;
coinex

ضعف امنیتی تجهیزات سیسکو راه را برای سوءاستفاده هکرها باز کرد!

ضعف امنیتی تجهیزات سیسکو منجر به یک حمله سایبری گسترده شد. این ضعف امنیتی مربوط به نرم افزار اسمارت اینستال سیسکو بوده است.

به گزارش تکراتو، چند روز پیش کاربران اینترنت در برخی کشورهای جهان به علت سوءاستفاده هکرها از یک ضعف امنیتی در نرم افزار اسمارت اینستال سیسکو با مشکلاتی مواجه شده اند. این نرم افزار بر روی بسیاری از سوئیچ ها و روترهای تولیدی شرکت سیسکو نصب شده است.

شرکت سیسکو در تاریخ ۲۹ مارس یعنی یک هفته قبل، یک وصله نرم افزاری برای رفع این آسیب پذیری ارائه کرده بود. اما بی توجهی بسیاری از مدیران شبکه ها نسبت به رفع مشکلات مذکور و عدم نصب این وصله باعث شده بود تا حملات هکرها موفقیت آمیز باشد. بنابراین علاوه بر ضعف امنیتی تجهیزات سیسکو ، کم کاری مدیران نیز دلیل دیگری بر این اتفاق است.


بیشتر بخوانید: حملات سایبری گسترده به زیرساخت کشور؛ وزیر ارتباطات از توییتر گزارش می‌دهد!


بررسی تجهیزات آلوده شده با ضعف امنیتی تجهیزات سیسکو

تاکنون تعداد سوئیچ های آلوده شده سیسکو  به ۲۰۰ هزار مورد افزایش یافته است. عدم نصب وصله های به روزرسان بر روی این سخت افزارها باعث شد تا مشکلات فعلی تشدید شوند.

در ایران نیز حدود ۳۵۰۰ سوئیچ به علت حملات یادشده آسیب دیدند، اما این رقم در آمریکا به حدود ۵۵ هزار سوئیچ و در چین به حدود ۱۴ هزار سوئیچ رسید. همچنین قربانیانی در میان کشورهای اروپایی و هند هم مشاهده شدند.


بیشتر بخوانید: کنترل حملات سایبری در کمترین زمان؛ تاثیرات حمله سایبری به برخی مراکز داده کشور


آیا علت حمله اعتراض به انتخابات آمریکا بوده است؟

مهاجمان بر روی برخی رایانه های آسیب دیده پرچم آمریکا را به نمایش گذاشتند و از این طریق به انتخابات آمریکا اعتراض کردند. البته فعلا مشخص نیست که این ادعا واقعیت دارد یا نه. تحلیل گران در این زمینه اعلام کردند که اگر هکرها به دخالت دیگر کشورها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعتراض دارند، چرا حملات خود را بر روی روسیه متمرکز نکرده اند؟!

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر