;
coinex

استخراج پول الکترونیکی با سوءاستفاده از سیستم‌های کاربران

بازار ارزهای مجازی داغ است و باعث شده تا بیشتر کاربران به فکر استخراج پول الکترونیکی ، آن هم به روش ‌های غیرقانونی باشند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام نموده است که این وزارتخانه گزارشی در مورد سوءاستفاده برخی سایت‌های اینترنتی و خبری از CPU سیستم کاربران دریافت کرده است. به گقته محمد جواد آذری جهرمی هدف این سایت‌ها از چنین کاری استخراج پول الکترونیکی بوده است.

محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه همایش نظام حقوقی فناوری اطلاعات اعلام نمود که براساس گزارشات متعدد مرکز ماهر، برخی وب سایت‌ها از کدها و اسکریپت‌هایی در سایت‌های خود استفاده می‌کنند، که با استفاده از آنها قادرند CPU سیستم‌های کاربران را در اختیار بگیرند و از آن برای استخراج پول الکترونیکی استفاده کنند.

تکنیکی جدید برای استخراج پول الکترونیکی

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد استخراج پول الکترونیکی اعلام نمود که آنها این موضوع را به عنوان دزد کد می‌شناسند. به گفته وی این عمل بدون اطلاع کاربران انجام می‌شود و آنها از این موضوع هیچ گونه اطلاعی نخواهند داشت. وی در توضیح این فرایند اضافه کرد، وقتی شخصی به وب سایتی مراجعه می‌کند تا زمانی که در آن وبسایت حضور داشته باشد، از CPU و پردازنده سیستم وی برای استخراج پول الکترونیکی استفاده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاوه بر اینکه اعلام نمود که این فرایند کاری غیراخلاقی و غیرقانونی است، تاکید نمود که آنها حتما نسبت به پیگیری ادله حقوقی و همچنین برخورد با متخلفان در این خصوص اقدام خواهند کرد.


بیشتر بخوانید : راهنمای تهیه و استخراج بیت کوین ؛ چگونه بیت کوین داشته باشیم؟


به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استفاده از فرآیند دزد کد و ارزکاوی برای استخراج پول الکترونیکی ، باعث می شود که هم مصرف برق کاربران افزایش یابد و هم پردازشگر سیستم آنها نیز اشغال شود. وی همچنین در ادامه اضافه کرد که برخی وبسایت‌هایی که چنین اقدامی را انجام می‌دادند، هک شده بودند و حتی بدون اطلاع آنها چنین کدهایی در این وب سایت‌ها قرار داده شده بود تا این اقدام انجام گیرد.

آذری جهرمی ادامه داد که مرکز ماهر توانسته است این وب سایت‌ها را شناسایی کند. به گفته وی این موضوع به مدیران این وب سایت‌ها نیز اطلاع داده شده تا بتوانند نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند و مشکلی از این نظر برای آنها وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط مرکز ماهر در این زمینه، ادامه داد که برخی از وبسایت‌ها هک نشده‌اند و خود به صورت آگاهانه اقدام به انجام چنین کاری نموده‌اند. یعنی مدیران فاوای دستگاه‌ها و مدیران فاوای سایت‌های خبری، خود به صورت عامدانه این کدها را درون صفحات قرار داده و از آنها برای استخراج پول الکترونیکی استفاده می‌کنند.

برخورد با استخراج کنندگان غیرقانونی پول‌های الکتریکی

محمد جواد آذری جهرمی تاکید نمود که با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند حتما برخورد خواهد شد و پیگیری‌های لازم نیز در حال انجام است. وی ادامه داد که در این زمینه از مرکز ماهر خواسته است که برای انجام پیگیری‌های حقوقی ادله قانونی را جمع آوری کنند و موضوع را برای برخورد به دادستانی ارجاع دهند.

جهرمی این عمل را یک دزدی آشکار در فضای مجازی دانست که بدون اطلاع مشترک انجام می‌شود و افزود که دانش گرید کامپیوتینگ یک دانش محترم است اما اگر قرار باشد با استفاده از این تکنولوژی و بدون اطلاع و رضایت مشترکین، از ظرفیت رایانه و هزینه برق مصرفی آنها استفاده شود، کاری بسیار غیراخلاقی خواهد بود و باید جلوی آن را گرفت.


بیشتر بخوانید : استخراج انواع پول الکترونیکی با سیستم عامل اندروید؛ پول مجازی داشته باشید!


وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد استخراج پول الکترونیکی با استفاده از تکنیک دزد کد، ادامه داد که آنها به کسانی که تاکنون از این روش برای استخراج پول الکترونیکی استفاده کرده‌اند اطلاع داده‌اند و با آنها اتمام حجت کرده‌اند که به چنین اقدامی خاتمه دهند. وی ادامه داد که آنها علاقه‌ای به متخلف معرفی کردن بعضی از این سایت‌ها ندارند اما در صورتی که این افراد از این اقدام دست برندارند، از طریق ادله حقوقی و فنی که توسط مرکز ماهر جمع آوری شده است و همچنین بر مبنای اطلاعات خزشگرها و پیگیری کدها، یک جمع بندی کلی انجام خواهند داد و آن را برای برخورد به دادستانی ارائه می‌دهند.

اقدامات وزارت ارتباطات برای پیاده سازی اولین ارز دیجیتالی بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد استخراج پول الکترونیکی ، به موضوع پیاده سازی ارز دیجیتالی بومی در کشور اشاره نمود و اعلام کرد که ارز دیجیتالی بومی پدیده‌ای است که هم در کشور ایران و هم در کشورهای دیگر بسیار مورد توجه افراد است. به گفته وی چون متولی مساله ارز و نظام مالی، بانک مرکزی است، کشور با یک فقدان آگاهی در مجموعه‌های دست اندرکار در این حوزه رو به رو است.


بیشتر بخوانید : اولین ارز دیجیتالی بومی به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی می‌شود!


علت ورود وزارت ارتباطات به موضوع ارز دیجیتالی بومی

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد استخراج پول الکترونیکی و ارز دیجیتالی بومی، در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع ورود کرده است، اعلام نمود که این امر دارای دو رویکرد است. به گفته وی وزارت ارتباطات هم می‌تواند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و اعلام کند که این موضوع وظیفه سایر دستگاه‌هاست و هم می‌تواند فعالانه به این موضوع ورود کند و با سایر دستگاه‌ها نیز هم افزایی داشته باشد.

وزیر ارتباطات ادامه داد، که بانک مرکزی تاکنون پژوهش‌های خوبی در مورد ارز دیجیتالی داشته است، اما این فرایند یک فرایند بین بخشی است و وزارت ارتباطات تصمیم گرفته تا با ظرفیت پست بانک مدل آزمایشی این فرآیند را پیاده سازی کند.

وی در ادامه در مورد فراخوان این حوزه سخن گفت و ادامه داد که این فراخوان به زودی اعلام می شود. وی در ادامه از اینکه این مدل آزمایشی ارز دیجیتالی در کشور بتواند مدل آزمایشی پایه‌ای باشد و به افزایش اطلاعات افراد علاقه مند به این حوزه کمک کند، اظهار امیدواری نمود.

ابهامات مختلف فضای مجازی در مورد ارز دیجیتالی

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه‌ی توضیحات خود در مورد ابهامات و گزارشات متعدد مربوط به ارزهای دیجیتالی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد که برخی از افراد ارزهای دیجیتالی را پایه پولشویی می‌دانند و ادعا دارند که بی انضباطی مالی را باعث می‌شود. وی ادامه داد که برخی از افراد نیز اعلام کرده‌اند که ارز دیجیتالی در فضای تحریم به نفع کشور است و لازم ست که کشور در این مسیر حرکت کند. به گفته وی بعضی از افراد اعلام کرده‌اند که وزارت اطلاعات لازم نبود در این امر ورود کند و بعضی دیگر نیز ادعا دارند که مسئله پول دیجیتالی غیرحاکمیتی است و نباید آن را حاکمیتی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مورد ادامه داد که آنها برای پیاده سازی مدل بومی ارز دیجیتالی به تمامی این چالش‌ها توجه خواهند کرد و تمام ابعاد و چاچوب آن را در نظر خواهند گرفت. وی همچنین تاکید نمود که در این زمینه از ظرفیت نیروهای خلاق برای آگاهی بخشی و تصمیم سازی استفاده خواهند کرد.

آذری جهرمی در ادامه اعلام کرد که در حوزه ارز دیجیتال زمان بسیار کم است و تاکید نمود که آمارهای غیررسمی از تراکنش‌های مربوط به پول‌های الکترونیکی در صرافی‌ها خیره کننده هستند. به گفته وی کشور نیازمند داشتن ضوابط برای استفاده از این فرآیند است، البته این بازار تا حدودی سقوط کرده و مقداری اعتماد عمومی در مورد آن از بین رفته اما مجددا رشد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید : معرفی با ارزش ترین و معروفترین ارزهای دیجیتالی در دنیا


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر