;
coinex

بیل گیتس احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را رد کرد!

احتمال کاندیداتوری بیل گیتس در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا رد شد. درواقع این جمله خود گیتس است که تلاشی برای اخذ منصب ریاست جمهوری ایالات متحده نخواهد کرد.

رئیس‌ جمهور گیتس؟ گیتس/بافت در ۲۰۲۰؟ یک کاخ سفید در سیاتل؟ اگر از مشتاقان تکنولوژی هستید و ریاست یکی از غول‌های این عرصه بر کاخ سفید شما را به وجد می آورد، متاسفانه باید شما را ناامید کنیم. بیل گیتس رئیس جهمور آمریکا نخواهد شد. این موضوع اتفاق نخواهد افتاد!

بیل گیتس، این بیلیونر خیرخواه و از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت، در پرسش و پاسخ اینترنتی وبسایت ردیت (Ask Me Anything) در روز سه شنیه، بیان داشت که هیچ تمایلی برای حضور در انتخابات 2020 و نشستن بر کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.


بیشتر بخوانید: زندگی‌نامه بیل گیتس ؛ موسس مایکروسافت


در ششمین پرسش و پاسخ بیل گیتس ، رئیس شرکت مایکروسافت، در ردیت، از او در مورد تمایل نسبت به حضور او به عنوان کاندید انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پرسیده شد و پاسخ او کاملا روشن بود : خیر !

بنیان‌گذار مایکروسافت همچنین از مبارزه با بیماری آلزایمز، مصرف مواد غذایی تراریخته و تنها غذایی که درست می کند، صحبت کرد.

گیتس نوشت:

تلاشی برای اخذ منصب رئیس جمهوری نخواهم کرد، چرا که به شدت به کار خود همراه با ملیندا در “بنیاد بیل و ملیندا گیتس” و نیز در خارج از بنیاد متعهد هستم که این موضوع اجازه فکر کردن به موارد دیگر را نمی‌دهد. کاملا موافقم که باید رئیس جمهوری داشته باشیم که در مورد نقش ایالات متحده در دنیا تفکر طولانی مدت داشته باشد. در چنین مقامی می‌بایست به تحقیق در مورد ریشه‌کن شدن بیماری‌ها و هزینه‌های بالای آنها، مقابله با تغییرات اقلیم و نیز بهبود وضعیت آموزشی اهیمت داد.

متاسفانه گیتس به شدت درگیر مسائل بنیاد خود است. او همچنین در پروژه‌ای برای مقابله با بیماری آلزایمر، که پدر ۹۲ ساله خودش نیز از آن رنج می‌برد، حضور دارد. وی می‌گوید:

خبر خوب این است که ابزار‌های جدیدی که در اختیار داریم به درک بهتر در خصوص این بیماری، به عنوان مثال در اهمیت سلول‌های گلیال، به ما کمک می‌کنند. من کاملا خوش‌بین هستم که در ۲۰ سال آینده دارو‌های موثری برای این بیماری خواهیم داشت. به شرط آنکه تمرکز خود را بر روی جمع‌آوری داده‌ها و کمک به استارتاپ هایی که در این زمینه تشکیل می‌شوند، حفظ کنیم. من در تعدادی از این فضا‌ها حضور دارم.

شاید یکی از غافل‌گیر کننده‌ترین پاسخ‌های مدیرعامل مایکروسافت به سوالی در مورد مصرف مواد غذایی تراریخته (GMO)‌ بود. گیتس گفت :

تراریخته‌ها از سلامتی بالایی برخوردار هستند و این تکنیک پتانسیل کافی را برای حل معضل گرسنگی و سوءتغذیه دارد، اگر به روش درست از آن استفاده شود، بنابراین من تفاوتی میان مواد غذایی تراریخته و غیر تراریخته نمی‌بینم و موضوع ناامید کننده‌ای است که برخی از مردم دید خوبی به مواد تراریخته ندارند.

در این بین یکی از بامزه‌ترین سوالاتی که مطرح شد، این بود که آیا غذاهایش را خودش درست می‌کند یا به عنوان مثال تا به حال ساندویچ کره بادام زمینی برای خودش آماده کرده است؟ یا همواره عده‌ای این کار را برای او انجام می‌دهند؟

گیتس پاسخ می‌دهد:

من برخی اوقات خودم سوپ گوجه درست می کنم، جدا از آن که نوعی غذای راحت به شمار می‌آید، هنگام درست کردن آن خاطرات دوران کودکی‌ام تداعی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع : Cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر