;
coinex

روش های جدید لاگین به سایت ها ؛ تشخیص چهره و اثر انگشت !

استفاده از اثر انگشت و تشخیص چهره از جمله روش های جدید لاگین به سایت ها هستند. این استانداردهای جدید به تازگی پیشنهاد شده اند.

به گزارش تکراتو، روش های جدید لاگین به سایت ها ، اثر انگشت و تشخیص چهره هستند. لازم به ذکر است که استفاده از این فناوری ها وقتی امکان پذیر خواهد بود که سازگاری های لازم وجود داشته باشد. باید گفت که این استاندارد جدید به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده و مشخص نیست که چه زمانی استفاده از آن برای کاربران فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید: فلش مموری با پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت


روش های جدید لاگین به سایت ها

روش های جدید لاگین به سایت ها به زودی در دسترس بوده و قابل استفاده هستند. اتحادیه Fido کنسرسیومی در بین صنایع است که به رفع خلاء های سازگاری بین دستگاه های احراز هویت و مشکل به یاد سپاری پسوردها توسط کاربران می پردازد. Fido به همراه کنسرسیوم جهان وب (W3C) از استاندارد احراز هویت مبتنی بر وب جدیدی رونمایی کرده اند که ارائه گواهینامه های رمزنگاری منحصر به فرد برای هر سایت را ساده تر می کند.

با استفاده از این فناوری می توان از طریق مرورگر کامپیوتر خود به خدمات سایت هایی که نیاز به احراز هویت کاربر دارند، به راحتی دسترسی داشت. در این حالت برای ورود می توان از حسگرهای اثر انگشت، دوربین و یا کلیدهای امنیتی USB استفاده کرد.

ورود به سایت با اثر انگشت یا تشخیص چهره

توسعه دهندگان می توانند از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) به نام «WebAuthn» استفاده کنند تا به واسطه دیوایس های امنیتی از جمله حسگرهای اثر انگشت، دوربین ها و کلیدهای USB امکان احراز هویت توسط وب سایت ها فراهم شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر