال 90 و ساندرو

براساس اطلاعات موجود خودروهای ال 90 و ساندرو، دو خودروی محبوب ایرانی ها هستند که قرار است تا از سال 98 تولید آنها متوقف گردد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، این دو خودروی محبوب ایرانی ها هر چند در سایر کشورها قدیمی شده‌اند اما در ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و به نظر نمی‌رسد کسی تمایلی به خداحافظی با آنها داشته باشد. براساس اطلاعات موجود، توقف تولید این خودرها را در سال 98 شاهد خواهیم بود.

بررسی دو خودروی محبوب ایرانی ها

در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و خصوصیات مهم این دو خودروی محبوب ایرانی ها یعنی ال 90 و ساندرو خواهیم پرداخت.

1. ال 90

بررسی دو خودروی محبوب ایرانی ها ؛ ال 90 و ساندرو

خودروی ال90 که داچیا لوگان نیز گفته می‌شود، محصول مشترک رنوی فرانسه و شرکت داچیای رومانی است.عرضه نسل اول این خودرو از سال 2004 آغاز شد و تا ۲۰۱۲ ادامه داشت. نسل دوم آن نیز از سال ۲۰۱۳ تولید و به علاقه مندان آن عرضه گردید.

ال90 که یکی از دو خودروی محبوب ایرانی ها است در ایران به دلیل سهولت در نامگذاری به ال 90 معروف شد و بسیار سریع‌تر از چیزی که پیش بینی می‌شد توانست برای خود در کشور جا باز کند و مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. ال 90 توسط شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در قالب کنسرسیومی در ایران تولید و عرضه گردید.

از مهمترین ویژگی ال 90 که به دلیل آن به راحتی توانست در بازار اروپا به ویژه اروپای شرقی برای خود جا باز کند، قیمت پایین آن در مقایسه با سایر خودروهای مشابه بود. از آن جایی که قیمت مهم است این خودرو به واسته این ویژگی توانست بسیار محبوب شود. قیمت این خودرو از 6 هزار یورو آغاز شد و با توجه به آپشن‌هایی که مشتری در نظر داشت قیمت آن تا 10 هزار یورو افزایش می‌یافت.

یکی دیگر از نکات مهمی که در موفقیت و محبوبیت این خودرو در بازار ایران بی تاثیر نبوده است، هزینه‌های پایین مربوط به تعمیر و نگهداری آن در اروپای شرقی بود. این ویژگی مهم اقتصادی توانست تا حد زیادی به عمر تولید آن و محبوبیت بیشتر آن بیافزاید.

البته ال 90 فقط در اروپای شرقی موفق نبود بلکه در کشورهای خاورمیانه و بخشی از آسیا نیز به خوبی درخشید و توانست برای خود مشتریان زیادی جذب کند. البته لازم به ذکر است که بسیاری از افراد به طراحی ضعیف و ظاهر ساده این خودرو ایراد گرفته‌اند و آن را فاقد هرگونه جذابیتی می‌دانند.

از ویژگی‌های مهم ال 90 که در واقع نقطه اتکای آن نیز محسوب می‌شوند و باعث شده‌اند که این خودرو به یکی از  خودروهای محبوب در بین علاقه مندان تبدیل شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • دارا بودن اتاقی جادار و بزرگ و راحت برای سرنشینان
  • عدم وجود هر گونه پیچیدگی در سیستم فنی ال 90
  • سهولت در تعمیر
  • ارائه خدمات پس از فروش
  • دارا بودن شاسی و ساختار بدنه بسیار محکم‌تر در مقایسه با سایر خودروهای هم قیمت
  • سطح ایمنی بالا در برابر ضربات وارده و تصادفات
  • دارا بودن صندق عقب جادار با ظرفیت 510 لیتر

2.رنو ساندرو

بررسی دو خودروی محبوب ایرانی ها ؛ ال 90 و ساندرو

در سال 2008 بود که ساندرو برای نخستین بار به عنوان محصولی از کارخانه پتستی رومانی، رونمایی گردید. ساندرو خودرویی هاچ بک و بسیار زیبا است که در واقع با همکاری‌های مشترک شرکت رنو و داچیا تولید شد. این دو شرکت با همکاری هم همواره در فکر طراحی و تولید خودروهایی بودند که ارزان و کاربردی باشند و بتوانند مشتریان زیادی را نیز به سمت خود جذب کنند. بالاخره این دو شرکت توانستند تا یک خودروی هاچ‌بک اقتصادی و عامه‌پسند با همین مشخصات به کمک پلت‌فرم ال 90  ایجاد کنند و آن را با نام ساندرو به بازار برخی کشورها عرضه کنند.

گفتیم که دو خودروی محبوب ایرانی ها ال 90 و ساندرو هستند، اما این خودروها فقط در ایران محبوب نبودند بلکه در سایر کشورها نیز از آنها بسیار استقبال شد. ساندرو این خودروی محبوب علاوه بر موفقیت در بازار ایران، در کشورهای دیگری مانند برزیل، آرژانتین، رومانی، کلمبیا، آفریقای جنوبی، روسیه و مراکش هم، فروش خوبی داشت.

یکی از مهمترین برتری‌های ساندرو نسبت به ال 90، فرم و شکل طراحی آن است که مشابه هاچ‌بک آلمانی است، البته می‌توان ساندرو را ال 90 هاچ‌بک نیز نامید. خودروی ساندرو همچنین در اروپا نیز مشتریان پر و پاقرصی دارد و توانسته یکی از ارزان‌ترین خودروهای قاره سبز باشد.

مشتریان اروپایی ساندرو می‌توانند فقط با پرداخت چیزی حدود 29 میلیون تومان، این خودروی هاچ‌بک را خریداری کنند. همچنین لازم به ذکر است که مشتریان می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند، آپشن‌های مختلفی را به این مبلغ اضافه کنند.

رنو ساندرو در دو نسل تولید شد که البته در ایران فعلا فقط شاهد تولید نسل اول آن هستیم. این نسل از ساندرو از بهمن سال ۱۳۹۴ در شرکت پارس خودرو تولید و در دو تیپ متفاوت عرضه گردید. از دلایل مهمی که باعث شد ساندرو با استقبال مشتریان رنو و به ویژه ال 90 رو به رو شود، طراحی خارجی آن و همچنین تفاوت‎های محسوس آن در مقایسه با ظاهر ساده و نه چندان زیبای ال 90 بود.

طراحی خارجی ساندرو باعث شده تا به یک خودروی جوان پسند و دلنشین تبدیل شود. ساندرو به عنوان یک هاچ‌بک 5 درب شهری بصورت خطوط منحنی دار و قوسی شکل طراحی شده و همین امر بر محبوبیت بیشتر آن افزوده است.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر