;
coinex

بررسی اپلیکیشن سکه ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن مالی سکه بدانید

اپلیکیشن سکه یکی دیگر از ابزارهای بسیار کاربردی برای پرداخت‌های روزانه و انجام خدمات مالی روزمره است که توسط یکی از بزرگترین بانکهای کشور پشتیبانی می‌شود. در ادامه به بررسی اپلیکیشن سکه می‌پردازیم.

طبق اعلام بانک مرکزی مساله تراکنش‌های مالی از طریق روش‌های الکترونیکی پیشرفت قابل توجهی داشته است. بخش اعظمی از تراکنش‌های مالی از طریق روش‌های الکترونیکی در حال حاضر در اختیار کدهای USSD بوده و پس از آن اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی جایگاه بعدی را در اختیار دارند.

اما نکته‌ای که در آمارهای اعلام شده توسط بانک مرکزی مشهود است، رشد چشمگیر استفاده از اپلیکیشن‌های مالی در بین کاربران ایرانی در ماههای اخیر است که شاید دلیل این اتفاق، تبلیغات فراوانی است که از طریق مسئولین این اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد. طبق آمارهای منتشر شده توسط این نهاد مالی، اپلیکیشن‌های مالی توانسته‌اند آمار درآمدهای خود را به کدهای USSD نزدیک کنند و شاید به زودی آمار استفاده از این ابزار مالی از رقیب خود جلو بزند.

اما بیان این گزارش‌ها از این جهت بود که آمارهای این‌چنینی بسیاری از بانکها را برای راه‌اندازی این خدمات وسوسه می‌کند تا بتوانند از تراکنش‌های مالی کلان انجام شده در این بازار بهره ببرند. توجه کنید که وجود بیش از 200 میلیون سیم کارت در کشور و نیاز روزانه آنها به شارژ یا پرداخت قبض مصرفی چه عدد وسوسه انگیزی برای بانکهاست که بخواهند با یک سرمایه گذاری ناچیز چند صد میلیونی، یک ابزار حرفه‌ای برای کسب سهم خود از این بازار داشته باشند.

شرکت به پرداخت ملت نیز از این ماجرا عقب نمانده و پس از اپلیکیشن‌های مختلف مانند آپ، هف هشتاد، تاپ و …. اقدام به راه‌اندازی یک اپلیکیشن اختصاصی کرده است که بسیاری از امکانات مورد نیاز کاربران برای انجام تراکنشات روزمره را به آنها می‌دهد و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق این اپلیکیشن مالی خوب، نیازهای مالی خود را مرتفع کنند.

قطعا وجود این تعداد از اپلیکیشن‌های مالی شاید بی‌دلیل باشد ولی قطعا سرمایه‌ گذاری بانکهای مختلف برای حضور در این بازار پرسود نشان از کمبودهایی دارد که نیاز به رفع آنها وجود دارد و این بانکها که معمولا جایی نمی‌خوابند که زیرشان آب برود، طبیعتا با ارائه امکانات متفاوت و یا ارائه کیفیت بهتر در خدمات، سعی در جذب کاربران دارند که در ادامه به موارد خاصی از این اپلیکیشن می‌پردازیم که باعث شده است اپلیکیشن سکه که کمی دیر به مارکت‌های اندرویدی وارد شده است، مزیت‌های خوبی برای کاربران به همراه داشته باشد.

یکی از دلایلی که باعث شده است این اپلیکیشن مورد توجه حدود 800 هزار کاربر در ایران قرار بگیرد، امکانات ویژه‌ایست که برای کارت بانک ملت در نظر گرفته است. این امکان به دلیل گستردگی مشتریان بانک ملت، با استقبال خوبی روبه رو شده که البته این امکان در اپلیکیشن 724 نیز وجود داشت که در حین بررسی آن، به این موضوع اشاره کردیم.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن 724


در ادامه بررسی اپلیکیشن سکه به مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌پردازیم که قابلیت‌های اصلی آن محسوب شده و از موارد جزئی چشم‌پوشی می‌نماییم. همچنین پس از مطرح کردن ویژگی‌های اصلی این اپلیکیشن و برنامه بانکی، به ضعف‌هایی که در این بررسی به آن برخورد کردیم، می‌پردازیم.

بررسی اپلیکیشن سکه و ویژگی‌های آن

اپلیکیشن سکه همانند اپلیکیشن‌های مشابه مالی بسیاری از امکانات موردنیاز کاربران را دارد، ولی بعضی از موارد این اپلیکیشن بیش از موارد دیگر به چشم می‌آید که از جمله آن امکان پرداخت NFC و امکان استفاده از خدمات گردشگری این اپلیکیشن است که مورد استفاده یوزرهای آن قرار می‌گیرد.

کارت به کارت کنید و امتیاز بگیرید

یکی از بهترین و اصلی‌ترین امکانات اپلیکیشن سکه، امکان کارت به کارت از طریق بیش از 20 کارت بانکی موجود در کشور است که به راحتی کاربران می‌توانند مبلغ موردنظرشان را ار طریق این برنامه به همه کارتهای عضو شتاب منتقل کنند.

یکی از دلایل اصلی کاربران برای مراجعه به دستگاههای خودپرداز، استفاده از خدمات کارت به کارت است که این کاربرد در اپلیکیشن‌ها ایجاد شد تا متشریان بتوانند از مراجعه بی‌مورد به این دستگاهها بی‌نیاز شوند و به طور کامل خدمات ابتدایی بانکی را از طریق اپلیکیشن در اختیار داشته باشند.

در اپلیکیشن سکه امکان انتقال وجه از مبدا: بانک ملت، بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک اقتصاد نوین، بانک آینده، بانک دی، بانک سامان، بانک انصار، بانک شهر، پست بانک ایران، بانک مهر اقتصاد، بانک سرمایه، بانک قوامین، بانک حکمت ایرانیان، بانک صنعت و معدن، بانک گردشگری، بانک ایران زمین و بانک خاورمیانه به تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب امکان پذیر است.

مشتری صرفا کارمزد تعیین شده توسط بانک مرکزی را به اپلیکیشن پرداخت می‌کند و هیچ هزینه جداگانه و اضافه‌ای از او برای این کار کسر نمی‌شود. برای انتقال وجه کارت به کارت از طریق اپلیکیشن سکه، صرفا کافیست اطلاعات کارت مبدا و کارت مقصد و مبلغ مورد نظرتان را وارد کنید و سپس در صورت صحت اطلاعات وارد شده به صفحه دیگری مراجعه می‌کنید که اطلاعات پرداخت کارت بانکی خودتان پرسیده می‌شود و انتقال وجه انجام می‌شود.

نکته جالب در بررسی اپلیکیشن سکه، زیبایی ظاهری این اپلیکیشن در پرداخت بود که در سایر اپلیکیشن‌های بررسی شده مشاهده نکردیم. شما با یک ظاهر گرافیکی جالبی در بخش پرداخت مواجه می‌شوید که به طور مثال این اتفاق در اپلیکیشن 724 وجود ندارد.

در اپلیکیشن آپ که به نظر ما کامل‌ترین اپلیکیشن پرداخت موبایلی ایران است این مورد ضعیف بوده و به آن توجیهی نشده است، ولی در سکه به این جزئیات پرداخت شده است و قطعا در اولین استفاده نظر شما را هم جلب خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن مالی آپ


همچنین پس از اینکه انتقال کارت به کارت شما انجام شد، امتیاز برای شما به صورت سکه محاسبه شده و در قرعه کشی‌های مختلف این اپلیکیشن برای شما محاسبه خواهد شد.

نیکوکاری کنید و سکه بگیرید!

یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی اپلیکیشن سکه، امکان کمک به صورت آنلاین به موسسات خیریه مختلف است. بسیاری از افراد به صدقه روزانه معتقد هستند و یا ماهانه مبلغی را برای کمک به نیازمندان کنار می‌گذارند، در این بخش از اپلیکیشن سکه به راحتی می‌توانید هر مقدار که دوست دارید به موسسات دلخواهتان کمک کنید، بدون آنکه محدودیتی در کار باشد.

با توجه به توضیحاتی که مسئولین این اپلیکیشن در مورد این بخش از برنامه سکه نوشته‌اند، تمامی مبالغ کمک شده در این بخش به صورت مستقیم به حساب موسسات مذکور وارد می‌شود و اپلیکیشن سکه دخل و تصرفی در این بخش ندارد.

طریقه استفاده نیز به این صورت است که شما وقتی وارد بخش نیکوکاری اپلیکیشن می‌شوید، با لیست بلندبالایی از موسسات مختلف از جمله: کمیته امداد، موسسه کهریزک، انجمن اوتیسم ایران، موسسه نیکواری مهرآفرین، مسجد جمکران، مهدیه تهران، موسسه دارالاحسان و … مواجه می‌شوید که قطعا برایتان آشنا هستند.

پس از انتخاب هر کدام از موسسات، می‌توانید مبلغ موردنظرتان را وارد کنید و به صفحه پرداخت منتقل شوید. در صفحه پرداخت، دو طریقه پرداخت وجود دارد که کاربر می‌تواند به صورت پرداخت در لحظه، پرداخت را انجام دهد و یا اینکه از اعتبار کیف پول خود استفاده کند. استفاده از اعتبار کیف پول از تلف شدن وقت کاربر برای پرداخت، جلوگیری می‌کند.

البته استفاده از کیف پول در اپلیکیشن سکه پروسه‌ای دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با اپلیکیشن سکه ، شارژ خریداری کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن سکه، امکان خرید شارژ ایرانسل و همراه و رایتل است که به راحتی برای کاربران امکان‌پذیر است. یکی از مشکلات موجود در مورد شارژ‌های کاغذی، آسیب‌های مختلفی است که در این زمینه وجود دارد؛ ولی کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های مشابه اپلیکیشن سکه، بسیار سریعتر و بهتر و با آسیب کمتر به محیط زیست اقدام به خرید شارژ برای اپراتورهای مختلف نمایند که این شارژها در مبالغ مختلف قابل خریداری بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

پس از انتخاب مبلغ موردنیاز برای خرید شارژ، شما به صفحه پرداخت وارد می‌شوید که می‌توانید به صورت پرداخت در لحظه با کارت بانکی و یا پرداخت از کیف پول، اقدام به پرداخت هزینه شارژ نمایید.

نکته جالب توجه در این بخش از اپلیکیشن سکه که در نود درصد اپلیکیشن‌های مشابه مالی وجود ندارد، امکان شارژ سیم کارت به اندازه دلخواه است که در بخش شارژ ایرانسل وجود دارد. به طور مثال شما می‌توانید مثلا 15467 تومان شارژ خریداری کنید و هزینه آن را البته با 9 درصد ارزش افزوده پرداخت کنید.

با این امکان اپلیکیشن سکه دیگر نیاز نیست که صرفا و لزوما از بین مبالغ موجود شارژ خریداری کنید و هر مقدار که بخواهید می‌توانید از این اپلیکشین شارژ بخرید. همچنین اگر نیاز به خرید شارژ شگفت انگیز دارید با انتخاب این گزینه در پایین نام اپراتور ایرانسل می‌توانید از تخفیف موجود در این نوع از شارژ استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن ایرانسل من


آخرین نکته در مورد بخش خرید شارژ اپلیکیشن مالی سکه، وجود اپراتورهای همراه اول و رایتل در این بخش است که باعث می شود، این اپلیکیشن جوابگوی نیاز بیش از 98 درصد کاربران تلفن همراه کشور باشد.

با اپلیکیشن سکه می‌توانید بسته اینترنت ایرانسل بخرید

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن سکه امکان خرید مستقیم بسته‌های اینترنت مختلف و متنوع اینترنت ایرانسل است که کاربران می‌توانند به راحتی و با انتخاب چند گزینه، مستقیما بسته خود را خریداری کنند و از دردرسرهای خرید بسته از طریق USSD راحت شوند.

بسته‌های اینترنت مختلف در این بخش از اپلیکیشن به صورت متنوع دسته‌بندی شده‌اند و کاربران از بین حجم‌های مختلف و همچنین مدت زمان بسته‌ها، اقدام به انتخاب بسته می‌کنند و با مراجعه به بخش پرداخت اپلیکیشن، هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

در این بخش از اپلیکیشن سکه مشترکین اعتباری، دائمی و TD-LTE ایرانسل می‌توانند بسته‌های موردنظرشان را خریداری کنند. شما پس از انتخاب بسته مورد نظرتان وارد صفحه دیگری می‌شوید که مشخصات بسته به صورت کامل نمایش داده می‌شود و توضیحاتی دیگری در مقابل شما نمایش داده می‌شود. نکته قابل توجه در این بخش توضیحی است که در بخش قیمت وجود دارد و آن اضافه شدن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ایست که در همه انواع خری بسته و شارژ وجود دارد.

البته بهتر بود مسئولین این اپلیکیشن قیمت بسته‌ها را همراه با محاسبه این مالیات نمایش می‌دادند تا کاربران بتوانند با توجه به نقدینگی خود نسبت به انتخاب بسته‌ها اقدام کنند. در ادامه بیشتر به این ضعف خواهیم پرداخت.

پس از تایید نوع بسته و توضیحات ارائه شده، کاربران به صفحه پرداخت منتقل می‌شوند که می‌توانند از طریق کارت بانکی و یا کیف پول نسبت به پرداخت هزینه بسته اقدام کنند.

پرداخت قبوض خود را با اپلیکیشن سکه انجام دهید

بخش دیگری از اپلیکیشن سکه که جزو مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود، بخش پرداخت قبوض آن است که دردسر پرداخت از طریق دستگاههای خودپرداز را از سر مشتریان کم می‌کند. قطعا صف‌های طولانی دستگاههای خودپرداز در زمان واریز یارانه و یا توزیع فیش‌های مختلف مصرفی را مشاهده کرده‌اید که البته این موضوع با حضور اپلیکیشن‌های مالی و روش‌های پرداخت الکترونیکی بسیار کم شده است.

در برنامه سکه کاربران به راحتی از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانند قبوض خود را پرداخت کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق بارکد و با اسکن شابک موجود در قبوض، نسبت به پرداخت قبض‌های مصرفی خود اقدام کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های اپ سکه بخش پرداخت قبض موبایل است که مخاطب اصلی این بخش مشتریان سیم کارت دائمی همراه اول هستند که مشکل و معضل پرداخت قبوض خود را دارند. در این بخش از اپلیکیشن سکه به راحتی می‌توان با وارد کردن شماره موبایل خود قبوض میان‌دوره و پایان‌دوره را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت هر کدام از آنها اقدام کرد.

پس از وارد کردن شماره موبایل، رقم میان‌دوره و پایان‌دوره، نمایش داده می‌شود که با انتخاب و لمس هر کدام از آنها صفحه مشخصات قبض نمایش داده می‌شود که کاربر می‌تواند پس از بررسی اطلاعات پرداخت نسبت به پرداخت آنها اقدام نماید. البته اگر شماره قبض خود را دارید می‌توانید از همان ابتدا با همین شماره نسبت به پرداخت اقدام کنید.

اگر اهل تخلف در رانندگی هستید ، اپلیکیشن سکه را داشته باشید!

معمولا بسیاری از ما ایرانی‌ها که رانندگی می‌کنیم، تجربه یک یا چند بار جریمه را داریم؛ حتی اگر اهل تخلف نباشیم. به طور مثال اگر از پشت به خودروی دیگری بزنید و تصادف کنید، پلیس قطعا برگ جریمه‌ای برای شما در نظر خواهد گرفت و جدا از خسارتی که باید بپردازید، باید نسبت به پرداخت قبض جریمه نیز اقدام کنید.

برای پرداخت قبوض جریمه معمولا می‌بایست به شعب بانکها مراجعه می‌کردیم و از این طریق قبوض را پرداخت می‌کردیم که معمولا بانک ملی برای این کار انتخاب می‌شد که شلوغی این بانک، قطعا نصف روز را از بسیاری از ما می‌گرفت و باعث می‌شد که وقت زیادی از ما تلف شود.

با حضور دستگاههای خودپرداز بخشی از این مشکل حل شد؛ ولی وجود مشکلاتی در زمینه تسویه حساب بانکها با راهنمایی رانندگی باعث می‌شد بعضا اشتباهاتی در پرداخت جرائم پیش بیاید که بسیاری از افراد عطای پرداخت الکترونیکی را به لقای آن می‌بخشیدند؛ ولی با حضور اپلیکیشن‌های مالی مانند اپلیکیشن سکه این موضوع حل شد.

در حال حاضر اپلیکیشن سکه همانند سایر اپلیکیشن‌های مالی مانند هف هشتاد، آپ و اپلیکیشن تاپ از این امکان برخوردار بوده و تسویه‌های نهایتا 72 ساعته در این اپلیکیشن صورت می‌گیرد تا مشکلات قبلی در مورد جریمه‌های رانندگی برای رانندگان پیش نیاید.

برای پرداخت قبوض جرائم رانندگی از طریق این اپلیکیشن می‌توانید وارد بخش جریمه خودرو شوید و پس از وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نمایید. همچنین می‌توانید از طریق بارکدخوان نسبت به پرداخت قبض اقدام کنید.

خدمات گردشگری اپلیکیشن سکه

یکی از بخش‌های اختصاصی که در بررسی اپلیکیشن سکه با آن برخورد کردیم، امکان استفاده از خدمات گردشگری است که با همکاری یکی از آژانس‌های گردشگری ایرانی انجام می‌شود. پس از ورود به این بخش از اپلیکیشن سکه با گزینه‌های مختلفی از جمله پرواز داخلی، پرواز خارجی، هتل خارجی، اتوبوس و هتل داخلی مواجه می‌شوید که البته چیزی از تخفیف‌های ویژه برای کاربران سکه گفته نشده است.

همچنین این خدمت بر خلاف اپلیکیشن آپ که به طور اختصاصی خدمات فروش بلیت قطار را ارائه می‌دهد، صرفا یک مبدا ورودی به صفحه اینترنتی خدمات گردشگری است که به طور کلی کاربر از محیط اصلی سکه خارج می‌شود که در ادامه بیشتر به این ضعف اشاره خواهیم کرد.

خریدهای خود را بدون کارت و با سکه انجام دهید

یکی از امکانات ویژه اپلیکیشن سکه که در مورد اپلیکیشن آپ و 724 نیز گفته شد، امکان خرید بدون کارت از فروشگاههای طرف قرارداد به پرداخت ملت است. در این امکان خاص، کاربران اپلیکیشن سکه می‌توانند در صورت مراجعه به فروشگاههای دارای دستگاه پوز به پرداخت ملت، از قابلیت پرداخت مستقیم آن استفاده کنند که دیگر نیاز به کارت نخواهد بود.

این امکان اپلیکیشن سکه برای افرادی که معمولا در همراه داشتن کارت بانکیشان فراموشی دارند، استفاده زیادی داشته و به طور خاص می‌توان گفت در صورتیکه به لیست فروشگاههای و مراکز خدماتی طرف قرارداد به پرداخت ملت دسترسی دارید، می‌توانید به کلی کارت بانکی خود را کنار بگذارند.

طریقه کار این اپلیکیشن بدین صورت است که پس از ورود به بخش پرداخت اپلیکیشن سکه، شما می‌بایست شماره پایانه فروشگاه یا مرکز خدماتی را وارد کنید و مبلغ پرداخت را مشخص کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، مشخصات پایانه خدماتی نمایش داده می‎شود و در صورتی که همه مشخصات درست بود، می‌توانید به صفحه پرداخت بروید و مبلغ مشخص شده را پرداخت نمایید.

پس از پرداخت اطلاعات پرداختی برای شما و فروشنده ارسال می‌شود تا از صحت انجام تراکنش مطمئن شوید.

اگر کارت بانک ملت دارید ، اپلیکیشن سکه مناسب شماست

دیگر بخش از قسمت‌های اپلیکیشن سکه بخش خدماتی است که مربوط به کارتهای بانک ملت بوده و دارندگان کارتهای بانکی از این نهاد مالی می‌توانند خدمات اختصاصی‌تر را از سکه دریافت کنند. به طور مثال کاربران بانک ملت می توانند موجودی کارتشان را ببینند و خلاصه وضعیت را مشاهده کنند.

کیف پول سکه ، چیزی برای شانس شما

یکی دیگر از بخش‌های قابل ذکر برای اپلیکیشن سکه، بخش کیف پول آن است که کاربران می‌توانند با شارژ این بخش، از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند. به طور مثال شما می توانید 50 هزار تومان در این بخش اعتبار وارد کنید و در خرید شارژ، پرداخت قبوض، پرداخت صدقات، خرید بسته‌های اینترنت و دیگر خدمات مالی استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد موجود در صفحه کیف پول سکه، بخش امتیازات است که در ازای تراکنش‌های مختلف به کاربران تعلق می‌گیرد. کاربر می‌تواند با تبدیل کردن این امتیازات به “سکه” از شانس برنده شدن در قرعه کشی‌های این اپلیکیشن بهره‌مند شود.

همچنین شما می‌توانید در این بخش کارتهای بانکی خود را اضافه کنید و در این اپلیکیشن نگهداری کنید. این امکان به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند در زمان مورد نیاز کارتهای ذخیره شده را برای پرداخت خریدهایشان استفاده کنند و از اتلاف وقت جلوگیری کنند.

البته طبق توضیحاتی که در صفحه سوالات متداول این اپلیکیشن وجود دارد، کاربران نیازی به ذخیره‌سازی اطلاعات کارت بانکیشان ندارند و در صورت عدم تمایل به این کار می‌توانند از این بخش بگذرند.

در بخش توضیحات این اپلیکیشن، برای تراکنش‌های مختلف امتیازات متنوعی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. لازم به ذکر است برای قرعه‌کشی هر ۱۰ امتیاز یک شانس در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند از طریق زیر کسب کنند:

پرداخت: ۲۰ امتیاز، شارژ کیف پول: ۱۵ امتیاز، خرید شارژ: ۱۵ امتیاز،  پرداخت قبض: ۱۰ امتیاز، خرید شارژ اینترنت: ۱۰ امتیاز، نیکو کاری: ۴۰ امتیاز، دعوت از دوستان: ۵۰۰ امتیاز، تکمیل پروفایل: ۹۰۰ امتیاز

سوابق تراکنش‌های خود را ببینید

از دیگر بخش‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن سکه بخش سوابق تراکنش‌های انجام شده در آن است که به کاربر امکان می‌دهد تا به سابقه همه تراکنش‌های خود دسترسی داشته باشد. به طور مثال اگر کارت به کارت کرده‌اید و به اطلاعات آن احتیاج دارید و یا به سوابق خرید شارژهای خود برای برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه‌ها احتیاج دارید، می‌توانید از طریق این بخش به سوابق کل تراکنش‌های خود با جزئیات تمام دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

رابط کاربری زیبا و قابل توجه

آخرین ویژگی قابل ذکر برای اپلیکیشن سکه، طراحی زیبا و دل‌نشین این اپلیکیشن است. در مورد طراحی جدید اپلیکیشن 724 گفته بودیم که این اپلیکیشن زیباترین اپلیکیشن مالی موجود در مارکتهای اندرویدی است. به نظر ما اپلیکیشن سکه از نظر سادگی و طراحی سبک خوبی داشته و می‌تواند در سه رتبه برتر از نظر طراحی قرار بگیرد.

اپلیکیشن سکه چه ضعف‌هایی دارد؟

این اپلیکیشن نیز همانند سایر اپلیکیشن‌های موجود دارای ضعف‌هایی است که صرفا برای کمک و راهنمایی به مسئولین این اپلیکیشن مطرح می‌کنیم که امیدواریم همانند اپلیکیشن هف هشتاد که مشکل نبود امکان خرید بسته‌ها را دید و آن را رفع کرد، اپلیکیشن سکه نیز ضعف‌های زیر را مرتفع کند.

نبود امکان خرید بسته‌های اینترنت همراه اول و رایتل

یکی از بزرگترین اشکالات موجود در این اپلیکیشن، عدم امکان خرید بسته‌های اینترنت دو اپراتور بزرگ کشور است که طبیعتا برای بسیاری از کاربران مهم است. این اپلیکیشن صرفا امکان خرید بسته‌های اینترنت ایرانسل را دارد و اگر قصد خرید بسته‌های همراه اول و رایتل حتی شاتل و دیگر اپراتورهای مجازی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از دیگر اپلیکیشن‌های مالی استفاده کنید.

عدم دسترسی به امکان مشاهده موجودی حساب

یکی از تبلیغات مربوط به این اپلیکیشن، امکان مشاهده موجودی حساب است که البته در سایر اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارد؛ ولی ما در بررسی‌هایمان متوجه شدیم به جز بخش مخصوص کارتهای بانک ملت، برای دیگر کارتهای بانکی این امکان وجود ندارد. البته شاید ما نتوانستیم این بخش را پیدا کنیم، ولی تقریبا جایی نمانده در این اپلیکیشن که بررسی و جستجو نکرده باشیم.

عدم امکان خرید شارژ شگفت‌انگیز برای رایتل

یکی از انواع شارژ برای سیم کارتهای اپراتور رایتل، امکان شارژ شگفت انگیز است که کاربران می‌توانند از طریق آن حدود 20 درصد شارژ بیشتر دریافت کنند. البته محدودیت‌هایی برای استفاده کل شارژ اعمال می‌شود. در این اپلیکیشن امکان خرید این نوع از شارژ وجود ندارد.

بخش گردشگری ظاهر جذابی ندارد

یکی از بخش‌های ویژه اپلیکیشن سکه، بخش گردشگری آن است که صرفا یک صفحه اینترنتی متصل به سایت یک آژانس گردشگری است. در دید اول ابتدا فکر می‌شود که این امکان همانند اپلیکیشن آپ به صورت کامل درون اپلیکیشن قرار دارد، پس از لمس بخش گردشگری، به یک صفحه اینترنتی منتقل می‌شوید که همه چیز در سایت جداگانه انجام می‎‌شود.

نرخ های خرید شارژ و بسته های اینترنتی واقعی نیست

یکی دیگر از اشکالات موجود در اپلیکیشن سکه، عدم اعلام نرخ واقعی و نهایی شارژ و بسته‌های اینترنتی است که باعث می‌شود کاربر در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شود. بهتر بود مسئولین این اپلیکیشن، قیمت‎ها را همانند بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های مالی به صورت نهایی و با اضافه کردن 9 درصد ارزش افزوده نمایش می‌دادند تا رقم انتخابی با نهایی تفاوتی نداشته باشد.

نبود امکانات جانبی مانند بیمه

یکی دیگر از ضعف‌های موجود در اپلیکیشن سکه نبود امکان خرید بیمه‌های مختلف، سرویس‌های متنوع خدماتی و سرویس‌های جانبی است که باعث می‌شود کاربران برای استفاده از این نوع خدمات به اپلیکیشن‌های دیگر مراجعه کنند. به دلیل وجود بیمه ما در مجموعه مالی ملت، اضافه کردن بسیاری از خدمات بیمه‌ای در این اپلیکیشن به راحتی قابل انجام است.

اپلیکیشن سکه

جمع بندی

به طور کلی در بررسی اپلیکیشن سکه منوجه شدیم که یک برنامه خوب با ظاهر و امکانات قابل توجه است که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را پاسخ دهد. البته اگر ضعف‌های گفته شده توسط مسئولین این اپلیکیشن رفع شود، می‌تواند آینده خوبی در بین اپلیکیشن‌های مالی داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن سکه

در ادامه با کلیک روی دکمه‌های زیر می‌توانید اپلیکیشن مالی سکه را از بازار و مایکت دانلود کنید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    سلام علیکم وقت بخیر خداقوت طاعات و عبادات قبول. اپلیکشن سکه را نصب کردم. اما کد فعال سازی را هم وارد می کنم. وارد سامانه سکه نمی شوم. مجدد بر روی صفحه وارد کردن شماره تلفن قرار می گیرد. و خواستار وارد کردن شماره تلفن و کد فعالسازی مجدد قرار می گیرد و چندین روز مرحله تمرین کردم وصل نشد. راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ

    این اپلیکیشن یه دزده.معلوم نیست پولمونو کجا ریخته پاسخگو هم نیست یک هفتست من دارم دنبال پولم میدوم محل نمیذارن هر دفعه یه بهونه میارن امروزو فردا میکنن.1 میلیون 100 هزار تومنه من به باد رفته.هیچ کس گول نخوره و از این اپ استفاده نکنه

    پاسخ

    سلام ما یک پرداخت با این اپلکیشن انجام دادیم بیمه شخص ثالث به پرداخت میگه نشسته به حساب بیمه ،بیمه میگه پرینت بگیرید بیارید تا ببینیم به حساب کی رفته ،بانک میگه پرداخت اینرنتی شماره حساب نداره ،به پرداختم میگه حساب شخصی ما نمیتونیم شماره حساب بدیم ما از کجا باید به پولمون برسیم

    پاسخ

    واقعا برنامه خوبیه

    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من حدود ۵ ماهه که از اپلیکیشن سکه استفاده میکنم که در مقایسه با اپلیکیشن ۷۸۰ و آپ واقعا صد پله بالاتره و راحت میشه همه کاراتو بدون دردسر و راحت انجام بدی و واقعا پشتیبانی خوبی هم داره و پیشنهاد میکنم که حتما از این اپلیکیشن استفاده کنید.
    ان شاالله روز به روز هم بهتر بشه.
    ممنون از سایت خوبتون😘

    پاسخ

    باسلام خدمت تمامیه دوستان بزرگوار ومسئولین شرکت به پرداخت ملت، واقعا از ته دلم از صمیم قلبم تشکر میکنم از این برنامه قشنگتون، واقعا عاشقشم عالیه، خیلی از مشکلاتم حل شد آخه هیچ اپلیکیشنی رو ندیدم انقد سریع،انقد راحت قبلاً فک میکردم آپ خوبه،نمیگم خوب نیست البته آپ بهتراز ۷۲۴هست،،ولی سکه دمش گرم تنها مشکل من بانک ملت بود که حل شد خیلی عالی بود وتشکر میکنم از مسئولین عزیز خیلی کمکم کردن،خیلی چیزا برام گذاشتن نمیگم چون بقیه تبلیغ میکنن،، قبلا این همه تراکنش با آپ انجام دادم هیچ حمایتی ازش ندیدم فقط بگم برنامه ۷۲۴بده هرچه میزنم کارت ملتم ثبت نمیشه میگه اشتباهه فقط دوتا از کارتامو بالا میاره باز هم تشکر میکنم از مسئولین شرکت به پرداخت،ملت از برنامه خوب سکه،،، ارادتمندشما علی گلزاری مقدم

    پاسخ