;
coinex

آیا سوءاستفاده پیام رسان داخلی بله از اطلاعات کاربران واقعیت دارد؟

سوءاستفاده پیام رسان داخلی بله از اطلاعات کاربران، چند روزی است که بر سر زبان‌ها افتاده است و باعث شد تا پای مرکز ماهر نیز به این داستان کشیده شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، یک فایل تصویری در مورد سوءاستفاده پیام رسان داخلی بله از اطلاعات کاربران منتشر شده است. این امر باعث شد تا بانک ملی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. البته غیر از بانک ملی، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

این ویدئو در شبکه‌ای اجتماعی به صورت وسیع منتشر شد و در مورد اپلیکیشن پیام رسان داخلی بله بود. این ویدئو فردی را نشان می‌دهد که پشت دخل یک مغازه نشسته و اطلاعات بی‌اساسی را در مورد این اپلیکشن ارائه می‌دهد. در ویدئوی منتشر شده در مورد برخی مجوزها توضیحاتی ارائه شده است که البته این توضیحات کاملا اشتباه هستند و صحتی ندارند. لازم به ذکر است که در حالت کلی اظهار نظر در مورد امنیت هر اپلیکیشنی نیاز به بررسی در فضای فنی‌ و تخصصی دارد.


بیشتر بخوانید : مهم ترین مشکل پیام رسان های داخلی چیست؟ اعتماد، امنیت


اطلاعیه مرکز ماهر در مورد سوءاستفاده پیام رسان داخلی بله از اطلاعات کاربران

در ادامه‌ی انتشار خبر سوءاستفاده پیام رسان داخلی بله از اطلاعات کاربران که صرفا با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، مرکز ماهر اطلاعیه‌ای را منتشر نمود. در ادامه در مورد این اتفاق اعلام شد که هر گونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد اعتبار است و مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیت‌های پیاده‌سازی شده و تنظیمات برنامه‌نویس هستند.

در ادامه‌ی اطلاعیه‌ی مرکز ماهر مشخص شده است که برای ارائه هر قابلیتی ممکن است نیاز به فعالسازی مجوز‌هایی در برنامه وجود داشته باشد. همچنین یک بررسی ساده درباره سایر اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز نشان خواهد داد که هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند.


بیشتر بخوانید : آیا پیام رسان های داخلی قابلیت سرویس‌دهی به ۴۰ میلیون کاربر را دارند؟


واکنش بانک ملی به خبر سوءاستفاده پیام رسان داخلی بله از اطلاعات کاربران

بانک ملی ایران در واکنش به انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی اعلام نمود که این کلیپ اخیرا در فضای مجازی به قصد تخریب سرویس مذکور و آشفته کردن ذهن استفاده کنندگان منتشر شده و واقعیت ندارد. آنها تاکید کردند که دسترسی به اطلاعات کاربران در سرویس بله، همانند سایر پیام‌رسان‌های موجود، محدود به همان مورد خاصی است که کاربر صرفاً در زمان استفاده می‌تواند اجازه آن را صادر کند.

بیشتر بخوانید :

بررسی پیام رسان بله ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی بله بدانید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر