;
coinex

دیلیت اکانت تلگرام ؛ آموزش تصویری حذف حساب کاربری تلگرام در اندروید و iOS

اگر دیگر تمایلی به استفاده از تلگرام ندارید، می‌توانید حساب خود را از این پلتفرم پیام‌رسان به‌صورت دائمی حذف و یا موقتا غیر‌فعال کنید. در این مقاله، آموزش دیلیت اکانت تلگرام را به‌صورت گام به گام و با تصویر با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تلگرام یک اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار عالی با امکانات فراوان است. اما اگر به هر دلیلی بخواهید از یک برنامه دیگر استفاده کنید، امکان آن وجود دارد که به راحتی حذف اکانت تلگرام را انجام دهید. این برنامه پیام‌رسان، در تمام پلتفرم‌ها تنظیمات مستقیمی را برای حذف حساب کاربری ارائه نمی‌دهد. بنابراین، برای خیلی از کاربران این سوال پیش می‌آید که چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم. در این مقاله، بصورت کامل نحوه حذف اکانت تلگرام و غیر‌فعال کردن آن را به شما آموزش می‌دهیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دیلیت اکانت تلگرام

قبل از حذف اکانت تلگرام لازم است که اطلاعات خود را ذخیره کنید. چرا که بعد از غیر فعال کردن حساب کاربری تلگرام، تمام اطلاعات، چت‌ها و فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید پاک می‌شوند و هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه بهتر است ابتدا اطلاعات و گفتگو‌های مهم را Export کنید.

نحوه Export کردن اطلاعات قبل از غیر‌فعال کردن اکانت

دیلیت اکانت تلگرام

اگر اطلاعات مهمی در تلگرام دارید که می‌خواهید قبل از پاک کردن اکانت، آن‌ها را ذخیره کرده و آنها خروجی بگیرید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. Export کردن اطلاعات فقط با نسخه دسکتاپ تلگرام‌ امکان‌پذیر است. بنابراین،‌ قبل از هر کاری باید نسخه دسکتاپ تلگرام را دانلود و نصب کنید. سپس، حساب کاربری خود را روی نسخه دسکتاپ فعال کنید و پس از آن، مراحل زیر را انجام دهید.

1- روی منوی همبرگری (سه خط موازی) در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید تا منوی پیمایش نمایان شود. از این قسمت، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

2- حالا روی Advanced کلیک کنید و تا آخر به پایین اسکرول کنید تا گزینه Export Telegram Data را پیدا کنید. نوع اطلاعاتی که می‌خواهید Export کنید را با کلیک کردن روی کادرهای مناسب انتخاب کنید. همچنین می‌توانید محدودیت حجم فایل‌هایی را که EXport می‌شوند، تنظیم کنید. سپس فرمت دانلود را انتخاب کنید. این فرمت می‌تواند JSON یا HTML باشد.

دیلیت اکانت تلگرام

3- روی Export کلیک کنید. بسته به حجم اطلاعات شما، تلگرام ظرف چند دقیقه استخراج را کامل می‌کند. برای مشاهده فایل روی Show My Data ضربه بزنید.

دیلیت اکانت تلگرام

بیشتر بخوانید:

پاک کردن حافظه تلگرام [آموزش تصویری حذف کش Telegram]

نظرسنجی در تلگرام ؛ آموزش تصویری ساخت نظرسنجی در تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام در آیفون

حذف دائمی حساب کاربری تلگرام فقط با iOS و نسخه وب امکان‌پذیر است. البته این به‌معنای آن نیست که کاربران اندروید نمی‌توانند حساب تلگرام را حذف کنند. روش‌هایی برای حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن در اندروید و گوگل وجود دارد که با لینک مستقیم انجام می‌شود. در بخش بعدی، این روش را به شما آموزش می‌دهیم. اما برای دیلیت اکانت تلگرام ایفون باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- وارد اپلیکیشن شوید‌ و از قسمت گوشه سمت راست تنظیمات را باز کنید.

2- به بخش Privacy and Security بروید.

3- در این منو اسکرول کنید تا به بخش Automatically Delete My Account برسید.

4- در این بخش If Away For را انتخاب کنید.

5- گزینه Delete Account Now را بزنید.

6- در منوی باز شده،‌ به پایین اسکرول کنید و Delete My Account را بزنید.

نکته: اگر می‌خواهید زمان غیر‌فعال شدن و حذف اکانت را تعیین کنید، روی Cancel در بالا سمت چپ ضربه بزنید. در این بخش می‌توانید مدت‌زمانی را تعیین کنید که اگر فعالیتی نداشته باشید، حساب کاربری‌ شما به‌صورت اتوماتیک حذف شود. می‌توانید این مدت زمان را بین 1 ماه تا 1 سال تعیین کنید. برای اعمال حذف خودکار، باید برای مدت زمان مشخص غیرفعال بمانید.

7- روی Continue ضربه بزنید تا به مرحله بعد بروید.

8- حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن در گوشی آیفون به این صورت است که در این مرحله باید شماره تلفن‌تان را در بخش مربوطه وارد کنید و Continue را بزنید.

9- در‌ آخر، Delete My Acoount را انتخاب کنید تا حساب کاربری‌تان برای همیشه حذف شود.

بعد از اینکه مراحل بالا را طی کردید، حساب تلگرام شما در تمام دستگاه‌های متصل به آن اکانت (Linked Device) حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

نحوه رفع خطای Err_Cache_Miss 

دیلیت اکانت تلگرام با گوگل (اندروید و لینک مستقیم)

با لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام می‌توانید حساب کاربری خود را حذف کنید. در این روش، فرقی نمی‌کند که از گوشی اندروید یا آیفون استفاده می‌کنید، یا اینکه با نسخه تحت وب یا دسکتاپ کار می‌کنید؛ چون در هر صورت، با لینک مستقیم می‌توانید حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن را انجام دهید.

1- روی لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام به آدرس https://my.telegram.org/auth کلیک کنید.
2- شماره تلفن تلگرام خود را با استفاده از فرمت شماره‌ بین‌المللی وارد کنید، سپس روی Next کلیک کنید.
3- یک کد تایید از طریق تلگرام (توجه کنید که این کد از طریق SMS ارسال نمی‌شود) برای شما ارسال می‌شود. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به حساب تلگرام خود برای بازیابی کد تایید دسترسی داشته باشید.

حذف اکانت تلگرام

4- کد تایید را در باکس “Confirmation Code” وارد کرده و روی Sign In کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

5- در صفحه بعد، روی Delete Account کلیک کنید. در کادر متن موجود، می‌توانید دلیل خود برای حذف اکانت را بنویسید. هر‌وقت بخواهید می‌توانید دکمه Delete My Account را بزنید.

حذف اکانت تلگرام

5- متن قرمز رنگ Yes, Delete My Account را بزنید.

با انجام مراحل بالا، حساب کاربری شما در تلگرام برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آموزش دیلیت اکانت ایتا

نحوه رفع خطای ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED

دیلیت اکانت تلگرام هک شده

  1. در مرحله اول تلگرام را باز کنید. سپس شماره خود را در فرمت بین‌المللی در بخش مربوط به آن وارد کنید. به صفحه بعد بروید تا یک کد ورود برای‌تان ارسال شود.
  2. در این بخش گزینۀ ارسال کد تأیید از طریق اس‌ام‌اس (Send verification code via SMS) را انتخاب کنید و تا زمانی که کد تایید برای‌تان از طریق پیامک ارسال شود، منتظر بمانید. در این مرحله یک کد ورود به اکانت تلگرام هک شده شما ارسال خواهد شد. به این صورت، شخصی که وارد حساب کاربری شما شده، متوجه می‌شود که شما سعی دارید وارد تلگرام شوید. پس از اینکه کد تایید را از طریق پیامک دریافت کردید، به‌صورت خودکار به صفحه بعد می‌روید.
  3. در این بخش، کد ورود به اکانت  به گوشی موبایل شما ارسال می‌شود (از طریق پیامک). برای اینکه به صفحه بعد بروید، کدی که دریافت کردید را در بخش مربوط به آن وارد نمایید. این کد تنها 3 دقیقه اعتبار دارد و باید قبل از منقضی شدن، آن را وارد کنید.
  4. احتمالا فردی که وارد اکانت شما شده، برای جلوگیری از ورود شما، حالت رمز ورود دو مرحله‌ای را فعال کرده‌ باشد. در این صورت، فراموشی رمز عبور را انتخاب نمایید تا به مرحله بعد هدایت شوید.
  5.   تلگرام یک رمز عبور جهت بازیابی اکانت هک شده به ایمیل آن شخص می‌فرستد. این بخش را تایید کنید. دقت داشته‌‌ باشید که ممکن است هکر هیچ ایمیلی را جهت بازیابی رمز دوم برای اکانت تلگرام شما تعریف نکرده باشد. بنابراین در این شرایط نیازی به انجام مراحل 5 و 6 نخواهید داشت.
  6. گزینۀ ایمیل در دسترس نیست را انتخاب نمایید تا وارد مرحلۀ آخر حذف اکانت هک شده خود شوید و سپس Reset Account را انجام‌ دهید.
  7. توجه کنید که متاسفانه تلگرام قادر به ریکاوری اکانت هک شده شما نیست. بنابراین بعد از دریافت پیام تلگرام و قبول‌کردن آن، گزینه قرمز رنگ مربوط به ریست اکانت را انتخاب کنید. پس از اینکه درخواست ریست اکانت شما ثبت شد، تایمر معکوس تلگرام شروع به کار می‌کند. بعد از اینکه مدت‌زمان مربوط به تایمر سپری شد، پس از یک هفته حساب‌کاربری تلگرام شما دیلیت خواهد شد.

بعد از دیلیت اکانت تلگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از اینکه حساب تلگرام خود را برای همیشه حذف کنید، بهتر است بدانید که بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

وقتی حساب کاربری خود را غیر‌فعال می‌کنید، تلگرام تمام چت‌ها و اطالاعات شما را حذف می‌کند. اکانت شما برای همیشه بسته می‌شود و پیام‌های شما و همچنین مخاطبین پس از بازیابی پاک می‌شوند و دیگر قابل بازگردانی نیستند.

در مورد کانال‌ها و گروه‌هایی که ساخته‌اید، حتی زمانی که تلگرام را حذف کنید به عملکرد عادی خود ادامه می‌دهند. در این شرایط، سایر ادمین‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها را مدیریت می‌کنند. در صورتی که شما تنها ادمین باشید، تلگرام به صورت تصادفی یک عضو فعال را به عنوان ادمین جدید انتخاب می‌کند.

علاوه‌براین، تلگرام حداقل تا چند روز به شما اجازه نمی‌دهد یک حساب جدید با همان شماره تلفن ایجاد کنید. حذف حسابی که به دلیل فعالیت‌های مرتبط با اسپم‌ کردن محدود شده‌اند، موجب از بین رفتن محدودیت و Ban نمی‌شود.

سوالات متداول

آیا برنامه دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد؟

خیر، هیچ اپلیکیشن جانبی برای حذف و غیر‌فعال کردن حساب کاربری تلگرام وجود ندارد.

آیا Delete Account Telegram بصورت موقتی امکان‌پذیر است؟

شما نمی‌توانید اکانت تلگرام خود را به‌طور موقت غیرفعال کنید. تنها انتخابی که دارید این است که پروفایل تلگرام خود را غیر فعال بگذارید. یا اینکه می‌توانید اپلکیشن تلگرام را از گوشی و کامپیوتر خود حذف کنید.

به خاطر داشته باشید که عدم فعالیت در تلگرام به مدت طولانی، در نهایت به‌صورت اتوماتیک منجر به حذف دائمی حساب شما خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید به طور دوره‌ای قبل از سپری شدن دوره حذف خودکار (به طور پیش‌فرض شش ماه) به برنامه وارد شوید. اگر نمی‌خواهید افراد دیگر متوجه شوند که شما آنلاین هستید، می‌توانید Last Seen خود را غیر‌فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: Makeuseof.com

آیا شما روش دیگری را برای دیلیت اکانت تلگرام می‌شناسید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با ربات @myhavebot تلگرام هم میشه در چند ثانیه دیلیت کرد حساب رو

    پاسخ