;
coinex

چه بایدها و نبایدهایی درباره خرید گوشی گلکسی ای 8 2018 سامسونگ وجود دارد؟

اگر قصد خرید گوشی گلکسی ای 8 مدل 2018 سامسونگ را دارید، بد نیست بدانید که این گوشی میان رده ویژگی‌های خوبی دارد، اما بایدها و نبایدهایی در مورد خریدن آن نیز وجود دارد که باید مد نظر قرار گرفته شوند.

بایدها و نبایدهای خرید گلکسی ای 8 مدل 2018 سامسونگ

زمان زیادی از شروع سال 2018 نگذشته است، اما به نظر می‌رسد که امسال شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه رقابت شدیدی را با یکدیگر در زمینه عرضه محصولاتی با اندازه، طراحی و مشخصات یکسان خواهند داشت. با توجه به این امر می‌توان انتظار داشت که سازندگان مختلف با دقت بیشتری قیمت محصولات خود را تعیین کنند تا بتوانند در بازار رقابتی به وجود آمده، موقعیت بهتری را کسب کنند.

گلکسی ای 8 پلاس

گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس سامسونگ هم از جمله محصولاتی هستند که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده‌اند، اما برای بسیاری از کارشناسان این سوال مطرح است که آیا این دو گوشی هوشمند موقعیت خوبی برای فروش در بازار دارند و آیا در زمان مناسبی عرضه شده‌اند؟

ظاهرا سازنده مشهور کره‌ای قبل از عرضه این دو محصول، موقعیت زمانی و قیمتی را مد نظر قرار نداده و متوجه نشده است که سازندگان بزرگ چینی تصمیم گرفته‌اند که پتانسیل فروش گوشی‌های این برند را تحت تاثیر قرار دهند. سال پیش تعداد زیادی از شرکت‌های گوشی ساز چینی مانند اوپو، وان پلاس، هواوی، شیائومی، موتورولا و چند برند دیگر، محصولات خود را با بالاترین مشخصات و ارزان‌ترین قیمت ممکن عرضه کردند؛ اما سامسونگ در مقابل، محصولاتش را با قیمت‌های بسیار گرانی وارد بازار کرد.

این باور تا حدی وجود داشت که سامسونگ حرکت درستی انجام داده و گوشی‌های میان رده جدید این سازنده، مبنای قیمتی متعادلی را در بازار تعریف می‌کنند؛ اما پس از مدتی گلکسی ای 8 پلاس با یک برچسب قیمت 500 دلاری در مقابل گوشی وان پلاس 5 تی که قیمت مشابهی داشت، قرار گرفت؛ یک محصول پرچمدار که از نظر سخت افزارهای داخلی، تفاوت‌های بسیار زیادی با گوشی میان‌رده گلکسی ای 8 پلاس دارد.

این تفاوت باعث شد که عده زیادی وان پلاس 5 تی را به جای گوشی میان‌رده سامسونگ انتخاب کنند. در این میان اگر کسی علاقه‌ای هم به وان پلاس 5 تی نداشت، باز هم می‌توانست با پرداخت یک فاکتور خرید 500 دلاری از برندهایی مانند شیائومی، ال جی، هواوی و حتی خود سامسونگ هم گوشی‌های پیشرفته‌تری را خریداری کند. برای مثال شما هم‌ اکنون می‌توانید گلکسی اس 8 را نیز با قیمتی در حدود 500 دلار خریداری کنید.

حال این سوال مطرح می‌شود که چه بایدها و نبایدهایی در مورد خرید گلکسی ای 8 2018 سامسونگ وجود دارد؟ در این نوشتار سعی کرده‌ایم که به این سوال پاسخ دهیم. با تکراتو همراه باشید.

چرا باید گلکسی ای 8 را بخریم؟

چرا باید گلکسی ای 8 را بخریم؟

علی‌رغم گران بودن قیمت این گوشی هوشمند چند دلیل برای خریدن آن وجود دارد. در این قسمت به شرح این دلایل پرداخته‌ایم.

  • طراحی مدرن: گوشی‌های بسیار زیادی هم اکنون در بازار وجود دارند، اما تنها تعداد محدودی از این گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه ساخته شده‌اند. گلکسی ای 8 مانند برادران پرچمدار خود به یک نمایشگر اینفینیتی منحنی شکل مجهز نشده، اما از یک نمایشگر AMOLED بلند با گوشه‌های منحنی شکل بهره می‌برد. در واقع این گوشی هوشمند به کمک این سبک طراحی، به محصولات برجسته‌ای مانند ال جی وی 30 و ال جی جی 6 شبیه شده است.
  • دوربین دوگانه سلفی با رزولوشن بالا: گلکسی ای 8 اولین گوشی هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که با یک دوربین دوگانه سلفی عرضه شده و بنابراین می‌تواند محبوبیت بسیار زیادی را در بین کاربرانی که با شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و اسنپ چت سر و کار دارند، پیدا کند. این دوربین می‌تواند اثر بوکه بسیار خوبی را بر روی تصاویر اعمال کرده، اما هنوز هم از نظر میزان جزییات و کیفیت تولید رنگ با دوربین سلفی وان پلاس 5 تی فاصله زیادی دارد.
  • محصولی با لوگوی سامسونگ: گلکسی ای 8 توسط سامسونگ ساخته شده، خدمات شبکه‌ای زیادی دارد و توسط شرکت‌های خرده فروشی متعددی عرضه می‌شود. این موقعیت باعث می‌شود که کاربران زیادی به خرید این گوشی هوشمند روی بیاورند.

گلکسی ای 8

چرا نباید گلکسی ای 8 را بخریم؟

بجز دلایل فوق می‌توان تقریبا به استناد هر دلیل دیگری گفت که گلکسی ای 8 به عنوان یک گوشی 500 دلاری انتخاب خرید خوبی محسوب نمی‌شود. دلیل تلقی شدن این گوشی هوشمند به عنوان یک انتخاب خرید بد این نیست که گلکسی ای 8 ویژگی‌های خوبی ندارد، بلکه در شرایطی که می‌توان گلکسی اس 8 (پلاس) را با قیمت‌های مشابهی خرید، دلیلی برای خریدن این گوشی هوشمند وجود ندارد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گلکسی ای 8 مدل 2018 شاید طراحی چندان خوبی هم نداشته باشد. وزن زیاد و ابعاد نسبتا بزرگی دارد. این گوشی هوشمند حتی در مقایسه با برترین گوشی‌های میان رده موجود در بازار به دوربین‌های بسیار خوبی هم مجهز نشده است.

گلکسی ای 8 سرعت بسیار زیادی دارد، اما بعد از چند ماه استفاده مانند سایر گوشی‌های سامسونگ کند می‌شود و به همین دلیل حس در دست داشتن یک گوشی قدیمی را به شما منتقل می‌کند؛ اگرچه که سازنده کره‌ای در ساخت آن از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده کرده است.

در مقابل وان پلاس 5 تی ظاهر زیبا و سرعت بسیار خوبی دارد و از دوربین، پردازشگر، رم و حافظه داخلی بهتری نیز بهره می‌برد. 5 تی در رنگ‌های زیباتری نیز عرضه شده است. این گوشی هوشمند تقریبا از هر نظر برجسته‌تر از گلکسی ای 8 سامسونگ است، بجز این که توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک را ندارد.

گلکسی اس 8 یکی دیگر از گوشی‌هایی است که در مقابل گلکسی ای 8 قرار دارد. این گوشی هوشمند در حال حاضر با قیمت‌های بسیار خوبی ارائه شده و احتمالا در آینده هم با قیمت‌های مناسب‌تری عرضه خواهد شد.

وجود چنین شرایطی این سوال‌ها را مطرح می‌کند که چرا باید کاربر خرید گلکسی ای 8 پلاس را به جای خرید گلکسی اس 8 ترجیح دهد؟ مخصوصا با توجه به این که گلکسی +A8 سخت افزارهای ضعیف‌تری دارد و یک گوشی میان رده محسوب می‌شود!


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده


آیا سامسونگ فکر می‌کند که خرده فروشان دیگر گلکسی اس 8 را عرضه نمی‌کنند، یا این که می‌خواهد از این طریق فروش این گوشی پرچمدار یک ساله را افزایش دهد؟ جواب این سوالات هنوز مشخص نیست؛ اما نکته مسلم این است که گلکسی ای 8 (پلاس) به دلیل قیمت بالای آن شرایط خوبی ندارد. حتی اگر که کاربران علاقه‌ای به خریدن گلکسی اس 8 هم نداشته باشند، باز هم می‌توانند محصولاتی برجسته را مانند وان پلاس 5 تی، هواوی آنر ویو 10 یا اچ تی سی یو 11 آیز را به جای این گوشی هوشمند خریداری کنند.

گلکسی ای 8

حرف آخر

نمی‌توان با اطمینان گفت که چرا سامسونگ به این نتیجه رسیده است که تعیین یک برچسب قیمت 500 دلاری برای یک گوشی میان رده اقدامی عقلانی است. شاید کاربرانی وفادار وجود دارند که می‌توانند بهایی تا این حد گران را برای یک گوشی میان رده حتی با نمایشگری بدون حاشیه مدرن بپردازند.


بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی ای ۸ مدل ۲۰۱۸


هیچ مانعی برای این اقدام وجود ندارد و علاوه بر این نمی‌توان گفت که گلکسی ای 8 یک گوشی بد و نامناسب است؛ مشکل اصلی این است که این گوشی هوشمند در یک بازار تک محصولی عرضه نشده و علاوه بر گوشی‌های پرچمدار 2017 سامسونگ، گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگر هم با قیمت‌هایی مشابه در بازار خرید و فروش می‌شوند.

.

منبع: theandroidsoul

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    استادمطمئنی میشه به پول ای8 وان پلاس 5تی یا شیائومی می میکس2 خرید؟ الان من نرفتم دیدم وان پلاس و شیائومی بالای 4 تومن هست,ولی ای 8 الان حدودا 2700000 هست😕

    پاسخ