;
coinex

تبدیل بیت کوین به ارز واحد سراسر جهان ؛ حاکمیت ارزهای دیجیتالی

مدیر اجرایی توییتر جک دورسی در مورد حاکمیت ارزهای دیجیتالی سخن گفت و بیت کوین را ارز واحد سراسر جهان اعلام کرد.

به گفته وی بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۸ زمام حکمرانی جهان را در دست خواهد گرف و به ارز واحد سراسر جهان تبدیل خواهد شد. البته باید گفت که استفاده از ارز دیجیتالی برای خرید و فروش کالا و خدمات چندان فراگیر نشده، اما جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر بر این باور است که بیت‌کوین تا یک دهه‌ی آینده تبدیل به ارز واحد سراسر جهان خواهد شد.

البته بیشتر مردم دنیا هنوز نمی‌دانند بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند، اما دورسی عقیده دارد که این ارز دیجیتال، در مدت کمتر از ۱۰ سال آینده یا حتی زودتر، بر تمامی جهان حکمرانی خواهد نمود.


بیشتر بخوانید: راهنمای تهیه و استخراج بیت کوین ؛ چگونه بیت کوین داشته باشیم؟


تبدیل بیت کوین به ارز واحد سراسر جهان

روز گذشته بود که دورسی طی مصاحبه‌ای با روزنامه بریتانیایی The Times اعلام نمود که روزی خواهد آمد که در آن روز تمامی جهان، ناچارند یک ارز واحد را انتخاب کنند و این ارز واحد سراسر جهان چیزی نیست جز بیت کوین.

بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزپایه برای خریدار کالا استفاده نمی شوند و بیشتر به نظر می رسد که دارندگان بیت کوین در فکر ذخیره کردن دارایی‌ دیجیتال خود هستند. البته کارمزدهای بالا برای انجام تراکنش‌ها، نوسانات شدید و اقبال کم‌رمق فروشندگان به این ارزها، فرآیند پذیرش آن‌ها به‌عنوان ارزهای باثبات را با کندی مواجه کرده است.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین در آمریکا تا ۱۸ ماه!


با وجود تمام این موارد دورسی کماکان فکر می کند که ارز واحد سراسر جهان بیت کوین است و از موضع خود عقب نمی نشیند. پیش‌تر اسکوئر در ماه ژانویه اعلام کرده بود که تقریبا به تمامی کاربران خود اجازه خواهد داد از اپلیکیشن این شرکت برای خرید و فروش بیت‌کوین استفاده کنند.

دورسی در این مورد اعلام کرد:

ما اتخاذ این رویکرد را در قبال ارزهای رمزپایه به‌عنوان یک نقشه‌ی راه بلندمدت به سوی بهبود دسترسی‌های مالی برای مردم سراسر جهان می‌بینیم.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر