;
coinex

دور زدن فیلترینگ تلگرام در روسیه ؛ تلگرام به فیلترشکن نیاز نخواهد داشت!

پس از آنکه دادگاهی در روسیه حکم به فیلتر شدن تلگرام در این کشور را صادر کرد، پاول دورف اعلام کرد به زودی اقدام به دور زدن فیلترینگ تلگرام خواهد کرد. با این اوصاف تلگرام دیگر به فیلتر شکن نیاز نخواهد داشت، یعنی تلگرام هرگز فیلتر نمی‌شود!

دادگاه تاگانسکی دستور مسدود سازی شبکه پیام رسان تلگرام را در روسیه اعلام کرد. این دستور در پی اعلام عدم همکاری تلگرام با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه توسط پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام بود.


بیشتر بخوانید :‌ دستور فیلترینگ تلگرام در روسیه صادر شد!


دورف جمعه هفته گذشته در کانال تلگرام خود صراحتا عنوان کرد که “حریم خصوصی کاربران فروشی نیست” و به زودی اقدام به دور زدن فیلترینگ تلگرام خواهد کرد. او نوشت‌:

قدرتی که دولت‌های محلی بر سر شرکت‌های فناوری اطلاعات اعمال می‌کنند، بر اساس پول است. در هر لحظه معین، یک دولت می‌تواند تهدید کند که درآمد‌های مارکت آنها را مسدود و سهام آنها را با افت مواجه کند. بدین ترتیب با اعمال فشار روی این کمپانی‌ها، آنها را به انجام کارهای عجیبی مجبور می‌کند. (بیاد بیاورید که سال گذشته اپل چگونه سرور‌های آی‌کلود خود را به چین منتقل کرد). ما در تلگرام این نعمت را داریم که از بابت جریان درآمدها و یا فروش تبلیغات نگرانی نداشته باشیم. حریم خصوصی کاربران فروشی نیست. نباید حقوق بشر را به دلیل ترس و طمع، به خطر انداخت.

دور زدن فیلتریگ تلگرام
متنی که دوروف در کانال تلگرامی خود پیرامون حفاظت از حریم خصوصی کاربران، آزادی و حقوق بشر منتشر کرد. ( اعتبار : تلگرام)

دور زدن فیلترینگ تلگرام

مدیر تلگرام این دستور دادگاه مسکو را غیرقانونی و بی‌ثمر خواند و عنوان کرد که تلگرام به زودی فیلترینگ اعمال شده را دور خواهد زد. تاکید دوروف بر حقوق بشر و حفظ حریم خصوصی کاربران شاید هزینه سنگینی برای او به دنبال داشته باشد، اما چهره‌ای مدافع آزادی از مدیرعامل تلگرام در میان کاربران خواهد ساخت. تاکنون برای فیلترینگ تلگرام تاریخ قطعی اعلام نشده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که حداکثر تا ماه آینده تلگرام در روسیه به طور کامل مسدود خواهد شد.


بیشتر بخوانید :‌ پاسخ دورف به فیلترینگ تلگرام در روسیه ؛ حریم خصوصی فروشی نیست!


دوروف وعده داده است که کاربران به زودی بدون استفاده از وی‌پی‌ان قادر خواهند بود فلترینگ را دور بزنند. پاول در شبکه اجتماعی وی‌کنتاکته در خصوص دور زدن فیلترینگ تلگرام نوشت:

دادگاه تاگانسکی (Tagansky) مسکو به مسدود کردن تلگرام در محدوده فدراسیون روسیه رای داده است. پیرو همین موضوع کاربران باید در نظر داشته باشند که:

۱. تلگرام برای عبور از موانع از متد‌های درون برنامه‌ای استفاده خواهد کرد. بنابراین کاربران نیازی نیست کاری انجام دهند. البته نمی‌توانیم ضمانت دهیم که بدون استفاده از VPN دسترسی ۱۰۰ درصدی به سرویس‌ها مهیا باشد.

۲. در ساعات اولیه فیلترینگ ممکن است سرویس‌های پروکسی یا وی‌پی‌ان بیش از اندازه اجرا شوند و این موضوع احتمالا منجر به کند شدن عملکرد تلگرام خواهد شد.

۳. فارغ از بحث فیلترینگ، تلگرام ارسال اعلام‌ (Notification) به کاربران روسی خود را حفظ خواهد کرد تا آنها را در جریان پیشرفت پروژه قرار دهد.

مهم : در صورت مشاهده مشکل ارتباطی تلگرام خود را پاک و یا مجددا نصب نکنید. سعی کنید در سریع‌ترین زمان آپدیت جدید تلگرام را از گوگل‌پلی یا اپ استور دانلود کنید.

دور زدن فیلترینگ تلگرام
پیام پاول دوروف، مدیر عمال تلگرام، خطاب به کاربران روسی در شبکه اجتماعی وی‌کنتاکته. وب‌سایتی که خود سهام‌دار آن است. (اعتبار : Vkontakte)

با این تفاسیر، گمانه‌زنی‌ها بر آن است که پاول دورف قصد دارد در آ‌پدیت جدید روشی برای دور زدن فیلترینگ تلگرام اضافه کند. بدین‌ ترتیب احتمالا در نسخه جدید تلگرام، کاربران بدون استفاده از وی‌پی‌ان (VPN) قادر به دریافت سرویس‌ها خواهند بود.


بیشتر بخوانید: وی پی ان (VPN) چیست و چه تفاوتی با پروکسی دارد؟


در مجموع، تلگرم برای حفظ حریم خصوصی کاریران و تلاش برای آزادی و حفظ حقوق بشر، وارد بازی سختی شده‌ است که مطمئنا برای این پیام رسان و مدیرعامل‌اش هزینه در بر خواهد داشت؛ هزینه‌ای که احتمالا در قبال آن، اعتماد کاربران را در پی خواهد داشت.

شما چگونه فکر می‌کنید؟

به‌روزرسانی 29 فروردین 97:

فیلترینگ تلگرام در روسیه

فیلترینگ تلگرام در روسیه آغاز شده است. دادگاه تاگانسکی در مسکو به دلیل آنکه تلگرام کلیدهای رمزنگاری این پیام رسان را در اختیار دولت روسیه قرار نداده است، حکم به فیلترینگ تلگرام در روسیه داد. یکی از وکلای این پیام‌رسان گفته است که با آغاز روند فیلترینگ تلگرام، سایت TELEGRAM.ORG نیز دیگر در روسیه قابل دسترس نخواهد بود. مطلب زیر به طور کامل در این مورد توضیح می‌دهد.


بیشتر بخوانید: آغاز فیلتر تلگرام در روسیه


پس از گذشت حدود 24 ساعت از فیلتر شدن تلگرام در روسیه، دورف در کانال تلگرامی خود مطلبی را منتشر کرد. او از عدم تاثیر فیلترینگ تلگرام بر استفاده از کاربران روسی از این پیام رسان تاکید کرد و این موضوع را به تمایل کاربران روسی برای استفاده از فیلترشکن‌ها مربوط دانست.

مدیرعامل تلگرام به جنبش “مقاومت دیجیتالی” اشاره کرد و گفت در صدد است تا چنین جریانی را به راه بیاندازد. لینک زیر متن کامل دورف در رابطه با فیلترینگ تلگرام در روسیه و دعوت دورف به جنبش مقاومت دیجیتالی است.


بیشتر بخوانید: فیلتر تلگرام در روسیه جواب نمی‌دهد ؛ جنبش مقاومت دیجیتالی پاول دورف


و در حال حاضر صحبت از فیلتر شدن در تلگرام در ایران است. هنوز هیچ مرجعی یک پاسخ درست به کاربران ایرانی نداده است. دولت سعی در جلوگیری از فیلتر تلگرام در ایران دارد و شورای عالی فضای مجازی چیز دیگری می‌گوید. در مجلس نیز وضع بر همین منوال است. فیلتر یک پیام رسان معمولی به مشکل بزرگ کشور تبدیل شده است، پیام رسانی که اکنون در ایران حدود 40 میلیون کاربر دارد.

به روزرسانی 10 اردیبهشت 97:

دستور فیلترینگ تلگرام صادر شد. امروز بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران امروز در پی اعلام شکایات متعدد از این پیام رسان، حکم به مسدود شدن تلگرام داد و جالب اینجاست که در بخشی از این حکم آمده است که باید عدم دسترسی به تلگرام به نحوی باشد که این پیام رسان حتی با فیلتر شکن نیز غیرقابل دسترس باشد.

بیشتر بخوانید 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (22 نظر)

    انشالله با اومدن سروش و دیگر پیام رسان های ملی و برداشته شدنه اون تلگرامی ک خونه خرابتون کرده
    مطمعنا جامعه ب سمت حامعه عدل نبوی میره و آرمان های امام توش تحقق پیدا میکنن=|
    ب جا اینکه به فکر مملکتشون باشن دولتمردای این مملکت به هر دری میزنن ک تل فیلتر شه
    خب اینکارو کردین؟خیالتون راحت شد؟
    فساد خوابید یا شکمه ملت گرسنه و قفیرتون سیر شد؟
    اگه فیلتر کردن توی مملکت شما تاثیر گذاره
    من خودم دکمه فیلترو فشار میدم
    برادرای من آخه ملت
    در دهنه مردمتونو با فیلتر کردن میخواین ببندین؟
    هیچی درست بشو نیست
    بزارین نماینده هایی ک بفکره مان برن جام جهانی مسابقاتو تماشا کنن فساد که با فیلتر کردن تل خوابیده:]!!!
    لحن گزندم بابته تاسفیه که واسه کارای این مملکت میخورم
    پیش به سوی بقیه آرمان های انقلاب اصن!!

    پاسخ

    هیچکی حتی دولت حق نفوذ به حریم خصوصی دیگران رو ندارن
    سروش … امنیت ک ندارع هیچ بسیار بی کیفیتع

    پاسخ

    با سلام خدمت شما دوستان گرامی .آقای دروف اول از همه از شما تشکر میکنیم که همانند حاکمین دیکتاتور ایرانی نیستید و به حریم شخصی دیگران تجاوز نمیکنید . و در ادامه باید به شما عزیزان بگویم به هیچ عنوان از برنامه های مسخره داخلی استفاده نکنید چرا که اجازه ی دسترسی به محتویات داخلی گوشی را دارا هستند و به راحتی جاسوسی میکنند و میتواند مشکلاتی را برایتان به وجود آورد. به امید یزدان پاک نسخه ی غیر قابل فی لتر را آقای ردوف ارائه میدهند و تا اون روز شما از برنامه های ف ی ل تر ش کن استفاده کنید. به امید روزهای آزادی
    .
    .

    پاسخ

    سپاه و وزیر اطلاعات به چه حقی تو حریم خصوصی مردم سرک می کشن خودشون دوس دارن ما هم بریم تو حریم خصوصیشون؟

    پاسخ

    درود به شرفش حریم خصوصی فروشی نیست ما رو با اون تو یه قبر نمیذارن به هرکی میخواد توهین کنه به ما چه مگه ما ایرانیهای با فرهنگ نیستیم اگه داعشی هستیم حسابش جداس بریم به ……… بازم درود به شرف ادمای باوجدان

    پاسخ

    متاسفم تو کشوری زندگی میکنم که به خواست و نظر مردمش احترام نمیزاره

    پاسخ

    دمش گرم
    هر کشوری فقط میخواد به حریم خصوصی مردمش سرک بکشه
    واقعا خوشحالم پاول اینقدر روی حرفش مونده که حاضر نیست حریم خصوصی کاربراشو نقض کنه
    حالا هر کی هر چی میخواد بگه در موردش چه راست چه دروغ
    ولی اگه تلگرامو هم بشه ۱۰۰ درصد ۱۰۰ فیلتر کرد بازم سمت پیام رسان داخلی نمیرم

    پاسخ

    #تــــــ⛔️ـــــوجـــه #تـــــ⛔️ــــــوجـــه

    ❗️پاول دروف(سازنده تلگرام) را چقد میشناسید؟؟

    آیا میدانستید او یک(پاستافاریانیسم)
    است؟
    یعنی خدا و پیامبران و معصومین را قبول ندارد ، و به راحتی پیامبر اسلام(حضرت محمد ص) را مسخره میکند و به او توهین میکند؟

    او یک مدیر ساده نیست ، او مورد حمایت مایکل میری لاشویلی ،فرمانده عالی رتبه یگان ویژه ارتش رژیم نامشروع و نجس صهیونیستی و مدیر اصلی،شرکت صهیونیستی #قلعه دیجیتال او را حمایت میکند.

    یعنی پاول دروف با خیال راحت در دفتر کارش مینشیند، و به خداوند متعال و پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) توهین میکند.
    و اعتقادات مسلمانان وخصوصا شیعیان ایران را تمسخر میکند.

    ❌شما با عضویت و فعالیت در جنگ افزار تلگرام ، این مهره ی ناچیز و سوخته ی رژیم صهیونیستی را تایید و تقویت میکنید…

    ⛔️سوره مبارکه مائده ایه(33)

    🍃🌷سزای کسانی که با (دوست داران)خدا و پیامبر او میجنگند، و در زمین به فساد میکوشند جز این نیست که کشته شوند و یا به دار آویخته گردند ، و یا دستو پایشان ، در خلاف جهت یکدیگر بریده شود، یا از ان سرزمین تبعید گردند،این رسوایی انان در دنیاست، و در اخرت عذابی بزرگ خواهند داشت.🌷🍃

    ⚠️آیا میشود خود را مسلمان نامید و همزمان، دشمنان اسلام و مسلمانان را تقویت کرد؟

    ⚠️آیا این بی خدا برای رضای خدا تلگرام را رایگان منتشر کرده؟

    ⚠️این شخص ظاهرش انسان و باطنی پلید و شیطانی دارد خدا میداند پشت این خدمات به ظاهر با امنیت چه میگذرد

    (الله اعلم)

    #لطفا_از_این_پیام_رسان_شیطانی_دوری_کنید
    ⚠️چه کسی جز شیطان میتواند کاری کند که شما اینقد وابسته پیام رسانی بشید که به خاطرش از دینتان بگذرید و در مقابل اعتقادات اصیل خودتان جبهه بگیرید؟

    #رضا_نظری
    لطفا در حد توان منتشرکنید

    پاسخ

    اینا هر چیزی که منافعشونو بخطر بندازه ملحد و سپس سر میبرن.اوایل انقلابم ویدیو داشتن حرام بود.حالام تلگرام.چند سال دیگه هر چیزی که منافعشونو بخطر بندازه.کشوری که غرق در نعمات الهیس و اینقد گرفتاره.بخاطر کوته بینی و جهله.با تکنولوژی نمیشه جنگید.خدایا به جهل ما رحم کن.یا حق

    پاسخ

    خاک بر سرت که میخوای مردم رو اینجوری به سمت پیام رسان کوفتی داخلی دعوت کنی. این چرت و پرت ها چیههههههههه. برو …. عمو

    پاسخ

    دمش گرم که قبول نداره فضولیش به تو نیومده بخاطر احمقهایی مثل توعه که ایران پسرفت میکنه فقط اخه الاغ جون کی به دین کسی توهین کرده این اراجیف از کجا میاری بهم میدوزی؟؟

    پاسخ

    همین الان که تو خونت یا محل کارت یا هرجایی که هستی و به راحتی فقط با انگشتای مبارکت یه صفحه ای رو لمس میکنی و تو فضای مجازی ارتباط برقرار میکنی و نظرهااااااا میدی قربونت برم….
    از صدقه سری همون بی دین هاست
    هر گوشه و کنارت چیزی اگه میبینی یادت باشه یادت باشه که اونا اول ساختن و ما 10 سال بعدش از اونا یادگرفتیم بسازیم
    اره از پیام رسان داخلی استفاده کنید که یا قطعه یا کنده یاهر وقت عشقشون کشید و منافعشون به خطر افتاد فوووورت قطعش کنن

    پاسخ

    آقای نظری…
    خود راءفی پور این مزخرفاتی که میگیو تو یه جلسه نمیگه، بعد تو انتظار شیر داری؟
    اوکی تلگرام شیطانی!
    ویسپی چی؟
    اونم هیچ، سوما چی؟
    آها اونم شیطان ساخته؟
    بابا جمع کن خودتو

    پاسخ

    خب که چی الان یعنی بد ما تو کشورمون یه گله … داریم همشونم مفت خورن تو هم نون خور اونایی …

    پاسخ

    ذره ای واقع بینی ام آرزوست. خدایا مارا از جهل و خرافات رهایی ده. آقا اصلا دوروف کافر. شما که مسلمونی بگو چرا تو کشور مسلمون خودمون این همه مشکلات داریم؟ چرا تو کشور مسلمون خودمون این همه دزدی و جنایت و اختلاس میشه؟ چرا تو کشور اسلامی پراید با ارزش واقعی 4 میلیون به مسلمونا فروخته بشه 21 میلیون؟ چرا تو کشور مسلمون ایران شیر خشک تاریخ مصرف گذشته وارد میکنیم و تاریخش رو عوض میکنیم؟ کدوم یهودی و اسراییلی جون بچه شیر خواره رو به خطر میندازه که توی کشور مسلمون ایران این کار رو دارند میکنند؟ بازم از اسلام ایرانی بگم براتون یا از انسانیت دوروف؟ اسلام به ما انسانیت یاد داد اما انسانیتش رو دیگران به ارث بردند.

    پاسخ

    بقول شعر معرف ایرانی این ماری بود که خودمان بزرگ کردیم و حالا باید منتظر بشینیم که ضربه بزند اوایل می گفتن این پیام رسان روسی است و مشکلی نیست و وایبر اسراییلی حالا تلگرام قوی شده است بیایید جمعش کنید

    پاسخ

    حرف بی خود چرا میزنی
    خیلی دوست داری چت و هر چیز دیگه اتو بقیه بخونن
    برو سروش نصب کن برات بهتره
    تا با اژدهای سه سر سروش در بیفتی نه اینکه مار تو استینت پرورش بدی

    پاسخ

    شما حرف بیخود میزنی که فک میکنی
    یکی نشسته منتظره چت تو رو بخونی
    یعنی انقد ساده ای که نمیدونی الان تو تلکرام تمام چت هاتون داره توسط نرم افزار های هوشمند انالیز میشه
    دوست عزیز اطلاعاتی خونده میشه که مشکل امنیتی داشته
    مثل اینکه دوست نداری تو کشورت امنیت باشه
    اگه واقعا اون ازادی میخوای برو سوریه
    ایندتو ببین

    پاسخ

    بله بیکار زیاده که چت جناب عالی رو بخونه. خیلی دوست داری توی چتت اطلاعات کشور و سپاه و کوفت و درد باشه و با مشورت چت کنید بفرما برو سروش.جناب محترم اگه فایل های ما مهم نیست چرا اجازه دسترسی میخواد؟؟ ؟در صورتی که تلگرام اصلی فقط دسترسی به شماره هات رو میخواد. ساده تویی که سرت تو برفه

    پاسخ

    خفه …

    پاسخ

    آخه عزیز دل. مشکل اینجاست که شما و امثال شما کم کم دارید ایران رو با سوریه و افغانستان مقایسه میکنید. ایران و تمدنش کجا؟ سوریه و امنیتش کجا؟ بازم مگه امنیت فقط اینه که یکی شب با اسلحه نیاد بالای سرت؟ امنیت شغلی چی میشه این وسط که هیچ کس تو این مملکت نداره؟ امنیت اقتصادی چی میشه؟ امنیت زیست محیطی چی میشه؟ اصلا با واژه ی امنیت آشنایی دارید که دم از امنیت میزنید؟ چرا ایران رو با کشورهای اروپایی مقایسه نمیکنید؟ چرا امنیت اون کشورها رو نمیارید با امنیت ما مقایسه کنید؟ میدونید سالی چند هزار نفر بخاطر کم فکری آقایون جونشون رو به خاطر مشکلات ریزگردها و آلودگی هوا توی این کشوری که میگید امنیت داره از دست میدند؟ میدونید سر تحریم ها که به نظر شما هیچه سالی چند هزار نفر بخاطر کمبود دارو تو این کشور امن میمیرند؟ میدونی سالی چند هزار نخبه از این کشور امن فرار میکنند و به کشورهای ناامن اروپایی و بلاد کفر( به قول خودتون) میرند؟ چرا توی کشور امنی که معدن تمام ثروت های طبیعیه مردمش کولبری کنند و توی سرمای کوهستان ذره ذره یخ بزنند و از بین برند؟ اصلا میدونید چرا نخبه هامون میرند خارج از کشور؟ چون توی این کشور امنی که میگید احساس امنیت نمیکنند. تمام مشکلات مملکت رو مسوولین ما حل کرده بودند و فقط مونده بود فیلتر تلگرام؟ چرا بدافزار داخلی رو توی گوشیم نصب کنم وقتی آقایون میگند برای ایجاد گروه های خانوادگی هم باید مجوز فعالیت داشته باشید؟ شما خودت وقتی میخوای کنار خونوادت باشی از دولت مجوز میگیری؟ آزادی رسانه ای تکلیفش چی میشه؟ اصلا تکلیف آزادی چی میشه؟ با واژه ی آزادی هم آشنایی دارید یا براتون از آزادی هم بگم؟

    پاسخ

    بادرود وسپاس به شما اقای دروف ما منتظراپ دیت جدید بدون فیلترشکن هستیم

    پاسخ