;
coinex

کره جنوبی فیسبوک را جریمه کرد! محدود شدن سرعت دسترسی کاربران

محدود شدن سرعت دسترسی کاربران کره جنوبی به فیس بوک باعث شد تا کره جنوبی این شبکه را جریمه کند. آنها افت سرعت دسترسی کاربران را عمدی می دانند.

واحد دیدبان تجارت آزاد در دولت کره جنوبی به تازگی فیسبوک را به دلیل محدود شدن سرعت دسترسی کاربران در این شبکه به صورت عمدی، محکوم به پرداخت ۳۷۰ هزار دلار جریمه کرده است.

بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا مدت یک سال است که به دلیل درآمدهای حاصل از ترافیک اینترنت با سه اپراتور مطرح کره جنوبی یعنی SK Broadband ،LG Uplus و SK Telecom دچار اختلاف شده است. این شرکت برای دسترسی بهتر کاربرانش به شبکه خود چند سال پیش یک سرور کش را به میزبانی SK Telecom در کره جنوبی راه اندازی کرده بود که دو اپراتور دیگر نیز از خدمات آن استفاده می کردند.


بیشتر بخوانید: جاسوسی فیس بوک از طریق سیستم عامل اندروید ؛ دسترسی به پیام ها و تماس ها


بررسی علت شکایت کره جنوبی از فیس بوک

در ادامه، تغییر قوانین سال ۲۰۱۶ باعث شد تا روش محاسبه دیتای مصرفی و در نتیجه اختلاف کمپانی های اعلام شده پیچیده تر شود. به دنبال به وجود آمدن این مشکلات و به منظور فرار از پرداخت ها، فیسبوک از چند ماه قبل و بدون اطلاع، درخواست دیتای ورودی از دو اپراتور دیگر را به سرور خود در هنگ گنگ ارجاع داده است. این امر باعث محدود شدن سرعت دسترسی کاربران اپراتورهای SK Broadband  و LG Uplus به مقدار ۲.۴ تا ۴.۵ برابر شد.


بیشتر بخوانید: رسوایی کمبریج آنالیتیکا فیس‌ بوک ؛ پایانی بر رویای “رئیس جمهور مارک زاکربرگ”؟


محدود شدن سرعت دسترسی کاربران کره به فیس بوک

با وجود این مشکلات و عدم اطلاع رسانی فیس بوک در این زمینه به اپراتورها، اکنون این شبکه اجتماعی باید به هر سه شرکت کره ای اعلام شده جریمه پرداخت کند. فیسبوک در واکنش به موضوع محدود شدن سرعت دسترسی کاربران کره به این شبکه اجتماعی اعتراف کرد که تصمیم مورد بحث تاسف برانگیز است و آنها در تلاش هستند تا روابط کاری خود با اپراتورهای محلی را جهت افزایش سرعت دسترسی کاربران بهبود دهند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر