;
coinex

پیامک های تبلیغاتی بهتر هستند یا تماس های تبلیغاتی !

براساس اطلاعات موجود پیامک‌های تبلیغاتی جای خود را به تماس های تبلیغاتی داده‌اند. صاحبان کسب و کار از این پس به فکر استفاده از تماس های تبلیغاتی هستند!

بسیاری از مشترکین نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی که از سوی اپراتورها یا کسب و کارهای مختلف برای آنها ارسال می‌شوند، ناراضی هستند. البته تا امروز شکایت‌هایی نیز نسبت به این موضوع صورت گرفته است و مسئولین نیز پیگیری‌های را انجام داده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال این پیامک های تبلیغاتی را ممنوع کرده بود و حتی سامانه‌ای راه اندازی شده بود که مشترکین می‌توانستند از طریق این سامانه شکایت خود را اعلام نمایند. این پیگیری‌ها تا جایی بود که حتی سرشماره یکی از اپراتورها نیز مسدود شد.


بیشتر بخوانید : برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی از طریق سامانه ۱۹۵


به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، با پیگیری‌ها و اعتراضاتی که در این زمینه صورت گرفته است، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تا حدودی کمتر شده است اما به نظر می‌رسد که پیامک‌های تبلیغاتی جای خود را به تماس های تبلیغاتی داده باشند. زمانی که منتظر تماس مهمی هستید، با تماس یک پیام‌ ضبط شده تبلیغاتی مواجه می‌شوید که چیزی بدتر از پیامک‌های تبلیغاتی هستند.

نارضایتی مشترکین از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی

تمامی افرادی که دارای تلفن همراه هستند معمولا از پیامک‌های تبلیغاتی ناراضی هستند. افزایش ارسال این پیامک‌ها تا جایی بود که واقعا صدای اعتراض بسیاری از مشترکان اپراتورها را درآورده بود. در ادامه سامانه 195 راه اندازی شد و از این طریق مردم توانستند شکایت‌های خود را در این زمینه ثبت کنند. رفته رفته با آگاهی افراد نسبت به چگونگی غیرفعال کردن اینگونه پیامک‌ها، از تعداد آنها و همچنین اعتراض‌های موجود کاسته شد.


بیشتر بخوانید:


استفاده از تماس های تبلیغاتی به جای پیامک‌های تبلیغاتی

اکنون که استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی برای کسب و کارها ممنوع شده است به نظر می‌رسد که آنها نیز به فکر یک راه جایگزین هستند. این راه تبلیغاتی جدید، استفاده از  تماس های تبلیغاتی است. در این روش تلفن شما زنگ می‌خورد و وقتی آن را برمی‌دارید، به جای اینکه صدای فردی آشنا و یا فردی حقیقی را بشنوید، یک پیام گویای ضبط ‌شده که مربوط به تبلیغ یک محصول و خدمات است، برای شما پخش می‌شود.

محمود واعظی، وزیر پیشین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مورد پیامک‌های تبلیغاتی اعلام کرده بود که این پیامک‌ها وقت و ذهن مردم را درگیر می‌کند و به همین دلیل کسی با آنها موافق نیست. به گفته وی این راه برای تبلیغات روش جالبی نیست زیرا مشترکین باید برای دستیابی به یک پیام شخصی، چندین پیامک را بگردند تا به پیامک‌های خود برسد.

در ادامه محمد جواد آذری جهرمی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و سعی کرد با پیگیری‌های لازم بتواند مانع این مزاحمت‌ها شود و آرامش را در این مورد به مردم بازگرداند. اما اکنون که استفاده از تماس های تبلیغاتی توسط کسب و کارها رایج شده است باید دید که وزیر ارتباطات در این مورد چه واکنشی خواهد داشت و چه اقداماتی انجام می‌دهد؟


بیشتر بخوانید : وزیر ارتباطات از ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی خبر داد!


تماس های تبلیغاتی مزاحمت‌های بیشتری خواهند داشت!

مهم‌ترین موضوعی که در مورد پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد، مخدوش شدن حریم شخصی مشترکان، مزاحمت‌ها و صرف وقت برای دیدن این پیام‌ها بود، اما اکنون تماس های تبلیغاتی مشکلات بیشتری را ایجاد خواهند کرد و مطمئنا مزاحمت‌هایی که تماس های تبلیغاتی ایجاد خواهند کرد، بیشتر از پیامک‌های تبلیغاتی خواهد بود.

با مقایسه پیامک‌های تبلیغاتی و تماس های تبلیغاتی می‌توان به این نتیجه رسید که پیامک های تبلیغاتی وضعیت بهتری داشتند، زیرا مشترک فقط با پیام‌ها سر و کار داشت و می‌توانست پیام ناخواسته را حذف کند، اما اکنون تماس های تبلیغاتی پا را فراتر گذاشته‌اند و مزاحمت‌های بیشتری را می‌توانند باعث شود و این تماس های تبلیغاتی ناخواسته، بیشتر ناقض حریم شخصی خواهند بود.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر