;
coinex

دسترسی همزمان و از راه دور چند کاربر به ویندوز 10 فراهم شد!

پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که در حال کار روی راه هایی جدید برای دسترسی همزمان و از راه دور به اپلیکیشن ها و دسکتاپ ویندوز 10 است.

به گزارش تکراتو، مایکروسافت وعده خود را عملی کرده است. براساس اطلاعات موجود احتمالاً سرویس های ریموت دسکتاپ (Remote Desktop Services) تا پاییز ۲۰۱۸ به روز رسانی خواهند شد.


بیشتر بخوانید: افزایش امنیت ویندوز ۱۰ در مقایسه با نسخه های قبلی آن


بررسی سرویس ریموت دسکتاپ

سرویس های ریموت دسکتاپ بخشی از قابلیت های ویندوز سرور مایکروسافت است که به کاربران اجازه می دهد با اپلیکیشن های نصب شده روی یک سرور مشخص (نه فقط رایانه شخصی خود) کار کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از کمپانی ها و حتی ادارات دولتی از امکان دسترسی همزمان و از راه دور برای دسترسی کارمندان دورکار خود یا برخی مشتریانشان به نرم افزارها و پرتال ها استفاده می کنند.

دسترسی همزمان و از راه دور چند کاربر به ویندوز 10

اکنون شرکت ردموندی اعلام کرده که قرار است در اواخر سال جاری میلادی یک به روز رسانی اساسی و جذاب را برای سرویس های ریموت دسکتاپ ویندوز ارائه دهد. هدف اصلی از به روز رسانی مورد بحث تشویق هر چه بیشتر کسب و کارها برای قراردادن پلتفرم های نرم افزاری خود روی سرویس های ابری Azure این شرکت است. همچنین قرار است دسترسی ریموت تا حدودی از انحصار ویندوز سرور خارج شود و در زمینه امنیت بهبود حاصل گردد.


بیشتر بخوانید: هر آنچه از آپدیت جدید ویندوز ۱۰ باید بدانید ؛ با آپدیت اسپرینگ کریترز بیشتر آشنا شوید!


زمان استفاده از ویژگی دسترسی همزمان و از راه دور ویندور 10

براساس اطلاعاتی که وجود دارد، ممکن است  قابلیت  multi-session  ویندوز 10 همزمان با آپدیت بزرگ  Redstone 5  ویندوز ۱۰ در ماه اکتبر عرضه گردد. شایعاتی وجود دارد که براساس آنها برای دسترسی به دسکتاپ یا اپلیکیشن ها از طریق سرویس ریموت دسکتاپ، گزینه های مختلفی وجود دارد. کاربران ویندوز 10 Enterprise  می توانند یک نسخه مجازی از ویندوز 10 را از طریق سرویس مذکور در اختیار و از آن استفاده کنند.

قابلیت Multi Session نیز برای کاربرانی است که قصد دارند دسترسی به اپلیکیشن ها را در اختیار گروه اندکی از افراد قرار دهند. این قابیلت از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی و همچنین اپلیکیشن های Universal Windows Platform پشتیبانی می کند و با مرورگر اج نیز سازگار است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر