;
coinex

کالبد شکافی گلکسی اس ۹ ؛ تعمیر گوشی گلکسی S9 چگونه خواهد بود؟

سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس اکنون در بازارها در دسترس است. بیستم اسفند نیز پرچم‌داران جدید سامسونگ در ایران معرفی شدند و اکنون زمان آن رسیده است که نگاهی بیاندازیم به ساختار درونی و کالبد شکافی گلکسی اس ۹ تا ببینیم گل سرسبد غول تکنولوژی کره‌ای چه در چنته دارد.

همانطر که تا پیش از آن می‌دانستیم، پردازشگر‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سریع‌تر از نسخه‌های پیشین است، دوربین‌ آن بهتر شده، اسپیکر دوگانه AKG آن قدرت صدای دستگاه را افزایش داده و از امکانات پیشگامانه‌ای نظیر ایموجی واقعیت افزوده بهره می‌برد. وبسیات iFixit با کالبد شکافی گلکسی اس ۹ برخی دیگر از ویژگی‌های آن را در معرض نمایش قرار داده‌ است.

همه آنچه از کالبد شکافی گلکسی اس ۹ دستمان می‌آید را می‌توانیم خلاصه‌وار در سه جمله بگوییم:

  1. iFixit می‌گوید چندین جزء از قسمت‌های درون گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس قابل تعویض هستند.
  2. باتری گلکسی اس ۹ پلاس درست همانند اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۷ است.
  3. چسبندگی بالای پنل‌های گلس گوشی، تعمیر گلکسی S9 و گلکسی S9+ را بسیار دشوار کرده‌اند.

تعمیر و کالبد شکافی گلکسی اس ۹

با این حال  که هیچ شگفتی خاصی در مشخصات سری جدید گوشی‌های رده بالای سامسونگ مشاهده نمی‌شود. اما این موضوع در میان گوشی‌های اندرویدی چیز عجیبی نیست؛ اکثر آنها جزئیات لیست سخت‌افزارها  را منتشر می‌کنند، هرچند دستگاه‌های اپل از این قاعده مستثنا هستند.

وبسایت iFixit در کالبد شکافی گلکسی اس ۹ که اخیرا انجام داده، نشان داده است که بسیاری از اجرای داخلی این دو اسمارت فون جدید سامسونگ را می‌توان مستقلا با نمونه‌های مشابه جایگزین کرد.

این وبسایت ادعا کرده که نسبت به کالبد شکافی های پیشین، به تعمیر گلکسی اس ۹ امتیاز ۴ از ۱۰ را می‌دهد. آنها به گوگل پیکسل ۲ امتیاز متوسط ۶ از ۱۰ را داده بودند. iFixit می‌گوید که جایگزین کردن باتری‌های این دو اسمارت از نظر فنی ممکن است، اما یک چالش غیرضروری به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش گلس‌های جلو و عقب دستگاه منجر به دو برابر شدن احتمال شکستن آن می‌شود. به علاوه در مواردی که نیاز به تعمیرات وجود داشته باشد، چسبندگی قوی‌ گلس‌ها دسترسی به اجزای داخلی را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین صفحه نمایش منحنی آن منجر می‌شود تعویض گلس بدون آسیب رسیدن به نمایشگر امری بسیار دشوار باشد.

بیایید نگاهی بیاندازیم به نخستین لنز‌های دیافراگم صنعتی که سامسونگ در پرچم‌داران خود به کار برده است. در حالی که لنز‌های استاندارد دوربین، همانطور که گفتیم، از پنج تیغه دیافراگم استفاده می‌کنند، دوربین گلکسی S9 درشرایط نور کم تنها از دو تیغه چرخان و حلقه مانند برای تنظیم خودکار بهره می‌برد که همین موضوع تار بودن برخی از تصاویر آن را توجیه می‌کند.

کالبد شکافی گلکسی اس ۹
دراین تصویر که iFixit منتشر کرده است دیافرگم دوگانه و متغیر گلکسی S9 به خوبی مشخص است. (اعتبار : آی‌فیکس‌ایت)

گلکسی اس ۹ امکاناتی همانند آیفون ایکس نیز دارد؛ از آواتار‌های سه بعدی تا ابزار قفل گشایی با شناسایی تصویر جدید؛ اما این‌ها حقیقتا موارد قابل ذکری نیستند. دلیل این موضوع شاید در سخت‌افزار بیومتریک اس ۹ نهفته باشد. حسگر تنظیم‌ کننده دیافراگم، دوربین جلو و سنسور مجاروت از دیگر مواردی است که iFixit هم در این گوشی و هم در اس ۸ دیده بود.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ


همانطور که اشاره شد در گزارش کالبد شکافی iFixit از گلکسی اس ۹ عنوان شده است که نمایشگر و گلس عقبی دستگاه احتمال شکست را افزایش داده است. جدا از آن، این موضوع منجر به دشوار شدن شروع فرآیند تعمیر دستگاه و نیز خارج کردن پنل شیشه‌ای عقبی و جدا کردن کل گوشی بدلیل چسبندگی قوی آن برای جایگزین کردن نمایشگر می‌شود.

در مجموع همان‌طور که اشاره شد این وبسیات امتیاز تعمیر گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را ۴ از ۱۰ در نظر گرفته است.

کالبد شکافی گلکسی اس ۹
سخت‌‌افزار بیومتریک گلکسی اس ۹ تغییرات چندانی نداشته است. (اعتبار : آی‌فیکس‌ایت)

آی‌فیکس‌ایت همچنین خاطر نشان کرد که جهت‌گیری سنسور دوربین گلکسی S9+ در مقایسه با آیفون ایکس بی‌نظم است و ظاهری ناخوش‌آیند تر دارد. به علاوه در خصوص ویژگی‌های اپتیکی این گزارش می‌گوید که لنز‌های استاندارد دوربین از میزان حداقلی ۵ تیغه دیافرگم استفاده می‌کنند تا بدین وسیله در طول بخش عمده‌ای از فرآیند تنظیمات اف استاپ (f-stop یا بسته بودن دیافراگم) شکل دیافراگم را عمدتا دایره‌ای حفظ کند. در مجموع دیافراگم متغیر آن در پنل پشتی دستگاه مشخص است.

در ادامه این گزارش آمده است که علی رغم سنسور‌های دوگانه تصویر، سنسورهای دوربین دوگانه گلکسی S9 بر روی یک کانکتور و یک برد مدار چاپی (PCB) تک قرار دارند. با توجه به جابجایی سنسور اثرانگشت، در گزارش تعمیر گلکسی اس 9 آمده است، آنطور که کاور پشتی به دقت بررسی شده است، این سنسور را تقریبا می‌توان به عنوان قربانی کالبد شکافی دستگاه قلمداد کرد.

کالبد شکافی گلکسی اس ۹
باتری S9 به نظر با مشابه نسخه‌های قبلی است. این باتری بدلیل چسبندگی بالای گلس پشتی گوشی به سختی قابل تعویض است. (اعتبار : آی‌فیکس‌ایت)

از لحاظ باتری، iFixit از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که 3.85 ولت اختلاف پتانسیل دارد، سخن به میان می‌آورد. همچنین این باتری در هرساعت 13.48 وات انرژی تولید می‌کند. از نظر باتری گلکسی اس ۹ پلاس با گلکسی نوت ۸ و نیز گلکسی اس ۸ پلاس برابری می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین عمر باتری گوشی


از نظر بیومتریک، iFixit در تعمیر گوشی گلکسی اس 9 نتیجه می‌گیرد که گذر از انیموجی اپل بدون آپدیت کردن سریع سخت‌افزاری برای سامسونگ موضوعی بسیار بلند پروازانه محسوب می‌شود.

پس از رونمایی از هر گوشی هوشمندی، چندین و چند وبسایت تکنولوژی در سراسر جهان در صدد مرور و بازبینی هستند، اما در این بین کالبد شکافی‌های وبسیات iFixit در صدر محبوب‌ترین بررسی‌ها قرار می گیرد. دو روز قبل دو پرچم‌دار سامسونگ در ایران معرفی شدند و اکنون شما با کالبد شگافی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس ، از هر آنجه درون آنها می‌گذرد با خبر شدید.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : NDTV ، cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر