;
coinex

اپل در تلاش برای ارائه ایموجی ویژه معلولین است!

ایموجی ویژه معلولین در راه است. اپل به تازگی 13 ایموجی را در رابطه با معلولیت های حرکتی، شنوایی و بینایی به کنسرسیوم یونیکد پیشنهاد کرده است.

کمپانی کوپرتینویی برای توسعه این 13 ایموجی ویژه معلولین با انجمن نابینایان آمریکا، بنیاد فلج مغزی و انجمن ملی ناشنوایان همکاری کرده است. ممکن است برخی از این اموجی ها در ادامه حذف شوند اما مواردی که بتوانند مراحل تایید و ارزیابی نهایی را پشت سر بگذارند، در آینده برای استفاده در تلفن های همراه ارائه خواهند شد.


بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های آیفون در سال ۲۰۱۸: ۵۰ نرم افزار iOS که باید امتحان کنید


ایموجی ویژه معلولین ارائه می شود!

در این مجموعه ایموجی ویژه افراد معلول ، اموجی هایی از قبیل سگ راهنما، افرادی با عصای سفید یا ویلچر، سمعک، علامت هایی درباره ناشنوا بودن فرد و اندام مصنوعی به چشم می خورد. همچنین به منظور حفظ تنوع نژادی و برابری جنسیتی، کاراکترها در قالب مرد و زن و با رنگ های مختلف طراحی شده اند. کنسرسیوم یونیکد پیش از این 157 اموجی جدید را تائید کرده که شامل کاراکترهای مو قرمز و زنان ابر قهرمان است و قرار است در تابستان سال جاری به موبایل ها راه پیدا کنند.

ارائه ایموجی ویژه معلولین

طرح پیشنهادی اپل به کنسرسیوم یونیکد

در طرح پیشنهادی ایموجی ویژه افراد معلول اپل به کنسرسیوم یونیکد که مسئول حفظ کیفیت استاندارد اموجی هاست، اعلام شده است که در حال حاضر اموجی ها گزینه های متنوعی را در برمی گیرند اما افراد دارای معلولیت در آنها نادیده گرفته شده اند. با ارائه گزینه های بیشتر می توان تجربه کامل تری را فراهم کرده و خلا موجود را از بین برد. اپل اعلام کرد که لیست ارائه شده شامل تمام معلولیت های جسمی و حرکتی نیست اما گام مهمی برای ایجاد تنوع بیشتر در اموجی ها محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر