;
coinex

گول تماس و پیامک های کلاهبردارانه را نخورید؛ مجرمان در کمینند!

تماس و پیامک های کلاهبردارانه تاکنون مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. دیدن و شنیدن خبر برنده شدن در پیامک و تماس معمولا افراد را به دام می اندازد.

به گزارش تکراتو، بسیاری از افراد حتی بدون توجه به اینکه آیا در قرعه‌کشی شرکت داشته‌اند یا نه، با دیدن و شنیدن خبر برنده شدن، تصمیم به ارسال اطلاعات خواسته‌شده در تماس یا پیامک می‌گیرند و در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار می‌شوند.

امروزه ارسال پیامک‌ها و تماس‌های اغواکننده افزایش یافته است. بسیاری از افراد سعی دارند تا از شگردهای سودجویانه در فضای مجازی استفاده کنند. این پیامک‌ها با نیات و اهداف خاصی ارسال می شوند و درنهایت به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و مهم بانکی کاربران هستند.


بیشتر بخوانید: آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل


کلاهبرداران با استفاده از مطالب و عناوین جذاب و همچنین تماس و پیامک های کلاهبردارانه کاربران را به‌عنوان برنده در جشنواره‌های خاص معرفی می کنند و قصد گرفتن اطلاعات بانکی کاربران را دارند. این افراد برای واریز کردن وجه مورد نظر اطلاعاتی مانند شماره‌حساب یا شماره کارت، رمز دوم، کد  CVV2، تاریخ انقضاء را از قربانیان دریافت می‌کنند و متأسفانه برخی از هم‌وطنان در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

در دام تماس و پیامک های کلاهبردارانه گرفتار نشوید!

کارشناسان پلیس فتا همواره در این مورد به شهروندان توصیه کرده اند که به هیچ عنوان، به این‌گونه تماس‌ها و پیامک‌ها اعتنا نکنند. آنها اعلام کرده اند که برای واریز وجه به‌حساب بانکی ، نیازی به دادن اطلاعات مهم بانکی و یا حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست.


بیشتر بخوانید: راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا ۲ ماه دیگر!


شگردهای مجرمان برای تماس و پیامک های کلاهبردارانه

از جمله شگردهای مجرمان برای کلاهبرداری می توان به برقراری تماس های تلفنی،  ادعای تماس از یکی از برنامه‌های رادیویی ، شما در حال حاضر بر روی آنتن زنده برنامه هستید، اشاره کرد. آنها از این طریق قصد دارند شما را به دام اندازند و به‌راحتی اطلاعات بانکی شما را سرقت کنند.

سرگرد حامد محمدی سپاسی، سرپرست دایره عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان این تماس‌ها و پیامک‌ها را باور نکنند و اگر قرار است جایزه نقدی از طریق حساب بانکی برای آن‌ها واریز شود، دادن کارت یا شماره‌حساب نیاز است و دادن اطلاعات دیگر بانکی لازم نیست. وی تاکید کرد که شهروندان باید به یاد داشته باشند برای واریز وجه نیاز نیست به‌پای دستگاه عابر بانک مراجعه کنند لذا نباید به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه درخواست‌ها تن داد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر