;
coinex

آشنایی با ویژگی های مهم اینترنت نسل پنجم ؛ از 5G چه می‌دانید؟

میزان استفاده افراد از اینترنت متفاوت است. شما چند ساعت از وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می‌کنید؟ آیا از سرعت اینترنت خود راضی هستید؟

با پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد تغییرات در ارائه اینترنت نیز هستیم. اینترنت یک فناوری مورد نیاز همه است و این موضوع یکی از دلایل مهم است که باعث شده دسترسی به آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد. سرعت اینترنت یکی از فاکتوهای مهم آن است زیرا هیچ چیزی بدتر از این نیست که انتظار باز شدن یک صفحه اینترنتی را کشید!


بیشتر بخوانید : اولین بستر تست شبکه ارتباطی نسل پنجم در کشور، بر پایه نرم افزار ارائه شد!


آشنایی با اینترنت نسل پنجم و ویژگی‌ها مختلف آن

هر روز اطلاعات مختلف و چیزهای بیشتری در مورد اینترنت فوق سریع و همگانی 5G  که شرکت‌های مختلف فناوری قول آن را به ما داده داده‌اند، مشخص می‌شود. در ادامه قصد داریم تا به آشنایی با اینترنت نسل پنجم بپردازیم و ویژگی‌های مختلف آن را بیشتر شرح دهیم. با تکراتو همراه باشید!

1.سرعت بسیار بالای اینترنت نسل پنجم

یکی از ویژگی‌ها و فاکتورهای مهم اینترنت نسل پنجم که البته برای همه نیز مشخص است، سرعت آن است. برای اینکه به میزان بالا بودن سرعت اینترنت نسل پنچ پی ببرید باید مقایسه‌ای ار در نظر داشته باشید. 5G از اینترنت نسل فعلی که 4 است و همچنینLTE  فعلی بسیار سریع‌تر است. نکته‌ای که لازم است در اینجا به آن اشاره کرد این است که، سرعت اینترنت 4G در ایالات متحده به صورت میانگین 19.42 مگابیت بر ثانیه است، اما اینترنت 5G، قابلیت ارائه‌ی سرعت در حد گیگابیت را دارد.


بیشتر بخوانید : تست اینترنت نسل پنجم موبایل با ۱۷ مگابایت سرعت دانلود!


2.ظرفیت ویژگی مهم بعدی است!

برای اینترنت نسل 5 غیر از سرعت، ظرفیت نیز مطرح است، بنابراین برای آشنایی با اینترنت نسل پنجم ، ظرفیت را نیز باید در نظر گرفت. اینکه در اینجا ظرفیت مهم است و مورد توجه قرار می‌گیرد به این معنی است که سرعت همه چیز نیست. سرعت اینترنت نسل 5 بالاست اما ویژگی جذاب دیگر آن، ظرفیت آن است.

اینترنت نسل پنجم به شبکه‌های موبایل، ظرفیت فوق‌العاده بالاتری می‌بخشد. منظور از این امر این است که این شبکه‌ها می‌توانند اتصال‌ داده‌ی بسیار بیشتری را پشتیبانی کنند. حتما تاکنون برای شما اتفاق افتاده است که وقتی تعداد زیادی از افراد همزمان از اینترنت استفاده می‌کنند، سرعت آن کاهش می‌یابد و یا حتی ممکن است قطع گردد. علت این اتفاق این است که شبکه‌های نسل 4 فقط می‌توانند تعداد مشخصی از دستگاه‌ها را پشتیبانی کنند و در صورتی که تعداد دستگاه‌ها افزایش یابد، اتصال دچار مشکل خواهند شد.

چنین مشکلی در شبکه‌های نسل پنجم رخ نمی‌دهد زیرا ظرفیت این شبکه‌ها بسیار بالاست. بر اساس استانداردهای تعیین شده‌ی اتحادیه‌ی ارتباطات تلفنی بین‌المللی، این شبکه‌ها باید بتوانند در هر کیلومتر مربع، 1 میلیون دستگاه را پشتیبانی کنند. از نظر تاخیر نیز این شبکه‌ها در وضعیت بهتری هستند. تاخیر در اینترنت نسل پنجم نیز بسیار پایین است و از این نظر نیز بر نسل چهارم برتری دارد.

3.در تمامی دستگاه‌ها قابل استفاده است.

اینترنت نسل پنجم فقط برای استفاده در گوشی‌های موبایل نیست. رونمایی از این شبکه‌ی بزرگ می‌تواند روی تمام دستگاه‌های متصل شده تاثیر بگذارد. این فناوری حتی می‌تواند برای ماشین‌های خودکار نیز مورد استفاده قرار گیرد زیرا آنها نیز لازم است بتوانند با دنیای اطراف خود به سریع‌ترین شکل ممکن ارتباط برقرار کنند.

حتی ویژگی‌های تاخیر پایین‌تر و ظرفیت بالاتر این امکان را به خودروها می‌دهد که بتوانند بسیار سریع با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و به خودمختاری کامل دست یابند. از جمله دستگاه‌های دیگری که قادر به استفاده از اینترنت نسل پنجم خواهند بود، شامل پوشیدنی‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی، کامپیوترهای شخصی و دستیاران خانگی هوشمند هستند. در این بین حتی انجام کارهای روزانه مانند، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و یا شروع تماس‌های ویدیویی نیز می‌توانند به شکلی دیگر تغییر کند.

4.بالا بودن قیمت اینترنت نسل پنجم

آشنایی با اینترنت نسل پنجم و ویژگی‌های مهمی که دارد هزینه بر است. این فناوری جدید با وجود تمام ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که دارد، دارای نکته‌ی منفی نیز است این افزایش سرعت و ظرفیت احتمالا به معنی افزایش قیمت برای استفاده از آن است. مدیرعامل شرکت Sprint در این مورد اعلام نمود که ممکن است قیمت بسته‌های نامحدود داده تا 20 یا 30 دلار افزایش پیدا کنند.

دیگر اپراتورها هنوز در این مورد نظر خود را اعلام نکرده‌اند. اما اگر در اینجا روند شبکه‌های اینترنتی را در نظر بگیریم، با افزایش سرعت، قیمت‌ آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت. عده‌ای دیگر نیز در این زمینه اعلام کرده‌اند که این امکان وجود دارد که با افزایش تعداد دستگاه‌هایی که به شبکه‌ی 5G  متصل می‌شوند، قیمت‌ها نیز کاهش یابد. اما اینکه این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد مشخص نیست.

5.استفاده از این فناوری به زمان نیاز دارد!

سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در مورد شبکه‌ی 5G اتفاق افتاد. با این وجود این شبکه هنوز راه زیادی را تا رسیدن به گستردگی فعلی 4G باید بپیماید. البته اپراتورها و همچنین تعدادی از شرکت‌های سخت‌افزاری قول‌هایی برای سال 2019 داده‌اند. اما عده‌ای از کارشناسان فناوری اطلاعات عقیده دارند که امکان استفاده از اینترنت نسل پنجم تا سال 2020، وجود ندارد. به گفته‌ی آنها حتی ممکن است آن زمان هم مشکلاتی مانند پوشش نامناسب و یا اثر منفی روی طول عمر باتری، وجود داشته باشد.


بیشتر بخوانید : ارائه فناوری نسل پنجم شبکه ارتباطی در کشور


.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر