;
coinex

آخرین مقاله استیون هاوکینگ دو هفته قبل از مرگ او تایید شد

استیون هاوکینگ نسخه نهایی آخرین مقاله علمی خود را درست دو هفته قبل از درگذشت‌اش ارسال کرد. آخرین مقاله استیون هاوکینگ زمینه‌های تئوری را برای کشف یک جهان موازی فراهم می‌کند.

هاوکینگ که روز چهارشنبه و در سن ۷۶ سالگی درگذشت و جامعه علمی را در بهت و حیرت فروبرد، یکی از نویسندگان مقاله‌ای در زمینه اثبات ریاضی تئوری جهان‌های موازی بود. آخرین مقاله استیون هاوکینگ خواهان اثبات وجود جهان‌های دیگر در کنار جهان ما است.

این مقاله که “یک خروج آرام از تورم درونی” (A Smooth Exit from Eternal Inflation) نام دارد، برای آخرین بار در تاریخ ۴ مارس، یعنی ۱۰ روز پیش از مرگ استیون هاوکینگ، مورد بازبینی و موافقت قرار گرفت.

آنطور که روزنامه ساندی تایمز می‌گوید، این مقاله پس از یک بازبینی کامل توسط یکی از مجله برجسته منتشر خواهد شد. یک وب‌سایت مربوط به دانشگاه کرنل (ArXiv.org)، که مقالات علمی را قبل از چاپ پیگیری می‌کند، سابقه‌ای از این مقاله را در این لینک جمع‌آوری کرده است.

مطابق گزارش این وب‌سایت، این مقاله با همکاری توماس هرتوگ (Thomas Hertog)، فیزیکدان ۴۲ ساله بلژیکی و مرتبط با کیهانی‌شناسی کوانتومی و نیز نظریه نسبیت عام نوشته شده است. این مقاله نخستین بار در ۲۴ جولای ۲۰۱۷ برای بازبینی ارسال شده بود. آخرین آپدیت این مقاله به ماه مارس ۲۰۱۸ بارمی‌گردد.


بیشتر بخوانید : جهان های موازی چیست؛ نظریات و شواهدی پیرامون جهان‌های چندگانه


بنابر گفته ساندی تایمز، محتوای مقاله اخیر هاوکینگ، ریاضیات تئوریک لازم برای جمع‌آوری شواهدی که ممکن است وجود جهان دیگری را اثبات کند، توسط یک کاوشگر عمیق فضایی ارائه می‌کند.

استیون هاوکینگ و توماس هرتوگ
استیون هاوکینگ و توماس هرتوگ در این تصویر در کنار یکدیگر دیده می‌شوند. آیا مقاله این دو می‌تواند وجود جهان‌های موازی را اثبات کند؟ (اعتبار تصویر : فیسبوک استیون هاوکینگ)

این تحقیق فوق تئوری بیان می‌کند که شواهد وجود جهان‌های موازی بایستی در اندازه‌گیری‌های تشعشعاتِ زمینه، از آغاز زمان وجود داشته باشد. این تشعشعات زمینه را می‌توان به نوبه خود توسط یک کاوشگر عمیق فضایی که سنسور‌های صحیح بر روی آن نصب شده باشند، اندازه‌گیری کرد.

توماس هرتوگ، پروفسور فیزیک دانشگاه لوون بلژیک، در خصوص اهداف این مقاله می‌گوید:‌

این مقاله در نظر دارد تا ایده جهان‌های موازی را به یک چارچوب علمی قابل آزمایش تبدیل کند.

هرتوگ به روزنامه ساندی تایمز گفته است که او خود شخصا برای دریافت تایید نهایی پیش از ثبت مقاله، با هاوکینگ دیدار کرده است. ساندی تامیز می‌گوید اگر چنین اثباتی بر محتویات آخرین تحقیق استیون هاوکینگ یافته شود، می‌تواند جایزه نوبل را برای این دو دانشمند به ارمغان بیاورد.

با این حال، از آنجایی که مطابق قوانین آکادمی علوم سلطنتی سوئد، جایزه نوبل نمی‌تواند به افراد درگذشته اهدا شود، هاوکینگ برای دریافت این نوبل احتمالی واجد شرایط نیست.

بیشتر بخوانید :

منبع : Business Insider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر