;
coinex

رای دادگاه فدرال به شکایت دسته جمعی از فیس بوک !

دادگاه فدرال آمریکا به شکایت دسته جمعی از فیس بوک رأی داد. همچنین تعداد زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی نیز خواستار شکایت از فیسبوک هستند.

به گزارش تکراتو، دادگاه فدرال در آمریکا رای به شکایت دسته جمعی کاربران از فیس بوک داده است. علت این شکایت استفاده از فناوری شناسایی چهره و اطلاعات شخصی کاربران اعلام شده است.

فیس بوک الگوریتم های شناسایی چهره را پس از ژوئن ۲۰۱۱ ساخت و ذخیره کرد. در این تاریخ فیس بوک ویژگی Tag Suggestions  را ارائه نمود. اما سال ۲۰۱۵ میلادی جمعی از کاربران فیس بوک به دلیل استفاده از فناوری شناسایی چهره و اطلاعات شخصی در این شبکه اجتماعی خواستار شکایت دسته جمعی از آن شدند.


بیشتر بخوانید:  رسوایی اطلاعاتی فیس بوک منجر به تشکیل پرونده های قضایی علیه آن شد!


شکایت دسته جمعی از فیس بوک

درهمین راستا یکی از قاضی های دادگاه فدرال در آمریکا به شکایت دسته جمعی از فیس بوک رای داد. این قاضی اعلام نمود که فیس بوک به طور غیرقانونی و بدون اجازه کاربران  از فناوری شناسایی چهره در عکس ها استفاده می کند. وی معتقد است که شکایت دسته جمعی کاربران فیس بوک بهترین راه برای حل اختلاف درباره استفاده از فناوری شناسایی چهره در عکس ها است.


بیشتر بخوانید: زاکربرگ: فیسبوک اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده را نیز دارد!


لازم به ذکر است که صدور گواهینامه شکایت دسته جمعی مانعی بزرگ است و شاکیان باید قبل از محاکمه و خارج از دادگاه آن را برطرف کنند. این حکم در حالی اعلام می شود که فیس بوک مدت هاست به دلیل رسوایی اطلاعات کاربران خود تحت فشار است.

البته فیس بوک هم بیکار ننشسته و اعلام کرده که مشغول بررسی این حکم هستند. آنها در بیانیه‌ی این شرکت بیان کردند که با تمام قدرت از خود دفاع خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر