;
coinex

تجاوز به حریم خصوصی کاربران با دسترسی به آدرس IP

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که تجاوز به حریم خصوصی کاربران و دسترسی به اطلاعات آنها با استفاده از آدرس آی پی امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی اعلام نموده است که دسترسی به IP مشترکان می‌تواند باعث انجام سوء‌استفاده‌هایی گردد. به گفته وی مردم باید نسبت به این مشکل اطلاعات داشته باشند و بدانند که اگر  گزارشی در مورد تجاوز به حریم خصوصی  ارسال گردد، حتما این موضوع پیگیری خواهد شد.

تجاوز به حریم خصوصی کاربران توسط برخی اپراتورها

محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه همایش جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات، به گزارش مرکز ماهر درباره تخلف یکی از اپراتورها در مورد نقض حریم خصوصی کاربران اشاره کرد. وی اعلام نمود که آنها گزارشی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد برخی اپراتورها با دسترسی به IP مشترکان خود، اطلاعات وب سایت‌هایی را که بازدید کرده‌اند برای تبلیغات هوشمند در اختیار یکسری از کسب ‌و کارها قرار داده‌اند. وی ادامه داد که این موضوع شناسایی شده و دستور جلوگیری و توقف آن نیز صادر گردیده است.


بیشتر بخوانید : آیا فروش دیتا بیس اپراتورها برای تبلیغات صحت دارد؟


آذری جهرمی تاکید نمود که دسترسی به IP مشترکان می‌تواند باعث انجام سوء‌استفاده‌هایی گردد. به گفته وی مردم باید در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشند و البته وزارت ارتباطات نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد. وی در ادامه اضافه کرد که در مورد این موضوع به اپراتورها اطلاع رسانی شده و اخطار نیز داده شده است. وی همچنین از جمع آوری عدله حقوقی برای برخورد قضایی با اپراتورها در دادستانی نیز خبر داد.

ارائه مدل آزمایشی ارز دیجیتالی بومی

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد تجاوز به حریم خصوصی  کاربران از طریق آدرس آی پی ، به موضوع پیاده‌سازی ارزهای دیجیتالی بومی اشاره کرد و اعلام نمود که قرار است از طرف پست بانک، یک ارز دیجیتالی بومی منتشر شود. وی ادامه داد که پست بانک در پیاده‌سازی یک مدل آزمایشی ارز دیجیتالی فعالیت خواهد نمود.


بیشتر بخوانید :استخراج پول الکترونیکی با سوءاستفاده از سیستم‌های کاربران


وزیر ارتباطت و فناوری اطلاعات پیاده سازی ارز دیجیتالی بومی در کشور را پایه‌ای برای آشنایی بیشتر شهروندان با این مقوله عنوان کرد. وی در مورد این واقعیت که ارز دیجیتالی در نهایت خواهد آمد سخن گفت و تاکید کرد که باید هرچه زودتر در مورد آن فکری کرد.

وی در ادامه به بیان نظرات مختلف موجود در مورد ارز دیجیتالی بومی سخن گفت و اعلام کرد که درباره استفاده از ارزهای مجازی، نظرات مختلفی وجود دارد. به گفته وی مدلی که آنها قصد پیاده سازی آن در کشور را دارند قبلا در ژاپن نیز پیاده سازی شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد که آنها قصد دارند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، یک مدل آزمایشی را برای تصمیم‌گیری‌های نهایی اجرایی کننند.

امکان دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد تجاوز به حریم خصوصی کاربران و ارز دیجیتالی به رفع مشکل اینترنت در روستاها نیز اشاره کرد و اعلام نمود که به دلیل فراگیری استفاده از اینترنت همراه در کشور، آنگونه که باید از ظرفیت شبکه اینترنت خانگی استفاده نمی‌شود.

وی تاکید نمود که پوشش اینترنتی استان‌ها براساس آنچه که در برنامه ششم توسعه اعلام شده است، باید در چهار محور اصلی خود به سرانجام برسد. وی در ادامه اضافه کرد که مشکل دسترسی به اینترنت تا 22 بهمن در 10 هزار روستا حل شد.


بیشتر بخوایند : شکایت‌ مردم از مشکلات کم ‌فروشی اینترنت در رسانه ها


آذری جهرمی به موازی بودن قوانین فعلی با قوانینی که در لوایح پنج‌گانه حقوق فناوری اطلاعات وجود دارد اشاره کرد و اعلام نمود که قوانین جدید بر قوانین قبلی ارجحیت دارند. محمد جواد آذری تاکید کرد که اگر قرار باشد بندی بر قوانین اضافه شود، آن بند بر بقیه مفاد قبلی ارجح خواهد بود.

وی همچنین به لایحه ارائه شده از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه اشاره کرد و اعلام نمود که لایحه وزارت ارشاد بیشتر به بحث نشر پرداخته است که در این مورد دو راهکار وجود دارد. اولین راهکار این است که قانون را به بحث و تبادل نظر گذاشت و در ادامه نسبت به اصلاح آن اقدام کرد و یا اینکه از طریق مجلس، سعی در حل مساله نمود.


بیشتر بخوانید : بازنگری در قانون جرایم رایانه‌ای و لایحه نظام حقوقی فناوری اطلاعات


 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر