;
coinex

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل جایگزین می شود!

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل که فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرده بود، متوقف می شود. سرویس کوتاه کننده لینک در اینترنت بسیار کاربردی است.

گوگل سرویسی با نام goo.gl را در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی کرد. به مرور زمان به این سرویس  قابلیت‌های متعددی اضافه شد. از جمله این قابلیت ها می توان به توسعه‌ی API برای استفاده توسط سایر سرویس‌ها و همچنین قابلیت ایجاد QR Cide و امکان لینک مستقیم به اپلیکیشن‌های اندروید و iOS اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:خلق تصاویری با کیفیت اچ دی با دوربین گوگل کلیپس !


متوقف شدن سرویس کوتاه کننده لینک گوگل

گوگل قرار است از تاریخ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، سرویس کوتاه‌کننده‌ی لینک خود را متوقف کند و آن را با Firebase Dynamic Links  یا به‌اختصار FDL جایگزین نماید. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران قادر خواهند بود با استفاده از سرویس جدید کوتاه کننده لینک گوگل ، افراد دیگر در اکوسیستم‌های مختلف را به آدرس مورد نظر هدایت کنند. FDL آدرس‌ هوشمندی است که کاربران فعلی و بالقوه را به هر جای دلخواهی در  iOS، اندروید یا اپلیکیشن‌های تحت وب هدایت می‌کند.

بنابراین از تاریخ اعلام شده امکان استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک گوگل وجود نخواهد داشت اما مدیریت لینک‌های ایجادشده‌ی پیشین، تا یک سال آینده امکان پذیر است و البته پس از یک سال، همچنان لینک‌ها در دسترس خواهند بود. شاید خبر توقف سرویس کوتاه کننده لینک گوگل ، دروغ اول آوریل باشد زیرا حذف چنین سرویس پرکاربردی، اصلا منطقی نیست.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کوتاه کننده ایرانی هفت رو پیشنهاد میدم
    7ft.ir

    پاسخ