;
coinex

اولین پیش‌نمایش اندروید پی در دهه سوم اسفندماه منتشر می‌شود

در طول چند سال گذشته گوگل اولین نسخه از ورژن‌های جدید سیستم عامل اندروید را در ماه فوریه یا مارس منتشر کرده و حال نوبت به اندروید پی (Android P) رسیده است.

گوگل همیشه نسخه‌های نهایی سیستم عامل اندروید را در ماه اوت یا سپتامبر (10 مرداد تا 9 مهر)، چند ماه قبل از معرفی و عرضه گوشی‌های پیکسل، ارائه می‌کند.

در این میان ایوان بلاس گفته است که نسخه اولیه سیستم عامل اندروید P هم احتمالا توسط این سازنده در اواسط ماه مارس منتشر می‌شود. با توجه به این امر می‌توان گفت که قبل از برگزاری رویداد Google I/O در ماه مه (حوالی اردیبهشت 97) دو نسخه اولیه دیگر هم از این سیستم عامل منتشر می‌گردد.


بیشتر بخوانید: مقابله با تبلیغات مزاحم در نسخه جدید اندروید


گوگل اغلب بین 5 تا 6 نسخه اولیه از یک سیستم عامل اندروید جدیدش را منتشر می‌کند. این امر باعث می‌شود که تیم اندروید بتواند همه مشکلات نرم افزاری یک ورژن جدید این سیستم عامل را برطرف کند و شرکت‌های نرم افزارسازی هم برنامه‌های خود را برای نسخه جدید سیستم عامل اندروید آماده کنند و از همه ویژگی‌های جدید و API یک پلت‌فرم جدید بهره ببرند.

غول دنیای مجازی همچنین اغلب نام رسمی نسخه بعدی اندروید خود را تا ماه اوت (حدود مردادماه) و قبل از انتشار آخرین نسخه اولیه از سیستم عاملش و API نهایی آن، بیان نمی‌کند؛ بنابراین تا زمان اعلام شده برای برگزاری رویداد Google I/O، باید از نسخه بعدی سیستم عامل گوگل با نام اندروید پی نام ببریم.


بیشتر بخوانید: گوگل تایید کرد: خبری از حالت شب در اندروید P نخواهد بود


انتظار نداشته باشید که ویژگی‌های زیادی را در اولین نسخه آزمایشی از سیستم عامل اندروید P ببینید. گوگل عموما چند ویژگی جزیی و جدید را در قالب اولین و دومین نسخه آزمایشی از ورژن جدید پلتفرمش ارائه کرده و سپس در خلال رویداد Google I/O خود ویژگی‌های برجسته‌تر آن را معرفی می‌کند.

همه کاربران و منتقدان می‌خواهند بدانند که گوگل از سال گذشته تاکنون مشغول اضافه کردن چه ویژگی‌هایی به سیستم عامل اندروید خود بوده است؛ اگرچه برخی منابع خبری جزییات مختصری را در مورد بعضی از قابلیت‌های جدید نسخه نهم سیستم عامل اندروید منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر