;
coinex

مقایسه هواوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس ؛ کدام گوشی پرچمدار را انتخاب کنیم؟

در این مطلب به مقایسه هواوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پرداخته‌ایم. یک گوشی پرچمدار با دوربین سه گانه از چین و پرچمدار دیگری از کره جنوبی با دوربینی دوگانه معرفی شد.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ

در گذشته‌ای نه چندان دور نمی‌توانستید گوشی‌های برند هواوی را با گوشی‌های سامسونگ مقایسه کنید، اما این موقعیت دست خوش تغییر شد و بروز این تغییر نشان می‌دهد که سازنده بزرگ چینی تا چه حدی پیشرفت کرده است. هواوی اخیرا به طور رسمی از گوشی پرچمدار جدید خود با نام هواوی پی 20 پرو رونمایی کرد.

هواوی پی 20 پرو
هواوی پی 20 پرو

هواوی می‌خواهد به کمک این گوشی هوشمند سایر گوشی‌های پیشرفته و به طور خاص، گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل را به چالش بکشد.

چند وقت پیش ما بررسی گلکسی اس 9 پلاس را منتشر کردیم و گفتیم که این گوشی هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد. حال این سوال مطرح می‌شود که جدیدترین، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گوشی سامسونگ در چه موقعیتی نسبت به گوشی پرچمدار جدید هواوی قرار دارد. در این مطلب به مقایسه هواوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پرداخته‌ایم تا به این سوال پاسخ دهیم. با تکراتو همراه باشید.

طراحی

پی 20 پرو از یک بدنه شیشه‌ای-فلزی با درجه حفاظت IP67، ضخامت 8 میلی‌متر و شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر بهره می‌برد، در حالی که گلکسی اس 9 پلاس به یک بدنه شیشه‌ای-فلزی با درجه حفاظت IP68، ضخامت 8.1 میلی‌متر و نمایشگر منحنی شکل لبه دار مجهز است. گوشی پرچمدار سامسونگ برخلاف گوشی پیشرفته جدید هواوی به جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم مجهز است.

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ طراحی زیبایی دارد. این گوشی هوشمند به یک پنل منحنی شکل مجهز شده که با ظرافت بسیار بالایی با لبه‌های یک پنل فلزی پشتی ادغام شده است و رنگ‌های مختلف را نیز با کیفیت خوبی نمایش می‌دهد.

مقایسه هواوی پی P20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس

سبک طراحی به کار رفته در گلکسی اس 9 پلاس یک زبان طراحی اصیل و اختصاصی است و نام برند سامسونگ را در ذهن تداعی می‌کند. با این حال، ممکن است که برخی از کاربران گلکسی اس 9 پلاس را با گلکسی اس 8 پلاس اشتباه بگیرند؛ زیرا هر دو گوشی شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند. گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ 159.5 میلی‌متر طول، 73.4 میلی‌متر عرض، 8.1 میلی‌متر ضخامت و 173 گرم وزن دارد.

در مقابل، هواوی گوشی پرچمدار جدیدش را با سبک طراحی آیفون X اپل ساخته است. این گوشی هوشمند مانند دهمین آیفون کوپرتینو یک شکاف را در بالای نمایشگر و یک دوربین اصلی با لنزهای دارای آرایش عمودی را در پشت خود دارد و از یک بدنه شیشه‌ای-فلزی بهره می‌برد. می‌توان گفت که سبک طراحی جدید سازنده مشهور چینی فاصله زیادی را بین پی 10 و پی 20 پرو ایجاد می‌کند. با این حال، ممکن است که هواوی به دلیل عرضه محصولی با چنین شکل ظاهری، به کپی از سبک طراحی گوشی جدید اپل متهم شود.


بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی پی ۲۰ پرو با آیفون X اپل


هواوی P20 پرو کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند مانند گلکسی اس 9 پلاس در مقابل نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاوم سازی شده، اما با این تفاوت که محصول جدید هواوی با ضخامت 7.8 میلی‌متر شاخص مقاومتی IP67 دارد و محصول بزرگ پرچمدار سامسونگ با ضخامت 8.1 میلی‌متر شاخص مقاومتی IP68 را در اختیار دارد.

هواوی در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش اسکنر اثر انگشت را در جلوی این گوشی هوشمند و در زیر نمایشگر قرار داده است، در حالی که اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 9 پلاس در پشت این گوشی هوشمند و در زیر سنسور دوربین اصلی جای گرفته است. گوشی پیشرفته جدید هواوی فرامین لمسی را هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تجربه استفاده بسیار لذت بخشی را برای کاربرش به ارمغان بیاورد. البته باید به این نکته اشاره کرد که گلکسی اس 9 پلاس به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز است، اما هواوی پی 20 پرو این سخت افزار را ندارد.

نمایشگر

گلکسی اس 9 پلاس دارای نمایشگر 6.2 اینچی AMOLED اینفینیتی با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل و نسبت تصویر 18.5 به 9 است، اما هواوی پی 20 پرو به یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED فول ویوو (FullView) با رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 18.7 به 9 مجهز است.

سامسونگ تبحر بسیار خوبی در ساخت نمایشگر دارد. این سازنده در ساخت گلکسی اس 9 پلاس از یک نمایشگر اینفینیتی استفاده کرده است؛ پنلی که به عنوان یکی از برترین صفحه نمایش‌های ساخته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. این نمایشگر AMOLED از لبه‌های منحنی شکل بهره می‌برد و بیشتر فضای جلویی گلکسی اس 9 پلاس را در برگرفته است. تراکم پیکسلی 530ppi و رزولوشن Quad HD+ از دیگر ویژگی‌های برجسته این صفحه نمایش زیبا هستند.


بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر موبایل متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


در مقابل پی 20 پرو هواوی از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED بهره می‌برد. این نمایشگر فول اچ دی پلاس یک شکاف کوچک (ناچ) را در بالای نمایشگر خود دارد و محتویات رسانه‌ای مختلف را با رزولوشن 2244 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 408ppi نشان می‌دهد. شما می‌توانید در صورت تمایل بریدگی نمایشگر را با کمک ترفند نرم افزاری پی 20 پرو مخفی کنید.

نمایشگر هواوی پی 20 پرو رزولوشن کمتری دارد، اما گلکسی اس 9 هم به طور استاندارد، محتویات مختلف را با رزولوشن فول اچ دی پلاس نشان می‌دهد تا از این طریق در مصرف شارژ باتری خود نیز صرفه جویی کند. احتمالا در کاربرد روزانه با تفاوت بسیار زیادی در بین کیفیت محتویات نشان داده شده با این دو صفحه نمایش مواجه نمی‌شوید. گوشی سامسونگ می‌تواند در صورت نیاز شما به دیدن جزییات بیشتر در تصاویر، تعداد پیکسل‌های بیشتری را ارائه کند؛ اما این تبادل در ازای افزایش مصرف شارژ باتری انجام می‌شود.

سخت افزار

هواوی P20 پرو هواوی پردازشگر کایرین 970 و یک رم 6 گیگابایتی را در اختیار دارد و از این رو می‌تواند قدرت زیادی را ارائه کند. این ترکیب سخت افزاری با یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود، اما متاسفانه شما نمی‌توانید این حافظه را افزایش دهید؛ زیرا گوشی پرچمدار جدید هواوی توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را ندارد.

گلکسی اس 9 پلاس با جدیدترین تراشه اگزینوس یا کوالکام ارائه می‌شود. این گوشی هوشمند یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD دارد. احتمالا با تفاوت برجسته‌ای در بین عملکرد روزانه این دو گوشی هوشمند روبرو نمی‌شوید، اما باید به این نکته اشاره کرد که تراشه کوالکام اسنپدراگون 845 نصب شده بر روی گلکسی اس 9 پلاس یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتر را در اختیار شما می‌گذارد.

پی 20 پرو یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی داشته، در حالی که گلکسی اس 9 پلاس از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. هر دو گوشی کارایی خوبی دارند، اما باتری بزرگ‌تر، به معنای عملکرد بیشتر با یک بار شارژ است و از ین رو پی 20 پرو می‌تواند برای مدت زمان بیشتری فرامین مورد نظر شما را انجام دهد.


تماشا کنید: جعبه گشایی هواوی پی ۲۰ و هواوی پی ۲۰ پرو


هر دو گوشی توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع را دارند، اما گلکسی اس 9 پلاس امکان استفاده از قابلیت شارژ بی سیم را هم در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین

برجسته‌ترین ویژگی دوربین گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ، قابلیت دیافراگم دوگانه این دوربین است. این ویژگی، دوربین گلکسی اس 9 پلاس را قادر می‌سازد تا بسته به شرایط مختلف، دیافراگم خود را بین f/1.5 تا f/2.4 تنظیم کند ودر شرایط کم نور، عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت سازد.

پی 20 پرو هواوی به یک دوربین اصلی سه گانه مجهز است

سنسور ثانویه دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس به قابلیت بزرگنمایی بصری 2x مجهز است. این سنسور شما را قادر می‌سازد تا از مناظر مورد علاقه خود فیلم سوپراسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه ثبت کنید؛ هرچند که کیفیت این فیلم‌ها در شرایط کم نور چندان خوب نیست. هر دو سنسور دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس به قابلیت تثبیت کننده نوری تصویر نیز مجهز هستند.

پی 20 پرو هواوی به یک دوربین اصلی سه گانه مجهز است. این دوربین از یک سنسور 40 مگاپیکسلی RGB، یک سنسور 20 مگاپیکسلی تک فام و یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارای قابلیت بزرگنمایی بصری 3x بهره می‌برد. سنسورهای 40 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی با یکدیگر کار می‌کنند تا جزییات بیشتری را در تصاویر اعمال سازند.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو (Huawei P20 Pro)


البته باید به این نکته اشاره کرد که سنسور 40 مگاپیکسلی به فناوری پیکسل فیوژن (Pixel Fusion) مجهز شده تا اندازه پیکسل بزرگ‌تری (2.0µm) ارائه کند و در شرایط کم نور عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت نماید. سنسور سوم این دوربین از یک دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. این سنسور در کنار سنسور 40 مگاپیکسلی پی 20 پرو یک قابلیت بزرگنمایی هیبریدی (Hybrid zoom) تا پنج برابر را در اختیار شما می‌گذارد.

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در شرایط کم نور عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند، اما باید برای با کیفیت گرفتن فیلم فوق آهسته، نور کافی وجود داشته باشد. در مجموع می‌توان گفت که دوربین نصب شده بر روی گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، عملکرد خوبی در عکاسی دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی اس 9 ؛ از ایموجی AR تا دیافراگم دوگانه


علی رغم این که عکس‌های HDR این دوربین چندان هم عالی نیست، اما هواوی گفته است که دوربین پی 20 پرو هم کارایی بسیار خوبی دارد. با این حال باید این گوشی هوشمند را در شرایط واقعی تست کنیم تا بتوانیم نسبت به عملکرد آن قضاوت کنیم.

سیستم عامل و رابط کاربری

پلتفرم‌های نصب شده بر روی گوشی‌های سامسونگ و هواوی تفاوت زیادی با سیستم عامل خام اندروید دارند. در واقع اگر مجموعه نرم افزاری گوگل را که بر روی گوشی گلکسی اس 9 پلاس نصب شده است، در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که فاصله زیادی بین سیستم عامل این گوشی هوشمند و یک سیستم عامل اندروید خام دیده می‌شود.

گلکسی اس 9 پلاس چندین برنامه تکراری را بر روی خود دارد، اما آپشن‌ها و ماهیت تنظیم پذیری بسیار برجسته‌ای را هم در اختیار شما می‌گذارد. خدمات و ویژگی‌های قابل ارائه توسط این گوشی هوشمند نیز از خدمات و ویژگی‌های قابل ارائه توسط هر گوشی دیگری بیشتر است.


پشتیبانی ویژه سامسونگ از خریداران ایرانی گلکسی S9 و گلکسی S9+ تا پایان بهار ۹۷


هواوی هم همیشه با ارائه رابط کاربری EMUI خود راهکاری مشابه با مسیر سامسونگ را دنبال کرده است. این سازنده نیز مانند سامسونگ به داشتن یک رابط کاربری انحصاری و خاص با ویژگی‌ها و ظاهری متفاوت علاقمند است؛ اگرچه در نسخه‌های جدید رابط کاربری ایموشن شدت استفاده از این سبک طراحی را کاهش داده است تا فاصله موجود در بین رابط کاربری ایموشن با یک سیستم عامل اندروید خام را کمتر کند.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس در طراحی

در واقع می‌توان گفت که رابط کاربری هواوی روز به روز در حال بهتر شدن است. بررسی هواوی پی 20 پرو می‌تواند درباره مشخصات فنی و ویژگی‌های این گوشی به طور کامل توضیح دهد.

نتیجه نهایی مقایسه هواوی پی 20 پرو با گلکسی اس 9 پلاس

  • گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ 1260 دلار و هواوی پی 20 پرو 1120 دلار قیمت دارند.

گلکسی اس 9 سامسونگ یک گوشی گران قیمت است. این محصول با قیمت 1263 دلار (قیمت پایه گلکسی اس 9 پلاس در ایران حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان است) عرضه می‌شود، در حالی که هواوی برای پی 20 پرو یک برچسب قیمت 1120 دلاری را تعیین کرده است.

می‌توان گفت که عملکرد باتری، برگ برنده هواوی پی 20 پرو در فروش این محصول به شمار می‌آید. هواوی گفته است که دوربین این گوشی هوشمند هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما این ویژگی را باید در شرایط طبیعی مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم در مورد آن قضاوت کنیم.

سامسونگ هم دوربین‌های بسیار خوبی را بر روی گوشی خود نصب می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کرد که ویژگی‌های اصلی گلکسی اس 9 پلاس نرم افزار منحصر بفرد، اسپیکرهای قدرتمند و نمایشگر کارآمد این محصول است.

هواوی راه درازی را در پیش روی خود دارد. گوشی پرچمدار جدید این سازنده از کیفیت ساخت و سخت افزارهای بسیار خوبی بهره می‌برد. ممکن است که برخی از کاربران بگویند که این سازنده چینی این گوشی را به عنوان کپی برابر اصل آیفون X اپل ارائه کرده است، اما باید در نظر داشت که گلکسی اس 9 پلاس هم شباهت زیادی به گلکسی اس 8 پلاس دارد و این وضعیت باعث می‌شود که پی 20 پرو شانس خوبی برای کسب برتری در رقابت با این گوشی هوشمند کسب کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pocket-lint

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر