;
coinex

یک موسسه مالی معتبر خبر از کاهش ارزش بیت کوین داده است!

یک موسسه مالی معتبر در آمریکا خبر از کاهش ارزش بیت کوین داده است. ارزش بیت کوین به عنوان یکی از بزرگترین حباب های مالی با کاهش مواجه خواهد شد.

موسسه Merrill Lynch که بازوی خدمات سرمایه گذاری و مدیریت ثروت بانک آمریکا محسوب می شود، اخیرا پس از تحقیقاتی جامع درباره بیت کوین اعلام کرده که حباب این بازار در حال ترکیدن است و کاهش ارزش بیت کوین به زودی اتفاق می افتد.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بیت کوین ؛ رقابت بیت کوین و گرام


بررسی کاهش ارزش بیت کوین و ابهامات ارزهای دیجیتالی

در تحقیق انجام شده که به سرپرستی مایکل هارتنت صورت گرفته، بیت کوین با حباب های اقتصادی مشهور از جمله کمپانی می سی سی پی، کمپانی دریای جنوب در قرن 18 میلادی، طلا، بازار سهام آمریکا در سال 1929 و لاله های هلندی در سال 1637 مقایسه شده است.

نمودار موجود نشان می دهد که حباب بیت کوین با فاصله زیاد از موارد دیگر بیشترین میزان رشد قیمت را داشته است و ارزش آن طی سه سال بیش از 60 برابر شده در حالی که در جریان جنون گل لاله این میزان 40 برابر بوده است.


بیشتر بخوانید: تبدیل بیت کوین به ارز واحد سراسر جهان ؛ حاکمیت ارزهای دیجیتالی


البته این ارز مجازی افت قیمتی شدیدی را تجربه کرده و از آذرماه که ارزش هر واحد آن در برخی بازارها به 20 هزار دلار رسید تا کنون حدود 13 هزار دلار کاهش پیدا کرده است. البته این اولین باری نیست که کاهش ارزش بیت کوین اتفاق می افتد بلکه در سال 2011 بهای هر واحد از  این ارز مجازی با از دست دادن حدود 50 درصد از ارزش خود به 7.5 دلار رسید.

آیا ارزش بیت کوین دوباره افزایش می یابد؟

بر اساس نموداری که توسط موسسه Merrill Lynch ارائه شده، پس از کاهش قیمت شدید حباب های اقتصادی بزرگ در تاریخ، ارزش آنها دیگر افزایش پیدا نکرده است. بنابراین براساس این تحقیقات کاهش ارزش بیت کوین اتفاق می افتد و امیدی به افزایش ارزش آن نیست. ممکن است ترکیدن حباب بیت کوین زیان مالی گسترده تری را بیش از گذشته به همراه داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر