;
coinex

قلم استایلوس اپل با قابلیت نوشتن روی هوا!

 

کمپانی اپل به‌تازگی پتنت یک قلم استایلوس را به ثبت رسانده که می‌تواند حتی روی هوا هم بنویسد.

مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی قلم‌های استایلوس مدرن، سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است. استایلوس سرفیس پن به خوبی نشان می‌دهد که این لوازم جانبی کوچک قابلیت‌های فراوانی دارد و کار کردن با صفحه نمایش‌های لمسی را لذت بخش می‌کند.

کمپانی اپل نیز در رقابت با مایکروسافت، قلم استایلوس مخصوص خود یعنی اپل پنسل را همراه با برخی از آیپدها روانه‌ی بازار کرده است، اما با این حال هنوز هم به دنبال روش‌های نوآورانه است تا این تکنولوژی را به سطوح بالاتری ارتقا دهد. این شرکت به‌تازگی پتنت جدیدی را به نام «ایجاد محتوا با استفاده از دستگاه ورودی الکترونیکی در سطوح غیر الکترونیکی» ثبت کرده است.

این تکنولوژی به کاربر خود اجازه می‌دهد تا روی هر سطحی که می‌خواهد، بنویسد یا با دستگاه مورد نظر خود کار کند. حتی زمانی که هیچ سطح خاصی در دسترس نباشد، کاربر می‌تواند با این قلم استایلوس روی هوا هم بنویسد.

کمپانی اپل به‌تازگی پتنت یک قلم استایلوس را به ثبت رسانده که می‌تواند حتی روی هوا هم بنویسد.

پیاده سازی واقعیت مجازی

حالت‌هایی که کاربر با استفاده از استایلوس روی یک سطح یا هوا ایجاد می‌کند،‌ از طریق سنسور یا دوربین‌های متصل به یک دستگاه گیرنده و یا حتی موجود در اتاق، به دستگاه‌های متصل انتقال داده می‌شوند. این مساله نشان می‌دهد که استایلوس می‌تواند نقش اصلی در پیاده سازی واقعیت مجازی پییچیده داشته باشد. اپل می‌تواند از این تکنولوژی در محصولات آینده‌ی خود استفاده کند.


بیشتر بخوانید: اضافه کردن قلم استایلوس به آیفون برای مقابله با گلکسی نوت سامسونگ!


در توضیحات پتنت اینطور نوشته شده است: «حالت و یا حرکت دستگاه ورودی (استایلوس) می‌تواند بر مبنای روش‌های متعددی ردیابی شود؛ مثل یک یا چند سنسور حرکت و جهت‌گیری، دوربین، الکترومغناطیس یا حتی طرح سه‌گوش مبتنی بر صدا. داده‌ی نیرو و داده‌ی حرکت/حالت می‌تواند به محتوا، تبدیل شود؛ مثل ورودی کاراکتر متنی و اشیاء سه بعدی. در برخی مواقع، محتوا بر مبنای ردیابی حالت یا حرکت دستگاه ورودی، حتی بدون نیاز به یک سطح خاص ایجاد می‌شود.»

به خاطر داشته باشید که این تکنولوژی در مرحله‌ی ثبت پتنت قرار دارد. به بیان دیگر، هنوز مشخص نیست که کمپانی اپل قصد تولید انبوه این محصول را خواهد داشت یا خیر. از طرف دیگر، این قلم استایلوس نیم‌نگاهی به چشم‌انداز آینده‌ کمپانی اپل را به نمایش می‌گذارد.

کمپانی اپل به‌تازگی پتنت یک قلم استایلوس را به ثبت رسانده که می‌تواند حتی روی هوا هم بنویسد.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر