;
coinex

رونمایی از امن ترین موبایل دنیا ؛ یک تلفن همراه هوشمند و ایمن

امن ترین موبایل دنیا رونمایی شد. این موبایل پیامک ها را پس از خواندن کاربر پاک می کند و برای باز کردن قفل دستگاه، نیاز به احراز هویت دو مرحله ای دارد.

به گزارش تکراتو، استارت آپ امنیت سایبریDark Matter در کنگره جهانی موبایل از امن ترین موبایل دنیا به نام   KATIM رونمایی کرد. این موبایل دارای نمایشگر ۵.۲ اینچی شبیه یک تلفن هوشمند معمولی اما مجهز به فناوری های متعددی است. نمونه‌ای از امن ترین موبایل دنیا در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ رونمایی شد اما نسخه تجاری آن در کنگره امسال عرضه گردید.

بررسی امن ترین موبایل دنیا

امن ترین موبایل دنیا مجهز به فناوری پیشرفته رمزگذاری است که هک آن غیر ممکن است. در صورت سرقت موبایل، دستگاه منفجر نمی شود بلکه دارای ویژگی خاصی است که پس از مدت زمان مشخصی پیام های کاربر را به طور خودکار از بین می برد. با کمک این ویژگی پیام ها پس از خواندن کاربر پاک می شوند و به این ترتیب  فقط چشمان کاربر آنها را رصد می کند! علاوه بر این موارد  کارمندانDark Matter  خود قادرند تا در صورت سرقت این امن ترین موبایل دنیا ، آن را از راه دور کنترل کنند و در صورت رصد هرگونه دستکاری در دستگاه، اطلاعات را نیز پاک کنند.

امن ترین موبایل دنیا مجهز به یک الگوریتم قدرتمند رمزگذاری است که هکرها برای دسترسی به اطلاعات موجود در موبایل باید کلید های رمزگذاری شده دستگاه را هک کنند. این کلیدها در یک کارت میکرواس دی ذخیره شده اند که روی هیچ موبایل دیگری فعال نمی شوند. این  کارت همچنین حاوی اطلاعات شخصی مانند نام ورود و پسوردهای کاربر است. البته کاربرانKATIM  برای باز کردن قفل دستگاه باید فرایند احراز هویت دو مرحله ای را پشت سربگذارند.


بیشتر بخوانید: افزایش امنیت اندروید ؛ سیستم عامل اندروید ایمن تر می‌شود!


بررسی ویژگی های امن ترین موبایل دنیا

جالب ترین ویژگی این موبایل امن ، shield mode  نام دارد. این ویژگی قادر است تا میکروفون، دوربین، بلوتوث و حسگرهای حرکت دستگاه را قطع کند و به این ترتیب امکان جاسوسی از مکالمات فرد نیز در این حالت از بین خواهد رفت. این ویژگی با کمک دکمه ای در کنار موبایل فعال می شود.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر