;
coinex

تشخیص آنتی ویروس اصلی از نسخه سرور داخلی (جعلی) چگونه ممکن است؟

در این مطلب قصد داریم ببینیم که چگونه می‌توان آنتی ویروس اصلی را از نسخه تقلبی آن تشخیص داد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

پیش از این به علت تفاوت قیمت آنتی ویروس های اصلی در ایران پرداختیم و گفتیم که دلایل تفاوت قیمت آنها در چیست و اکنون نوبت به تشخیص نسخه اصلی آنتی ویروس از نسخه تقلبی آن است. پارسی کام، برای تشخیص نسخه اصلی از نسخه جعلی (سرور داخلی) سه راهکار پیشنهاد می‌دهد:

  1. مشاوره و خرید از مراکز معتبری که با مبحث امنیت آشنایی کامل داشته و صادقانه آن را به مشتریان خود ارائه می نمایند.
  2. استفاده از روشهای تشخیص نرم افزاری (بعنوان مثال بررسی و ردگیری ترافیک مصرفی آنتی ویروس نصب شده روی سیستم )
  3. اگر قصد دارید اصالت نسخه آنتی ویروس را خودتان تشخیص دهید و از طرفی بررسی‌های پیچیده نرم‌افزاری برای شما مقدور نیست، تا حد زیادی می‌توانید به این راهکار اطمینان کنید و آن استفاده از فایل ارائه شده در وب سایت سازنده آنتی ویروس، برای نصب روی سیستم است؛ یعنی در این حالت از نسخه نرم افزار موجود بر روی دیسک همراه پکیج استفاده نمی‌کنید و فایل را مستقیما از سایت سازنده آن، دانلود می کنید.

چنانچه مشکلی در این میان باشد و نسخه موجود در پکیج دستکاری شده باشد، اطلاعات ارائه شده توسط پکیج مذکور (نام کاربری یا کد فعالسازی )، روی نسخه اصلی (دانلود شده) عمل نخواهد کرد.

توجیهاتی که معمولا از سوی ارائه دهندگان نسخه‌های “سرور داخلی” (غیر اصلی و تقلبی) ارائه می‌گردد، در این مورد همگی غیرقابل پذیرش هستند. این توجیهات شامل اعمال تحریم‌ها، فیلتر بودن سرور آنتی ویروس و دلایلی از این دست است که تماما غیر واقعی هستند.

هر نرم افزاری که برای تست قبل از خرید، نسخه آزمایشی (Trial) ارائه می‌کند، می‌بایست پس از خرید با داشتن اطلاعات فعال‌سازی (نام کاربری، رمز و…) به نسخه کامل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

 

نویسنده: سهیل سمیع زاده | متخصص انفورماتیک و موسس “پارسی کام”

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر