;
coinex

رشد 18 درصدی فروش، ایران را به دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان تبدیل کرد!

افزایش فروش در بازار بزرگ خودرو باعث شد تا ایران دوازدهمین بازار خودرو در جهان باشد. در سال میلادی گذشته ۱.۷ میلیون خودرو در ایران به فروش رسید.

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از فروش یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داد. فروش خودرو در بازار ایران طی این سال نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۸ درصدی داشته است. در سال ۲۰۱۶ بالغ بر یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نو در بازار ایران به فروش رسیده بود.


بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت خودروهای موجود در ایران با بازارهای جهانی ؛ لوکس یا ارزان‌قیمت؟


ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان را دارد!

کل تولید خودرو در ایران طی این سال حدود ۱.۵ میلیون دستگاه گزارش شده است. از سوی دیگر، کل خودروی به فروش رفته در دنیا طی این سال ۹۶ میلیون و ۸۰۴ هزار دستگاه بوده که بازار ایران توانست ۱.۷ درصد از این رقم را به خود اختصاص دهد. بنابراین افزایش فروش خودر باعث شد تا ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان طی سال ۲۰۱۷ باشد.

چین، آمریکا و ژاپن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم از این نظر قرار دارند. در عین حال،  میزان ۲۹ میلیون دستگاه خودرو در چین طی سال ۲۰۱۷ به فروش رسیده و این رقم برای آمریکا ۱۷ میلیون دستگاه و برای ژاپن ۵ میلیون دستگاه بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر