;
coinex

زبان روسی زبان دوم کشور خواهد شد؛ آموزش زبان روسی منوط به آموزش زبان فارسی!

وزیر آموزش و پرورش ایران اعلام نمود که زبان روسی زبان دوم کشور خواهد شد. وی این موضوع را به روسیه پیشنهاد کرده است.

به گزارش تکراتو، قرار است زبان روسی زبان دوم کشور گردد. زبان فارسی و روسی در مدارس دو کشور به عنوان زبان دوم آموزش داده خواهد شد. بعد از واکنش ها نسبت به خبر تدریس زبان روسی در کشور، بطحایی درباره آن توضیحاتی ارائه نمود.

سید محمد بطحایی به همراه مهدی سنایی سفیر ایران در دیدار با ویاچسلاو نیکونوف، رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه، در مورد این موضوع سخن گفت. وی گفت که دولت ایران قصد دارد انحصار زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم را بشکند و سایر زبان ها بویژه زبان روسی در ایران گسترش یابد.

زبان روسی زبان دوم کشور !

وزیر آموزش و پرورش ایران اعلام نمود که وی این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش روسیه در میان گذاشته و اعلام کرده که در صورت آموزش زبان فارسی در مدارس روسیه، ایران نیز می تواند در قالب تفاهمنامه ای آموزش زبان روسی را در مدارس خود داشته باشد.

وی در سفر به مسکو، بازدیدی از یکی از مدارس روسیه داشته است. در این مدارس متاسفانه هیچ یک از دانش آموزان روسی شناختی از ایران نداشته اند. وی اعلام نمود که اگر زبان روسی زبان دوم کشور باشد، روس ها نیز در مورد ایران شناخت بیشتری پیدا خواهند کرد.

در ادامه ویاچسلاو نیکونوف نیز از این طرح استقبال کرد و درباره وضعیت آموزش زبان فارسی در روسیه خاطر نشان کرد که هم اکنون زبان فارسی در برخی از مراکز آموزش عالی روسیه تدریس می شود.

وی همچنین بر لزوم گنجاندن زبان فارسی در برنامه آموزشی روسیه و همچنین برنامه ریزی برای تدریس زبان فارسی در کنار زبان چینی که در برخی مراکز آموزشی روسیه به عنوان زبان دوم تدریس می شود، تأکید کرد.

تفاهم نامه تدریس زبان روسی در کشور

شرط اصلی در هر تفاهم‌نامه بین‌المللی، عمل متقابل است. وزیر آموزش و پرورش ایران اعلام کرد که گسترش آموزش زبان روسی در ایران منوط به آموزش زبان فارسی در روسیه خواهد بود. آشنایی با فرهنگ ایرانی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان روسی نیز از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه است.

وی در پایان تاکید کرد که تلاش خواهد شد تا آموزش زبان‌های خارجی در مدارس متنوع شود و براساس قانون، شرایط آموزش زبان‌های فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی فراهم گردد.

زبان روسی زبان دوم کشور خواهد شد

.

منبع:  bartarinha

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درود.میخواستم بعرض آقایون برسانیم که روس هانیازبه شناخت زبان فارسی دارن چراکه نون وابشون بالای فارس هاست.ما چه به زبان روسی.اقای وزیر اگه علاقمند به زبان روسی هستن استعفاء بدن باخانواده شون ازانگلیس واروپا برگردن برن روسیه زبان روسی یادبگیرن

    پاسخ