;
coinex

آیا جاسوسی الگوریتم تشخیص صدای گوگل از مکالمات افراد صحت دارد؟

گوگل قصد دارد تا از قابلیت تشخیص صدا برای هوش مصنوعی استفاده کند. الگوریتم تشخیص صدای گوگل از سیستمی مشابه انسان بهره می برد.

به گزارش تکراتو، انسان ها به صورت طبیعی توانایی تمرکز بر چهره یک فرد را برای تشخیص صدای وی دارند و اکنون گوگل تصمیم به استفاده از این ویژگی در هوش مصنوعی دارد.


بیشتر بخوانید: نمایش قدرت هوش مصنوعی گوگل ؛ برقراری ارتباط بین کلمات


الگوریتم تشخیص صدای گوگل

الگوریتم تشخیص صدای گوگل ، از سیستمی مشابه انسان ها بهره می برد و در آن، الگوریتم از طریق تحلیل چهره سخنگو، صدای وی را ایزوله می کند و از نویزهای پس زمینه جدا می نماید. در این حالت تنها کار باقی مانده انتخاب چهره فرد مورد نظر است. پس از آموزش تجزیه و تحلیل سخنان به صورت انفرادی، نوبت به مکالمه افراد به صورت همزمان و همراه با نویز در پس زمینه می رسد که در این حالت این الگوریتم از طریق تطابق دادن فرکانس های صوتی، صدای هر فرد را به صورت مجزا ضبط می کند.


بیشتر بخوانید: گوگل در تلاش برای نگهداری از کودکان با هوش مصنوعی است!


جاسوسی از طریق الگوریتم تشخیص صدای گوگل

توسعه دهندگان این سیستم ادعا کرده اند که هدف آنها افزایش کیفیت صدا در تماس های تصویری و همچنین کمک به افراد ناشنوا است تا کارایی سمعک ها افزایش یابد اما در این بین  نگرانی هایی در مورد جاسوسی در مکالمات محرمانه وجود دارد. در واقع این کمپانی قصد دارد از فناوری مذکور برای بهینه سازی محصولات خود بهره بگیرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: daily mail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر