;
coinex

بررسی مشکلات شبکه های اجتماعی ؛ کاربران چگونه در دام مجرمان اسیر می شوند؟

مشکلات شبکه های اجتماعی با افزایش استفاده از آنها افزایش یافته است. مجرمان سایبری همواره از روش های مختلف برای به دام انداختن کاربران استفاده می کنند.

به گزارش تکراتو، نمونه‌هایی از پرونده‌های مختلف در مورد مشکلات شبکه های اجتماعی وجود دارد. در بسیاری از موارد مجرمان سایبری از طرف مقابل خود سوءاستفاده کرده‌اند. سرقت اطلاعات شخصی رایانه‌ای توسط سوء استفاده کنندگان از مهمترین جرائم سایبری در حوزه فضای تولید تبادل و اطلاعات است.


بیشتر بخوانید: مشکلات استفاده از تلگرام ؛ ادامه فعالیت این پیام رسان به صلاح نیست!


بررسی انواع مختلف مشکلات شبکه های اجتماعی

بسیاری از رابطه های مختلف که در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد، در آخر باعث ایجاد مشکلاتی می شود. از جمله این مشکلات می توان به قرض کردن پول به بهانه های مختلف و متواری شدن اشاره کرد. همچنین سرقت اشیا گران قیمت در ملاقات های حضوری نیز یکی دیگر از مشکلات شبکه های اجتماعی است.

گاهی افرادی در شبکه های اجتماعی خود را پزشک معرفی می کنند و در ادامه با دریافت عکس از سایر افراد سعی در اخاذی با تهدید انتشار عکس های افراد دارند. همچنین بسیاری از خریدهای اینترنتی دروغ هستند و افراد در بسیاری از موارد در ازای پرداخت پول هیچ کالایی دریافت نمی کنند.

سرقت‌های حساب بانکی توسط سارقان در فضای مجازی برای خرید کالا به صورت اینترنتی هم بارها مشکل ساز شده است. کاربران هیچگاه نباید ناآگاهانه و بدون هماهنگی با خانواده از سایت‌های اینترنتی کالایی خریداری کنند و حتما باید در خرید آنلاین مراقب دام فیشینگ مجرمان سایبری باشند.


بیشتر بخوانید: استفاده از شبکه های اجتماعی افسردگی و انزوا را به دنبال دارد!


توصیه های پلیس به کاربران در دنیای مجازی

کارشناسان از کاربران می‌خواهند سعی کنند سیستم‌های رایانه خود و همچنین تلفن‌ متصل به اینترنت آنها ‌فاقد اطلاعات شخصی باشد و به هیچ عنوان عکس‌های خانوادگی خود را در شبکه‌های موبایلی رد و بدل نکنند زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها  وجود دارد.

بیشترین استفاده از فضای مجازی بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، توسط نوجوانان و با حضور در شبکه‌های اجتماعی موبایلی انجام می‌شود. متاسفانه نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی خصوصا موبایلی به صورت گسترده استفاده می‌کنند و به دید کاملا مثبت به آن نگاه می‌کنند، در صورتی که در کنار فرصت‌های آن باید تهدیدات و خطرات آنها را نیز شناخت تا بتوان در یک فضای کاملا ایمن فعالیت کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر