;
coinex

آغاز طرح رجیستری گوشی های ال جی از امروز!

طرح رجیستری گوشی های ال جی آغاز شد. از این پس گوشی‌های ال جی نیز مانند سایر مدل‌های مطرح شده، مشمول طرح رجیستری خواهند بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، معاون وزیر ارتباطات در مورد طرح رجیستری گوشی های ال جی سخن گفت و اعلام نمود که خریداران این برند نیز از این پس باید نسبت به خرید خود دقت لازم را داشته باشند. وی تاکید نمود که قرار است تا پایان سال سایر برندهای تلفن همراه نیز مشمول این طرح شوند.

آغاز طرح رجیستری گوشی های ال جی از امروز

براساس اطلاعات موجود طرح رجیستری گوشی های ال جی ، از امروز با ‌آغاز مانیتورینگ شبکه اجرا شده است. در این مرحله فعلا هیچ محدودیتی برای مشترکین اعمال نمی‌شود. قرار است در چند روز آینده محدودیت روی یک یا چند مدل گوشی آغاز شود. همچنین تا چند روز آینده چند مدل گوشی منتخب برای اعمال محدودیت‌ها اعلام شوند.

حسین فلاح جوشقانی در مورد طرح رجیستری گوشی های ال جی اعلام نمود که لازم است از امروز، تمامی گوشی‌های ال جی که خریداری می‌شوند، فرآیند ثبت شناسه گوشی در شبکه را اجرایی کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود علاوه بر پرداختن به موضوع رجیستری گوشی های ال جی اعلام نمود که تا پایان سال سایر برندهایی که در بازار وجود دارند نیز مشمول طرح رجیستری خواهند شد. براساس صحبت‌های وی، دو برند اصلی بازار که بیشترین سهم را نیز در بازار تلفن‌های همراه ایران به خود اختصاص داده‌اند، قرار است به زودی مشمول این طرح شوند.


بیشتر بخوانید : تکلیف سایر گوشی ها در طرح رجیستری ؛ ال جی مشمول رجیستری شد!


برندهای مشمول طرح رجیستری و سهم آنها از بازار کشور

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برند آیفون توانسته ١٠ درصد و برند ال جی نیز توانسته حدود ١٧ درصد بازار تلفن‌های همراه را در اختیار بگیرد. وی همچنین اعلام نمود که باقی سهم بازار مربوط به دو برند پرفروش و محبوب دیگری است که آنها نیز به زودی مشمول طرح خواهند شد.

وی ادامه داد که هم اکنون رجیستری روی ۴ برند موجود در بازار اجرا شده است که از جمله می‌توان به آیفون، موتورولا، بلک بری و گوگل پیکسل اشاره نمود. به گفته وی بیشترین تعداد گوشی‌هایی که در شبکه ثبت نشده‌اند مربوط به آیفون هستند و تاکنون چیزی بیش از ٣٠ هزار گوشی آیفون که در شبکه ثبت نشده بودند، قطع شده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین اعلام نمود که هم اکنون حدود ٣ هزار پیامک هشدار در مورد قطع گوشی‌های آیفون به دارندگان این گوشی‌ها مبنی بر عدم ثبت آنها در شبکه ارسال شده است.

رئیس رگولاتوری در ادامه علاوه بررسی موضوع طرح رجیستری گوشی های ال جی ، اعلام نمود که براساس آمارهای موجود در این زمینه، از میان تعداد گوشی‌هایی که در این بازه زمانی به دلیل عدم ثبت فرایند رجیستری قطع شده‌اند، حدود ٧٠ درصد  گوشی‌هایی بوده‌اند که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند و از این تعداد 20 درصد آنها پس از رفع مشکل دوباره توانستند به شبکه بازگردند.

اجرای مانیتورینگ شبکه در طرح رجیستری گوشی های ال جی

دهقانی‌نیا نیز در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی های ال جی از امروز اعلام نمود که قرار است تنها مانیتورینگ شبکه آغاز شود. وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از روز جمعه استعلام سریال گوشی جدیدی که مردم قصد خرید آن را دارند، لازم است تا نه، اعلام نمود که از روز جمعه فقط مانیتورینگ شبکه آغاز می‌شود و لازم نیست استعلام‌گیری صورت گیرد.

رفع مشکلات مربوط به قطع گوشی‌های موبایل در طرح رجیستری

فلاح در ادامه در مورد شکایت از دریافت پیامک‌های مربوط به رجیستری اضافه کرد که اگر مشترکینی نسبت به قطع گوشی خود و یا پیامک‌های دریافتی در این زمینه شکایتی دارند، می‌توانند با مرکز پاسخگویی رجیستری به شماره ٠٩۶٣۶۶ تماس حاصل نمایند و مشکل احتمالی خود را اعلام کرده و حل نمایند.


بیشتر بخوانید : با غیر فعال شدن گوشی در اجرای طرح رجیستری چه باید کرد؟


.

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر