;
coinex

بیش از نیمی از درآمد صنعت موبایل جهان در اختیار اپل است!

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، اپل در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی 51 درصد از درآمد صنعت موبایل جهان را به خود اختصاص داد. این یعنی نیمی از درآمد فروش موبایل در این بازه زمانی به کوپرتینو اختصاص دارد.

به گزارش استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) بخش زیادی از این درآمد به عرضه و فروش آیفون X مربوط می‌شود. اپل در آخرین گزارش مالی خود که در اوایل ماه جاری میلادی آن را منتشر کرد، مجموع درآمد فروش آیفون در چهارمین سه ماه از سال 2017 را 61.5 میلیون دلار اعلام کرد.

استراتژی آنالیتیکس تخمین می‌زند که درآمد گوشی‌های اپل از این بازار، بیش از سه برابر درآمد نزدیکترین رقیب خود، سامسونگ، و چیزی بیشتر از پنج برابر درآمد هواوی از فروش گوشی‌های هوشمندشان است.

نیل موستون (Neil Mawston)، مدیر اجرایی این موسسه می‌گوید که اپل از فروش آیفون‌های خود در این سه ماهه، درآمدی بیشتر از کل شرکت‌های فعال در این صنعت به دست آورده که بخش اعظم آن بر اساس تقاضای خرید برای آیفون X شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X اپل: پیشرفته‌ترین و برجسته‌ترین محصول کوپرتینو چه قابلیت‌هایی دارد؟


در سه ماهه گذشته، میانگین قیمت فروش آیفون 796 دلار بود. این مقدار، رشد خوبی نسبت به میانگین قیمت 695 دلار در کوارتر قبلی دارد و بر اساس برآوردهای استراتژی آنالیتیکس، سه برابر بیشتر از میانگین قیمت جهانی فروش در صنعت جهانی موبایل بوده است.

اپل در سه ماهه آخر 2017 حدود 77.3 میلیون آیفون به فروش رسانده، اما مشخص نیست که چه تعداد از آن مربط به آیفون 10 اپل است. مطمئنا قیمت 999 دلاری آیفون X کمک بسیار موثری بوده تا اپل سهم درآمد خود را در این صنعت به چنین رقمی برساند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر