;
coinex

راهنمای تهیه و استخراج بیت کوین ؛ چگونه بیت کوین داشته باشیم؟

شاید شما هم از دسته افرادی باشید که قصد تهیه و استخراج بیت کوین را دارند، اما آیا با راه‌های تهیه و استخراج آن آشنایی دارید؟

اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتالی، بیت کوین نام دارد. خالقان بیت کوین توانستند در مدت کوتاهی آن را از یک ایده به یک واقعیت تبدیل کنند. ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی در چند سال گذشته بسیار افزایش یافت یعنی از چند صدم دلار به چندهزار دلار رسید.

امکان پرداخت با هزینه‌های بسیار کم از طریق بیت کوین وجود دارد. لازم به ذکر است که بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه یا نهاد دولتی نیز اداره نمی‌شود. یکی از نکات مهم مربوط به آن این است که زمان متوسط تأیید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. برخی از این ارزهای دیجیتالی که جایگزین بیت کوین هستند، ویژگی‌های بیشتری نسبت به آن دارند.


بیشتر بخوانید : داستان بیتکوین و بلاک چین: تاریخچه پیدایش بیت کوین، امنیت و نحوه سرمایه گذاری در آن


چگونه بیت کوین بخریم؟

اگر قصد خرید و تهیه بیت کوین را دارید، در ادامه با تکراتو همراه باشید. براساس اطلاعات موجود در دنیا سه راه برای تهیه و استخراج بیت کوین وجود دارد :

  • آن را از یک صرافی تهیه کرد.
  • در قبال ارائه خدمات و محصولات آن را از مشتری قبول کرد.
  • آن را استخراج نمود!

بهتر است در ابتدای کار و برای شروع، یک کیف پول بیت‌کوینی برای خود خریداری کنید. در اینجا باید گفت که سایت‌های زیادی وجود دارند که اجازه می‌دهند شما اپلیکیشنی را آپلود کنید و بتوانید بیت‌کوین‌های خود را در آن ذخیره کنید. برای ذخیره‌ کردن بیت‌کوین‌ها نیز سه راه وجود دارد:

استفاده از کیف‌ پول نسخه‌ی دسکتاپ

در صورتی که شما از کیف پول نسخه دسکتاپ استفاده کنید، مسئولیت حفاظت از پول الکترونیکی و بک‌آپ‌گیری از آن با خودتان است.

کیف ‌پول نسخه‌ی موبایل

استفاده از کیف پول نسخه موبایل به شما اجازه‌ می‌دهد که با بیت‌کوین‌های خود به هر کجا که می‌خواهید سفر کنید. در این حالت نیز مسئول این بیت‌کوین‌ها خودتان هستید. اپلیکیشن‌های موبایل برای پرداخت به شما کد کیوآر یا گزینه‌ی پرداخت آنلاین را ارائه می‌دهند.

کیف ‌پول نسخه‌ی وب

سرویس کیف پول نسخه‌ی وب، از طریق ارائه‌دهنده‌ی خدمات شخص ثالث به‌صورت قراردادی ارائه می‌گردد. در این روش اگر هر اتفاقی از سمت آنها رخ دهد یا وب‌سایت هک شود، ریسک از دست دادن این سرمایه‌ نیز به عهده شما خواهد بود. پس حتما پسورد امنی داشته باشید و  بک‌آپ‌گیری را نیز فراموش نکنید.

مشکلی که در مورد محافظت از بیت کوین‌ها وجود دارد این است که، احتمال دزدیدن پول الکترونیکی در حجم زیاد وجود دارد. زیرا در این حالت هیچ بانک مرکزی‌ای روی این فرایند نظارت ندارد و اگر هم سرقتی اتفاق افتد، امکان دریافت خسارت وجود ندارد. البته در دنیا دستگاه‌های خودپردازی وجود دارند که بیت‌کوین را به پول فیزیکی تبدیل می‌کنند. این دستگاه‌ها محدود و گرانند و قیمت آن‌ها بین ۲هزار تا ۵هزار دلار است.

راه تهیه و استخراج بیت کوین چگونه است؟

تهیه و استخراج بیت کوین مانند استخراج طلاست، اما در کامپیوتر شما انجام می‌گیرد. شما برای اینکه بتوانید در تهیه و استخراج بیت کوین موفق باشید در به یک کیف ‌پول الکترونیکی و یک نرم‌افزار که رایگان و متن باز باشد نیاز دارید.

محبوب‌ترین این  نرم‌افزارها GUIMiner است. این نرم افزار محبوب سعی می‌کند تا شماره‌های ترکیبی خاصی را جست‌وجو کند و بتواند معامله‌ای را رمزگشایی نماید. هرچه کامپیوتر شما قوی‌تر و سریع‌تر باشد این کار نیز سریع‌تر انجام می‌گیرد.

در ابتدا تهیه و استخراج بیت کوین بسیار آسان بود و بسیاری از افراد توانستند به راحتی و با استفاده از کامپیوتر به مقدار بسیار زیادی پول الکترونیکی رمزنگاری‌شده به ارزش هزاران هزار دلار دست یابند. اما جدیدا برای اینکه بتوان چنین کاری انجام داد، به سخت‌افزار قوی‌تری نیاز است.

هر بلوک‌چین بیت‌کوین ۲۵ آدرس بیت‌کوینی دارد. بنابراین برای پیدا کردن آنها به زمان زیادی نیاز است. لازم به ذکر است که زمان لازم برای این‌ کار به قدرت سخت‌افزاری شما مربوط خواهد شد. ممکن است شما وقت بسیار زیادی برای تهیه و استخراج بیت کوین صرف کنید اما فقط نتایج بسیار اندکی به دست آورید. فراموش نکنید که رسیدن به تعداد بسیار زیادی بیت کوین که از طریق آن قادر باشید خرید و فوش انجام دهید به روزها زمان نیاز دارد.

البته این مشکل نیز برای خود راه چاره دارد. برای رفع این مشکل، مخزن جست‌وجو خلق شده است. در سراسر دنیا جست‌وجوگران باهم تیم می‌شوند تا بتوانند قدرت کامپیوترهای خود را با هم ترکیب کنند. در ادامه نیز سود به دست آمده را بین خود تقسیم می‌کنند. یکی از این منابع، Slush’s Pool  است.

امکان استفاده از بیت کوین در چه مکان‌هایی وجود دارد؟

با استفاده از بیت کوین می‌توان محصولات و خدمات مختلفی را دریافت کرد. اما باید مکان استفاده از آن مشخص باشد. هر چند مکان‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از پول الکترونیکی خود در آن مکان‌ها استفاده کرد. از شرکت‌های بزرگ گرفته تا خرده‌فروشان مستقل، نانوایی‌ها و رستوران‌ها و … در سراسر دنیا این معامله را انجام می‌دهند. با پول مجازی امکان خرید بلیط هواپیما و قطار و هتل نیز وجود دارد. سایتی به نام SpendBitcoins وجود دارد که لیست مکان‌هایی که پول الکترونیکی رمزنگاری‌شده قبول می‌کنند، را نشان می‌دهد.

آینده‌ی پول‌های الکترونیکی چه خواهد شد؟

قیمت بیت‌کوین هم در سال‌های اخیر و هم در این چند وقت نوسانات زیادی داشته است. همچنین مسائل امنیتی زیادی نیز وجود دارند که همچنان برطرف نشده‌اند و به‌صورت مشکل باقی مانده‌اند. چون پول الکترونیکی، جهانی است، می‌توان از آن در مبادلات بین‌المللی نیز استفاده کرد. همچنین برای انجام معامله در کشورهای درحال توسعه نیز بیت کوین هم انتخاب خوبی است.

کارشناسان عقیده دارند که بهتر است مقداری بیت‌کوین تهیه و کنار گذاشته شود تا بتوان تغییرات آینده آن را مشاهده کرد. به گفته آنها به زودی برای استفاده از پول مجازی ضوابطی وضع خواهد شد زیرا کسب‌و‌کارها و سرمایه‌گذاران نسبت به این واحد پولی نظری مساعد دارند، ولی برای اینکه این نوسانات بتواند به ‌ثبات برسد، زمان لازم است.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عزیزانی که میخوان ماینیگ کنن و بیت کوین بدست بیارن این نرم افزار رو بهشون معرفی میکنم که هم مرورگر اینترنت هم یه ماینر با دعوت دوستاتونم میتونید سرعت ماینتونو زیاد کنین واسه گوشی ام داره تو سایت ولی خوب سرعت ماین گوشی ّّبایینه از دستش ندین و شروع کنین صد در صد معتبر با برداخت اینم لینکش
    get.cryptobrowser.site/2276773

    پاسخ