coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نخستین هتل فضایی لوکس جهان در سال ۲۰۲۲ به فضا می‌رود

با لوکس ترین هتل جهان آشنا شوید، اما نه در زمین، بلکه آن را در آسمان بالای سرتان بیابید. نخستین هتل فضایی جهان در سال 2022 به فضا پرتاب خواهد شد.

هنگامی که یک هتل لوکس جدید افتتاح می‌شود، ممکن است که هیاهوی زیادی در مورد جزئیات آن به وجود بیاید و چند ماه بعد، از همه‌ی این هیجانات کاسته شود؛ اما اعلامیه هتلی که روز قبل منتشر شد، به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها از هیجانش کم گردد. تفاوت این هتل منحصر به فرد با دیگر هتل‌ها، فضایی بودن آن است.

 ایستگاه آرورا (Aurora Station) که توسط شرکت اوریون اسپان ساخته شده است، به نخستین هتل فضایی لوکس جهان و اولین ایستگاه فضایی ماژول تبدیل خواهد شد. در ایستگاه آرورا، در مجموع ۶ نفر از جمله دو خدمه، می‌توانند در سفری ۱۲ روزه همچون فضانوردان زندگی کنند.

فرانک بونگر، مدیر عامل شرکت اوریون اسپان، گفت:

مهمان‌ها در هتل می‌توانند در فاصله‌ی ۳۲۱ کیلومتری (۲۰۰ مایلی) زمین گردش کنند. ما همچنان در حال تحقیق در زمینه‌های فضای هستیم، مانند رشد گیاهان در فضا که مهمانانمان می‌توانند به عنوان سوغاتی به خانه ببرند. ما همچنین یک واقعیت مجازی واقعی خواهیم داشت که عَرشه‌ی بَدَل (Holodeck) نام دارد و از روی مجموعه‌ی پیشتازان فضایی نامگذاری شده است. در نهایت، وقتی مهمانان به خانه برمی‌گردند، قصد داریم از آن‌ها همچون قهرمانان فضایی استقبال کنیم.

همچنین به گفته بونگر، فضانوردان نسبت به ایستگاه فضایی بین‌المللی هم امکانات بیشتری در اختیار خواهند داشت. او گفت:

ایستگاه فضایی ما بسیار تمیز و بی‌نظیر خواهد بود. همه‌ی لباس‌ها و مواد مورد استفاده در هر سفر تعویض خواهند شد و مهمانان ما می‌توانند به وسیله‌ی اینترنت با دوستان و خانواده‌هایشان ارتباط داشته باشند.

اولین هتل فضایی جهان در ۲۰۰ مایلی زمین

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده‌ی این هتل فضایی، گردش ۹۰ دقیقه‌ای آن به دور زمین است. به این ترتیب، میهمانان فضایی تنها در طول ۲۴ ساعت شاهد ۱۶ طلوع و غروب آفتاب خواهند بود.

بونگر گفت:

به لحاظ تاریخی، گردشگران فضایی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند، حدود ۲ سال تحت آموزش قرار گرفته‌اند، اما ما این روند آماده‌سازی را به ۳ ماه کاهش خواهیم داد که مشخصا ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر می‌شود.

در حالی که هنوز جزئیات پروسه‌ی آموزش هنوز هم مشخص نشده است، بونگر گفت که این پروسه به صورت سه مرحله انجام خواهد شد. اول، یک دوره‌ی آنلاین یک ماهه، سپس یک دوره آموزش ۴ تا ۶ هفته‌ای در هوستون، تگزاس و آخرین مرحله در ایستگاه آرورا انجام خواهد شد.

پس از اتمام دوره‌ی آموزشی، مهمانان یک گواهینامه دریافت می‌کنند که می‌توانند برای سفرهای آینده و یا دیگر ماجراهای فضایی ممکن از آن استفاده کنند. بونگر گفت: “ما امیدواریم از این گواهینامه در زمینه‌ی صنعت فضایی استفاده کنیم.”

اما مهمترین سوال، هزینه‌‌ اقامت یک مسافر فضایی در ایستگاه آرورا است. مشخصا این هزینه چندان کم نخواهد بود، ۹.۵ میلیون دلار برای هر نفر. بونگر تصریح کرد:

ممکن است که این رقم خیلی زیاد به نظر برسد. اما افرادی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند، ۲۰ تا ۴۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. و یکی از رقبای ما، شرکت فضایی بیگلو، احتمالا برای چنین سفرهایی ده‌ها میلیون دلار از توریست‌های فضایی مطالبه خواهد کرد.

در حال حاضر، کسانی که می‌خواهند با ایستگاه آرورا که در اواخر سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و در سال ۲۰۲۲ پذیرای اولین میهمانان خود خواهد بود، به فضا سفر کنند، باید ۸۰ هزار دلار را به عنوان پیش‌پرداخت به شرکت اوریون اسپان بپردازند. علاوه بر این، اولین هتل فضایی جهان کاملا ماژول بوده و در آینده می‌تواند تبدیل به یک آپارتمان شود.

بونگر گفت:

لیست انتظار ۵ آوریل (دیروز) باز شد و خوش‌بین هستم که به سرعت پر شود. هم اکنون هیجان زیادی در مورد فضا وجود دارد و این تنها آغاز این صنعت است.

بونگر در ادامه گفت:

دید ما به این پروژه همچون روزهای اولیه صنعت هواپیمایی است، یعنی زمانی که ایده‌هایی مشابه ایده ما، بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسیدند، اما بعد از گذشت یک یا دو سال، تبدیل به روندی معمولی می‌شوند. هدف ما این است که در طول زمان، سفرهای فضایی را ارزان‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: forbes

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر