;
coinex

مشخصات کامل گلکسی اس 9 در کنار رندرهای رسمی آن منتشر شد

مشخصات کامل گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) قبل از رونمایی رسمی از این دستگاه در نمایشگاه MWC 2018 منتشر شد.

رندرهای رسمی سامسونگ گلکسی اس 9 در فضای مجازی خودنمایی کرد و همان طور که پیش از این نیز گفته شده بود، طراحی آن تفاوت چندانی با نسل فعلی پرچمداران سری S، گلکسی اس 8، ندارد.

البته در طراحی پنل پشتی آن تغییراتی به چشم می‌خورد. سنسور اثر انگشت در زیر دوربین اصلی آن قرار گرفته تا کاربر راحت‌تر بتواند از آن استفاده کند و البته با وجود دوربین دوگانه در گلکسی اس 9 پلاس این تغییرات بیشتر به چشم می‌خورد.

پنل جلو نیز ظاهری شبیه به گلکسی اس 8 دارد، البته کمی حاشیه‌های پایین نمایشگر باریک‌تر شده‌اند که تغییر چندان قابل توجهی نیست. گلکسی اس 9 دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر آمولد بوده، در حالی که مدل بزرگتر گلکسی اس 9 پلاس از یک نمایشگر 6.2 اینچی برخوردار شده است. رزولوشن نمایشگر هر دو دستگاه 1440 در 2960 پیکسل با همان نسبت تصویر 18.5 به 9 است.

مشخصات فنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

درست همانند نسل فعلی، مدل‌های بین المللی گلکسی S9 از پردازشگر اگزینوس 9810 قدرت می‌گیرند و نسخه‌های آمریکایی به اسنپدراگون 845 مجهزند. مدتی قبل بنچمارک گیک‌بنچ از هر دو نسخه آن منتشر شد. لینک زیر اطلاعات جالبی را به شما ارائه خواهد داد.


بیشتر بخوانید: گلکسی اس ۹ با اگزینوس ۹۸۱۰ قدرتمندتر از گلکسی اس ۹ پلاس با اسنپدراگون ۸۴۵ است


گلکسی اس 9 دارای 4 گیگابایت حافظه رم بوده و گلکسی اس 9 پلاس به 6 گیگابایت رم مجهز شده است. نسخه پایه در هر دو مدل 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. باتری گلکسی S9 یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی است و مدل بزرگتر انرژی روزانه خود را از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

جذاب‌ترین ویژگی در مشخصات گلکسی اس 9 مربوط به دوربین آن است. پرچمداران جدید سری گلکسی S دارای یک دوربین با دهانه دیافراگم متغیر هستند که بین دو روزنه f/1.5 و f/2.4 قرار دارند.

این ویژگی برای آن است که دوربین گلکسی اس 9 بتواند حتی در شرایط کم نور نیز تصاویر با وضوح بالایی را ثبت کند. سامسونگ در سه تیزر تبلیغاتی جدید به ویژگی‌های دوربین پرچمدار خود به زیبایی اشاره کرده است. مطلب زیر را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های دوربین گلکسی اس ۹ در سه تیزر تبلیغاتی به نمایش درآمد [تماشا کنید]


دوربین گلکسی S9+ همان طور که گفته شد، یک دوربین دوگانه است که دو سنسور 12 مگاپیکسلی را در اختیار دارد. دیافراگم یک سنسور به مانند دوربین اس 9 متغیر است و سنسور دیگر دارای دهانه دیافراگم f/2.4 است.

هر دو به لرزشگر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری نیز مجهزند. بر اساس شایعات دوربین سلفی در هر دو مدل یک سنسور 8 مگاپیکسلی با روزنه f/1.7 است.

رنگ‌بندی گلکسی اس 9 و تاریخ عرضه

گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار بر روی ویژگی‌های اضافی مانند بهبود اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره است، اعتقاد بر این است که این شرکت ویژگی شبیه به انیموجی آیفون X را به نمایش خواهد گذاشت (مطلب مربوط به تیزر تبلیغاتی سامسونگ را که در بالا به آن اشاره کردیم، ببینید)؛ اما در حال جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی اس 9 با سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو از جعبه خارج خواهد شد و در سه رنگ مشکی تیره (Midnight Black)، آبی مرجانی (Coral Blue) و ارغوانی کبود (Lilac Purple) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، البته در منابع دیگر به رنگ خاکستری تیتانیومی نیز اشاره شده است.


بیشتر بخوانید: همه رنگ بندی های گلکسی اس ۹ ؛ رنگ پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ


این دو دستگاه در روز 25 فوریه (ششم اسفند ماه) در رویداد سامسونگ معرفی شده و در 8 مارس (17 اسفند) اولین محموله از آن وارد بازار خواهد شد.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر