;
coinex

آموزش چک کردن سلامت باتری آیفون و غیر فعال کردن محدودیت عملکرد گوشی

چک کردن سلامت باتری آیفون به شما امکان می‌دهد به سادگی میزان ذخیره انرژی باتری و محدودیت‌های عملکرد گوشی هوشمند خود را بررسی کنید. در ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

با عرضه مدل‌های جدیدتر آیفون، شایعات مختلفی در مورد افت سرعت مدل‌های آیفون قدیمی توسط کوپرتینو به گوش می‌رسد. هرچند این تئوری توطئه اثری از حقیقت در خود ندارد، اما کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی صحت دارد. دلیل این مساله تصمیم اپل برای جلوگیری از مشکلات ناگهانی در هنگام استفاده از آیفون است. لینک زیر اطلاعات کاملی از این موضوع را به شما ارائه خواهد داد.


بیشتر بخوانید: عذر خواهی اپل بابت کاهش سرعت آیفون ؛ قیمت تعویض باتری آیفون کاهش یافت


در گذر زمان، مقدار انرژی ذخیره شده در باتری افت پیدا می‌کند. با کاهش میزان انرژی ذخیره شده در باتری، عملکرد تلفن هوشمند افت کرده و ممکن است به صورت ناگهانی خاموش شود. اپل عامدانه با کاهش عملکرد آیفون، از این مشکلات جلوگیری می‌کند.

مشکل اپل در این مورد، عدم اطلاع رسانی درست به کاربران بوده است. بنابراین برخی افراد ممکن است، دچار این سوتفاهم شوند که نیاز به یک آیفون جدید دارند، در حالی که تنها یک تعویض باتری ساده این مشکل را حل خواهد نمود. کوپرتینو، رسما در مورد اطلاع رسانی ضعیف در این رابطه عذر خواهی کرده و چند گام مختلف برای حل این مساله برداشت.

یکی از این اقدامات اضافه کردن، یک زیر منوی جدید برای باتری در آی او اس 11.3 است. این زیر منو، به کاربران در مورد سالم بودن باتری آیفون اطلاعات لازم را می‌دهد و در ادامه به کاربر نشان می‌دهد که آیا عملکرد تلفن محدود شده است یا خیر.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع کار با باتری آیفون


به موضوع اصلی بازگردیم، آیا در صورتیکه نخواهید عملکرد تلفن شما محدود شود، به تنظیمات مربوط به آن دسترسی خواهید داشت؟ آیا می‌توانید ریسک ری‌استارت شدن ناگهانی آیفون را به جان بخرید و در قبال آن از امکانات آن به طور کامل استفاده نمایید؟

در جواب باید گفت؛ بله، این مساله امکان پذیر است و در ادامه به نحوه انجام اینکار خواهیم پرداخت.

چک کردن سالم بودن باتری آیفون

1- ورود به زیر منوی سلامت باتری

به قسمت تنظیمات و سپس باتری بروید. در این قسمت زیر منوی جدید سلامت باتری (Beta) را مشاهده می‌نمایید، به آن وارد شوید.

2- چک کردن سلامت باتری و عملکرد

در این قسمت به سادگی با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توانید از میزان سلامت باتری و اعمال محدودیت بر عملکرد تلفن خود آگاه شوید.

چک کردن سلامت باتری و عملکرد

3- محدودیت عملکرد تلفن

در صورتیکه آیفون به صورت ناگهانی در صورت کاهش ذخیره باتری، ری‌استارت شود، به طور خودکار برای جلوگیری از این موضوع در آینده، محدود کننده عملکرد آیفون فعال می‌شود. امکان غیر فعال سازی این ویژگی در مدیریت عملکرد وجود دارد. به خاطر داشته باشید، در صورت بروز ریستارت ناگهانی، باید دوباره به این قسمت وارد شده و تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

محدودیت عملکرد تلفن

4- زمان تعویض باتری آیفون

اگر میزان سلامت باتری آیفون شما، زیر 80 درصد باشد یا متریک مناسبی را در این زیر منو مشاهده نکردید، زمان مناسبی برای رفتن به یک فروشگاه محلی اپ استور و درخواست تعویض باتری آیفون شما فرا رسیده است.

زمان تعویض باتری آیفون

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر