;
coinex

تمرکز بر ساماندهی فضای مجازی در سال 97 ؛ بلاک چین و اینترنت اشیا

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر تمرکز این شورا بر ساماندهی فضای مجازی در سال 97 تاکید نمود و در مورد فناوری های اینترنت اشیا و بلاک چین سخن گفت.

به گزارش تکراتو، شورای عالی فضای مجازی بیشتر بر ساماندهی فضای مجازی کشور در سال 97 تاکید خواهد کرد. دبیر شورای عالی فضای مجازی به سند الزامات شبکه ملی اشاره کرد و ادامه داد که براساس سند الزامات شبکه ملی، لازم است امنیت و اقتصاد در این فضا مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین در ادامه بر مدیریت صحیح این فضا نیز تاکید نمود.


بیشتر بخوانید: بررسی تکلیف تلگرام در ایران ؛ آیا تلگرام راهزن است؟!


ساماندهی فضای مجازی در سال 97

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه صحبت های خود در گفتگوی شبکه خبر، همچنین در مورد فناوری های اینترنت اشیا و بلاک چین سخن گفت و آنها را دو فناوری جدید و تاثیر گذار دانست. به گفته وی هر دوی این فناوری ها برمبنای هوش مصنوعی هستند. وی ادامه داد که اینترنت اشیا قادر است تا ارتباط بین تمامی وسایل مختلف خانگی را در سطحی وسیع ایجاد کند و همه این اشیا را به هم مرتبط کند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر تلگرام در ایران حتمی است؟


وی در ادامه در مورد بلاک چین اظهار نمود که قرار است اقتصادی در شبکه ها شکل گیرد و برای اینکه این اقتصاد مستقل از دولت ها و مداخله دولت ها باشد، فناوری بلاک چین لازم است. این فناوری در واقع ارتباط انسان ها و اشیا را انتها به انتها می کند. یعنی هر شخصی با شخص دیگر، هر دستگاهی با دستگاه دیگر و یا هر شخصی با دستگاه دیگر می تواند مستقل از حاکمیت و لایه های میانی ارتباط داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری : تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر